Foto: Marko Gracin
Za razdoblje do 2028. godine definirana su četiri posebna cilja razvoja turizma grada Rijeke
povezane vijesti
- Utrka s vremenom oko definiranja destinacija. Na gradove i općine prebačen ogroman posao, a rokovi kratki
- Direktorica Suzi Petričić o destinaciji vrhunske gastronomije, središtu kongresnog i zdravstvenog turizma
- Novalja istaknula kandidaturu za Europski grad sporta: Porast kvalitete, privlačnosti i razloga za dolazak turista
Turistička zajednica grada (TZG) Rijeke prošle je godine pristupio je izradi Plana razvoja turizma Rijeke, kada je proveden javni natječaj za izradu ovog dokumenta. Dokumentom se definiraju ključne razvojne smjernice turizma Rijeke za razdoblje od pet godina i turizam se sagledava kao dio ukupnog gospodarskog i društvenog razvoja grada Rijeke u promatranom periodu.
S Petrom Škarpom, direktorom TZG-a Rijeke razgovarali smo o novom strateškom dokumentu kojim će se zacrtati detalji budućeg razvoja riječkog turizma, ali i ulaganjima u turističku infrastrukturu te nadolazećem skupu njemačkih autobusera iz udruženja RDA.
– Sukladno novom Zakonu o turizmu pristupit će se i izradi Plana upravljanja destinacijom, kojim će se odrediti smjernice razvoja i upravljanja destinacijom. Temelj za izradu Plana upravljanja destinacijom bit će i izračun prihvatnih kapaciteta, odnosno koliko destinacija može prihvatiti turista. Izradi navedenih dokumenata pristupit će se nakon što zakonodavno tijelo donese potrebne akte za njihovu izradu, kazao je na početku razgovora Škarpa, nadodajući kako je TZG Rijeke prethodno je izradila brojne strateške dokumente, a neki od njih su Akcijski plan razvoja turizma grada Rijeke, Strategija razvoja kulturnog turizma grada Rijeke i Strategija razvoja vjerskog turizma grada Rijeke do 2020. godine
Ciljevi i mjere razvoja turizma
Tko je sve uključen u izradu novog Plana razvoja turizma?
– U postupku izrade Plana uvaženi su relevantni planski dokumenti na gradskoj, županijskoj i nacionalnoj razini pri čemu se posebno može istaknuti Strategija održivog turizma do 2030. godine, Nacionalni plan održivog turizma do 2027. godine, Plan razvoja turizma Primorsko-goranske županije do 2030. godine i Plan razvoja grada Rijeke 2021. – 2027. Također, uvaženi su dokumenti koji definiraju relevantne europske politike od značaja za donošenje ciljeva i mjera razvoja turizma na destinacijskoj razini. Posebno su u obzir uzeti stavovi lokalnog stanovništva o turizmu i učincima koje on generira na području grada Rijeke. Održane su radionice s članovima radne skupine i obavljeni intervjui s ključnim dionicima turističkog razvoja Rijeke te uvaženi stavovi Turističkog vijeća Turističke zajednice grada Rijeke. Vizija turizma Rijeke do 2028. godine u skladu je i podupire definiranu viziju Rijeke u okviru Plana razvoja grada Rijeke 2021. – 2027.
Što je cilj donošenja novog strateškog dokumenta?
– Plan je donesen s ciljem razvoja turizma grada Rijeke u skladu s raspoloživim resursima, uz istovremeno uvažavanje kako zahtjeva i preferencija turista tako i stavova svih ključnih dionika turističkog sustava, a posebno lokalnog stanovništva koji su u glavnom fokusu. Njegova implementacija treba dakle imati pozitivne i društvene i ekonomske utjecaje te pozitivno djelovati na razvoj gospodarstva, uvjeta života i rada ljudi i konkurentnosti turističkog proizvoda grada Rijeke na načelima održivosti.
Provođenje niza aktivnosti
Koje su osnovne crte razvoja riječkog turizma koje će se njime definirati, odnosno kako vidite razvoj Rijeke kao turističke destinacije u budućnosti?
– Za razdoblje do 2028. godine definirana su četiri posebna cilja razvoja turizma grada Rijeke, i to, razvijanje turizma kao integralnog dijela razvojnog koncepta grada, potom isticanje različitosti i otvorenosti u kreiranju turističkih doživljaja, jačanje održivog cjelogodišnjeg turizma te kao četvrto osnaživanje partnerske suradnje.
Koliko su dosadašnja ulaganja u turističku infrastrukturu poput Riječkog tunela prepoznata kod gostiju i što se očekuje od nastavka upravljanja turističkom infrastrukturom?
– Riječki tunel jedna je od najposjećenijih gradskih atrakcija, kako stranih tako i domaćih turista, tijekom cijele godine. Ovogodišnjim ulaganjem u infrastrukturu Riječkog tunela dobiven je veći kulturni i turistički značaj. Turistička zajednica grada Rijeke upravlja objektima Trsatskog kaštela i Riječkog tunela te na navedenim lokacijama organizira brojne prigodne programe koji obogaćuju turističku ponudu grada i pridonose kvaliteti ponude u destinaciji, što je vidljivo i iz samih turističkih rezultata, koji bilježe konstantni porast tijekom posljednjih više od deset godina. U narednom periodu također će se provoditi niz aktivnosti na navedenim lokacijama, koji će biti od značaja za širu publiku.
Okupljanje udruženja autobusera RDA
Ove godine u Rijeci se održava godišnje okupljanje njemačkog udruženja autobusera RDA. Što to znači za destinaciju?
– RDA je izrazito bitan partner za našu destinaciju, a domaćinstvo Kvarnera odnosno Rijeke godišnjoj skupštini prestižnog europskog strukovnog udruženja autobusera zasigurno će donijeti nove prilike, izrazito veliku vidljivost na ciljanim tržištima te pridonijeti promicanju putovanja autobusom prema našoj regiji. U suradnji s Turističkom zajednicom Kvarnera i Hrvatskom turističkom zajednicom predstavit ćemo se udruženju koje kreira putovanja milijunima turista te se stoga moramo potruditi da pokažemo sve svoje adute i turističke proizvode koje možemo ponuditi gostima i njima kao partnerima tijekom cijele godine.
Rijeka okuplja sve kvalitetnije i luksuznije brendove u destinaciji te se time pozicionira kao vrlo poželjna destinacija na turističkoj karti svijeta. Sve značajnijim ulaganjima u turističku infrastrukturu stvara se vrhunska ponuda i razvija turizam kao integralni dio razvojnog koncepta grada. U prilog tome govori i navedeni događaj koji će ugostiti velik broj organizatora grupnih putovanja autobusom, a koji je rezultat i brojnih cjelogodišnjih marketinških kampanja koje sustav turističkih zajednica provodi na emitivnim tržištima. Okupljanje će zasigurno biti i izvrstan temelj za nove poslovne suradnje i partnerstva, ali svakako i produbljivanje postojećih.