Foto: TZG Poreča
Cilj, odnosno poslovna strategija nam je cjelogodišnji i održivi turizam. Sve resurse u destinaciji podređujemo tom cilju na način da nastojimo kvalitetnim manifestacijama utjecati na porast turističkog prometa u pred i posezoni, naglasio je Nenad Velenik
Poreč, biser zapadne obale Istre, nastavlja potvrđivati svoj status jednog od vodećih turističkih odredišta Hrvatske.
Turistička sezona 2024. godine premašila je očekivanja unatoč brojnim izazovima koje su postavili globalni ekonomski uvjeti i promjene u turističkim trendovima. U ovoj, za mnoge rekordnoj sezoni, Poreč je ostvario iznimne poslovne rezultate, o čemu smo razgovarali s direktorom Turističke zajednice grada Poreča, gospodinom Nenadom Velenikom.
– Sezona 2024. godine donijela nam je iznimne poslovne rezultate te će Poreč na tragu 2023. godine realizirati više od 3,5 mil. turističkih noćenja. Iako smo se suočili s izazovima poput inflacije i porasta troškova energenata, krize na emitivnim tržištima (pogotovo Njemačkom) repozicioniranje te diversifikacija tržišta nam je na kraju donijela odlične turističke brojke.
Poreč je ponovno dokazao da je u samom vrhu najkvalitetnijih hrvatskih turističkih destinacija koje gostima pružaju vrhunsko iskustvo, istaknuo je gospodin Velenik.
Foto: TZG Poreča
Ključni faktori uspjeha
Jedan od najvažnijih faktora uspjeha ove sezone bio je fokus na diversifikaciju ponude. Uz već etabliranu ponudu sunčanja i kupanja, Poreč je ove godine značajno uložio u razvoj kulturnog turizma, sportskih događanja te gastronomije.
– Svjesni smo da su moderni turisti sve zahtjevniji i traže više od klasičnog odmora. Zato smo ove godine posebno razvijali projekte vezane uz eno gastronomsko iskustvo poput projekata Vinski grad, Cabernet Sauvignona & plava riba s ljubavlju, Best of Poreč Riviera kao i organizacije međunarodnih sportskih natjecanja. Održana su natjecana u boksu, streličarstvu, rukometu, karateu, judu…, rekao je Velenik.
Posebno je naglašena i važnost održivog razvoja. Ove godine Poreč je implementirao nekoliko ekoloških inicijativa, poput uvođenja sustava održivog upravljanja otpadom u turističkim objektima te smanjenja potrošnje vode i energije u hotelima.
Ugrađen je pročišćivač otpadnih voda koji utječe na to da se voda pročišćava do 3 razine i da se ponovno koristi za navodnjavanje zelenih površina i pranje ulica, ugrađeni su solarni paneli na hotelskim krovovima, a pod kontrolu je stavljena populacija galebova klaukavca, a nastavila se implementacija eko projekta SeaStar Hero, odnosno prikupljanje i zbrinjavanje plastike iz mora.
Foto: TZG Poreča
Izazovi i planovi za budućnost
Ipak, gospodin Velenik nije zanemario ni izazove koji su obilježili ovu sezonu.
– Jedan od najvećih problema s kojim smo se suočili je nedostatak radne snage. Taj problem je prisutan na nacionalnoj razini, no u Poreču smo pokušali doskočiti tom izazovu kroz suradnju s lokalnim obrazovnim institucijama kao i posjeti specijaliziranim burzama radne snage, no jasno je da ćemo morati dugoročno raditi na rješavanju ovog pitanja, dodao je.
Razvoj konkurentnog i inovativnog turizma jedan je od koraka u razvoju održivog turizma.
Neophodno je unapređenje poslovnog okruženja, ljudskih potencijali i tržišta rada, unaprjeđenje strukture i kvalitete smještajnih kapaciteta, osiguranje poticajnog poslovnog okruženja te poticanje inovacija i digitalne transformacije turizma.
Cilj, odnosno poslovna strategija nam je cjelogodišnji i održivi turizam. Sve resurse u destinaciji podređujemo tom cilju na način da nastojimo kvalitetnim manifestacijama utjecati na porast turističkog prometa u pred i posezoni te cjelokupnu infrastrukturu podređujemo grupama proizvoda koji mogu privući velike grupacije ljudi u destinaciju: sportske manifestacije, kongresi, zdravstveni turizam i sl.
Nadalje, nastojimo promišljenim odlukama utjecati na kontrolirani dolazak gostiju u špici turističke sezone kako bismo utjecali na kvalitetu prezentacije destinacije ali i na zadovoljstvo domicilnog stanovništva koje živi u turističkom okruženju.
U planu su daljnja ulaganja u infrastrukturu, posebno u obnovu smještajnih kapaciteta.
– Planiraju se značajna ulaganja u modernizaciju hotela, ali i u razvoj ruralnog turizma na području klastera Poreč Riviera.
Turisti žele autentične doživljaje, a naša okolica nudi upravo to – netaknutu prirodu, vrhunska vina i tradicionalnu gastronomiju, najavio je Velenik.
Šetnja porečkim ulicama, Foto: TZG Poreča
Poreč kao lider hrvatskog turizma
Sezona 2024. godine još je jednom potvrdila da Poreč prednjači u kvaliteti usluge i raznovrsnosti ponude, postavljajući visoke standarde za turističku industriju u Hrvatskoj.
Gospodin Velenik zaključuje:
– Naša vizija je pozicionirati Poreč kao destinaciju za cjelogodišnji turizam, i vjerujem da smo na dobrom putu. Zahvaljujući kontinuiranim ulaganjima, kreativnim pristupima i podršci lokalne zajednice, spremni smo odgovoriti na sve izazove koji nas očekuju u budućnosti.
S obzirom na ostvarene rezultate, Poreč se učvrstio kao jedno od najpoželjnijih turističkih odredišta Mediterana, a planovi za budućnost sugeriraju da će ovaj trend rasta i dalje biti prisutan.
Svjetski dan turizma tako donosi priliku za rekapitulaciju, ali i za optimističan pogled u budućnost.