TZG CRIKVENICE

Kroz manifestacije crikvenička rivijera živi cijelu godinu

Robert Šimonović

Marijana Biondić / Foto Marko Gracin

Marijana Biondić / Foto Marko Gracin

U glavnoj sezoni gotovo i ne postoji dan u kojem nema najrazličitijih događanja, aktivnosti i sadržaja, ali ideja je veće manifestacije premjestiti iz tog dijela godine u period pred i posezone

U posljednje vrijeme puno se govori o potrebi uspostave održivog turizma. Ovaj koncept ozbiljno shvaćaju u Turističkoj zajednici grada Crikvenice, stoga ga sve češće i primjenjuju u svom djelovanju i praksi. Tako iz godine u godinu TZG Crikvenice sve više pojačava aktivnosti u pred- i posezoni. Kako kaže Marijana Biondić, direktorica Turističke zajednice Grada Crikvenice, na ovaj način nastoje produljiti sezonu na svih 365 dana u godini.


– Od 1. siječnja pa sve do 31. prosinca našim posjetiteljima nastojimo ponuditi pregršt manifestacija, odnosno mnoštvo razloga za dolazak u Crikvenicu i na čitavu našu rivijeru. Kad je riječ o manifestacijama koje organiziramo u svrhu produljenja sezone, valja kazati da neposredno nakon dočeka Nove godine započinjemo s programom maškara. One su tradicija i običaj ovoga kraja, stoga ih nastojimo pretvoriti u turistički proizvod. U to maškarano, odnosno mesopusno vrijeme organiziramo jako puno aktivnosti u sva četiri mjesta Rivijere Crikvenica. Vrhunac događanja svakako je velika maškarana povorka s oko 2.500 sudionika koja se svake godine održava posljednjeg vikenda u siječnju, kaže Biondić.


(Sr)etno Selce održano je u svibnju, umjesto u srpnju


Plava riba


Nakon toga u gradu na Dubračini započinju brojne »outdoor«, eno i gastro, kulturno-zabavne i druge aktivnosti. Tijekom proljetnih mjeseci na Rivijeri Crikvenica održavaju se i brojna sportska natjecanja – od nogometnih, košarkaških, rukometnih pa sve do plesnih. Također, organiziraju i velik broj rekreativnih događanja, kao i gastrodogađaja poput Uskrsa i Festivala jagoda. U glavnoj sezoni gotovo i ne postoji dan u kojem nema najrazličitijih događanja, aktivnosti i sadržaja, ali ideja je veće manifestacije premjestiti iz tog dijela godine u period pred i posezone.


Mjesec plave ribe
Foto: Miroslav Matejčić


– Tako smo ove godine manifestaciju (Sr)etno Selce, koja je godinama održavana u srpnju, pomaknuli na kraj svibnja, odnosno u predsezonu, što se pokazalo punim pogotkom. Ove godine smo u razdoblju predsezone, od siječnja do kraja svibnja, zabilježili 189.574 noćenja, što je za gotovo 11 posto bolji rezultat u noćenjima u odnosu na 2023. godinu. S druge strane, iz lipnja smo u rujan i listopad, tj. u posezonsko razdoblje preselili Mjesec plave ribe. Riječ je o gastromanifestaciji koja se ove godine održava 12. put zaredom i koja je naslonjena na ribarsku tradiciju i prošlost Crikvenice. Tijekom čitavih mjesec dana trajanja manifestacije imamo jako puno aktivnosti, od samog otvaranja na glavnom trgu kroz tri dana gastroprograma, delicija od plave ribe, vrhunske eno ponude, pregršt dobre glazbe i zabave. Cijelog mjeseca pozivamo i naše goste da kušaju specijalitete od plave ribe koji se nude u našim ugostiteljskim objektima uključenim u projekt Cesta plave ribe. To je cjelogodišnji projekt koji naglašava prošlost Crikvenice kao ribarskog mjesta i činjenicu da se na našem području puno lovilo i konzumiralo plave ribe, a kroz koji potičemo naše ugostiteljske objekte na pripremu lokalnih namirnica, dok goste pozivamo da kušaju naša tradicionalna i pomalo zaboravljena jela. Ustvari, inzistiramo na tome da ponudimo nešto autentično i autohtono te da gost s Rivijere Crikvenica ode kući obogaćen za jedan takav doživljaj, napominje Biondić.


Ove godine TZG Crikvenice obogatio je Mjesec plave ribe dodatnim događanjem, a to je prvi Crikvenica Food & Wine Walk.


Cjelogodišnji turizam


– Događaj je zamišljen tako da cijelu rivijeru spojimo u jednu liniju, odnosno Cestu plave ribe. Htjeli smo dodatno naglasak staviti na restorane uključene u taj projekt, povezujući ih u šetnju kroz koju posjetitelji idu od restorana do restorana. Naravno, u ponudi su i ovdje specijaliteti od plave ribe i dobra hrvatska vina, s naglaskom na kvarnerska i lokalna vina proizvedena u crikveničko-vinodolskom kraju, pojašnjava direktorica TZG-a Crikvenice.


Marijana Biondić ističe i kako se crikvenička turistička zajednica strateški opredijelila i na promociju »outdoor« aktivnosti, koje u prvi plan stavljaju zdravlje, sport i rekreaciju. Tako nakon Mjeseca plave ribe započinje program Experience Crikvenica – projekt koji obuhvaća aktivnosti i rekreaciju na otvorenom te opuštajuće wellness programe u hotelima i zdravstvenim institucijama na području rivijere.


– Ovaj projekt traje sve do početka Adventa, kada ponovno planiramo brojne sadržaje i aktivnosti. Ove godine u planu je zaokret u dosadašnjem programu, ali još nećemo otkriti o čemu se točno radi. U svakom slučaju bit će tu puno sadržaja i atrakcija za sve generacije i ukuse, najavljuje Biondić.


Kao što smo kazali, TZG Crikvenice kroz manifestacije nastoji biti destinacija koja živi cijelu godinu, a samim time i destinacija koja potiče hotelijere, ali i ugostitelje da budu otvoreni cijelu godinu.


– To nam donekle uspijeva, ali nadam se da će se i tu neke stvari promijeniti nabolje, odnosno da će se hotelijeri povesti primjerom onih koji idu upravo u smjeru produljivanja rada na ostatak godine. Jako puno zagovaramo i ideju podizanja kvalitete usluga i sadržaja, osobito kroz edukativne programe za iznajmljivače privatnoga smještaja, s obzirom na to da upravo oni čine najveći dio smještajnih kapaciteta na Rivijeri Crikvenica. Nije nam u cilju povećavati smještajne kapacitete, već dodatno podići kvalitetu postojećih te staviti u pogon one nefunkcionalne i nekategorizirane, bilo da je riječ o kampovima, hotelima ili privatnom smještaju. Veseli nas da je to prepoznato u javnosti kao smjer kojim svi zajedno moramo ići, zaključuje Marijana Biondić.