Bijele kute pod povećalom

Jeste li zadovoljni svojim liječnikom ili stomatologom? Pohvalite ga na Internetu!

Andrea Marić

Portal je podijeljen po županijama, gradovima i općinama, a ocjenjuju se razina pomoći, ljubaznost, vrijeme čekanja, osoblje, te pridržavanje zakona i etičkih načela 



Virtualno povećalo stoji nad glavama hrvatskih liječnika. Studenti zagrebačkog Prirodoslovno-Matematičkog fakulteta pokrenuli su internet stranicu www.najdoktor.com koja služi za ocjenjivanje i komentiranje svih liječnika i stomatologa u zemlji od strane njihovih pacijenata s ciljem da se javnost i mjerodavne institucije što bolje informiraju o kvaliteti rada zdravstvenih djelatnika. Namjera, kažu pokretači, nije diskreditiranje zdravstvenih djelatnika, upravo suprotno već poticanje na što veći angažman i nagrađivanje najboljih. 


Portal je podijeljen po županijama, gradovima i općinama kako bi se pacijenti lakše snalazili, a ocjenjuju se razina pomoći, ljubaznost, vrijeme čekanja, osoblje i pridržavanje zakona i etičkih načela. Korisnici mogu uspoređivati ocijenjene liječnike prema specijalizaciji, mjestu boravka, zdravstvenoj ustanovi i pet navedenih parametara. Jedna od ideja ovog projekta je i da se liječnike motivira na što kvalitetniji rad, a samim time i podigne razina usluge u hrvatskom zdravstvu, navode pokretači stranice Bruno Dimić, Lovre Kelam i Bojan Miličević. 


– Na ideju smo došli nakon nekoliko neugodnih i smiješnih iskustava s doktorima koje smo međusobno prepričavali. Tijekom razgovora ideja je došla sama od sebe pa smo zaključili da bi ovakav način informiranja koristio pacijentima, doktorima i zdravstvenim institucijama. Ovo nije krajnja verzija jer smo uvjereni da se mnoge stvari mogu poboljšati a samim time i stranica učiniti relevantnijom, kažu oni dodajući da s obzirom da živimo u transparentnom svijetu gdje se sve zna i sve se čuje, ovaj portal pomoći će svakom tko želi naći dobrog liječnika kojeg su preporučili sami korisnici. 


Nužna objektivnost




U svijetu ima stranica sličnih Najdoktor.com, primjerice u SAD-u, Kanadi i još nekim zemljama koje funkcioniraju po sličnom principu, no trojac navodi da njihova stranica definitivno nudi više opcija za samog korisnika, a samim tim i pruža bolju uslugu. 


 – Svakodnevno slušamo brojne pritužbe na račun zdravstvenih ustanova i djelatnika, ali postoje mnoge ustanove i djelatnici koji zaslužuju pohvale. Vjerujemo da se ova stranica može razviti u platformu preko koje će ministarstvo, zdravstvene institucije i brojne udruge liječnika u Republici Hrvatskoj dobivati povratne informacije od korisnika zdravstvenih usluga, ističu organizatori projekta. 


 Svjesni su da kod ovakvih projekata postoji velika razina subjektivnosti, no apeliraju na pacijente da pokušaju biti što objektivniji pri komentiranju liječnika. – Bilo je već određenih komentara od strane liječnika, većinom su to poruke podrške i savjeta u svrhu daljnjeg razvoja stranice. Naravno da se nekim liječnicima neće sviđati komentari o njihovom radu, mi se nadamo da će ih to »natjerati« na kvalitetnije obavljanje posla. Naravno, sve zlonamjerne i uvredljive komentare ćemo odmah izbrisati, ističu. 

Bruno Dimić, Lovre Kelam i Bojan Miličević kažu da su apsolutno zadovoljni odazivom i interesom građana i sigurni da će u kratkom roku njihova stranica postati neizbježan resurs za sve stanovnike koji traže najbolje liječnike za njihove zdravstvene probleme.   


Sumnjičavi medicinari


– Što se tiče dojmova, primamo brojne poruke podrške i savjeta u svrhu razvijanja stranice. Ovim putem bi se htjeli zahvaliti svim ljudima na dobronamjernim savjetima te pozvati građane da ostave svoje komentare i time pomognu drugima pri odabiru liječnika, zaključuju. 


Jeste li zadovoljni svojim liječnikom – pitanje je i njemačkog internet portala namijenjenog oko 30 milijuna njemačkih osiguranika koji imaju mogućnost anonimnog ocjenjivanja svojih liječnika . Oni mogu ispuniti upitnike koji sadrže čitav niz pitanja: jeste li dovoljno informirani o terapijama, koliko se dugo čeka na termin, je li liječnik bio ljubazan te možete li ga preporučiti i drugim pacijentima. Upitnik sadrži 33 pitanja koja se odnose i na osoblje u liječničkoj ordinaciji. I ovaj portal pokrenula su zdravstvena osiguranja AOK i Barmer GEK, a rezultati se za pojedinog liječnika objavljuju tek kada se o njemu izjasni najmanje deset pacijenata. Upitnike smiju ispunjavati samo osiguranici gore navedenih osiguravatelja i to nakon registracije svojim brojem osiguranja, no rezultate ocjenjivanja mogu koristiti svi. 


»Deutsche Welle« prenosi da kada je prije dvije godine najavljen ovaj portal, liječnici su masovno prosvjedovali, a portal je nazivan »stupom srama za medicinare«. Pokretači pak tvrde da o tome ne može biti riječi, jer će se liječnike sustavno izvještavati o mišljenjima njihovih pacijenata, što im može poslužiti i kao motiv za poboljšanje kvalitete usluge. 


No, njemački medicinari su i dalje sumnjičavi, a njihova liječnička komora je najavila da će provesti opsežno ispitivanje novog portala navodeći da je internet teško kontrolirati te da portal na mnoga pitanja ne može dati odgovor, recimo kada se radi o stručnim kvalitetama liječnika, koje, prema mišljenju Savezne liječničke komore, mogu procijeniti samo stručnjaci na određenom području. 


Prije puštanja u uporabu njemačkog portala napravili su testna ispitivanja u Berlinu, Hamburgu i Thüringenu. Osiguranici su ispunili 45.000 upitnika, a u skoro 90 posto slučajeva su pacijenti bili zadovoljni svojim liječnikom i naveli da ga mogu preporučiti i drugima. Pri tome je kao najvažniji razlog za zadovoljstvo istaknuta spremnost liječnika da posveti dovoljno vremena svom pacijentu kako bi mu objasnio pojedinosti vezane uz dijagnozu i terapije, prenosi »Deutsche Welle«.