Riječ je o opsežnom i ambicioznom planu razvoja prometne mreže na području Grada Zagreba, susjednih županija te čitave centralne Hrvatske i to za idućih dvadesetak godina. Sve investicije obuhvaćene studijom "teške" su vrtoglavih šest milijardi eura
Studija IGH svakako ima vrlo kvalitetnih dijelova koje treba ugraditi u strategiju razvoja grada i Generalni urbanistički plan, no u cjelini je neprihvatljiva, smatra predsjednica skupštinskog Odbora za prostorno uređenje Dinka Pavelić.
– Odbor se još nije izjasnio o projektu, potrebna je detaljnija valorizacija. No, ukupno govoreći, studija postavlja preambiciozne i megalomanske ciljeve kao što je izgradnja tangente i tunela kroz Medvednicu. Osim toga, neosjetljiva je prema zaštićenim prirodnim i kulturnim područjima, smatra Pavelić. Međutim, ističe da je Zagrebu što prije potrebna javna gradska željeznica te u tom smislu studija nudi kvalitetne analize.
– Tramvaj više nije dovoljan, a povećanjem individualnog prometa samo dolazi do daljnjih zakrčenja. Trebamo što hitnije izraditi projekt, bilo metroa bilo neke druge varijante, kako bi ga mogli prijaviti za europske fondove. Tu bi se mogla uključiti i postojeća trasa HŽ-a, zaključila je Pavelić. Dodala je i da metro odnosno nova gradska željeznica ne bi nužno morala biti pod zemljom, osim u najužem centru grada, što bi bilo mnogo jeftinije rješenje od kompletnog ukopavanja, a slična je praksa i u nizu europskih metropola.