Foto: PRESS CLR
U ponudi brojimo gotovo 700 jedinica diljem cijele obale i na otocima. Na počecima smo najviše nudili smještajne kapacitete u Istri i dijelom na Kvarneru, no posljednjih godina taj se trend raširio na cijelom Jadranu
Turistička je industrija ove godine, nakon dvogodišnje pandemijske stanke, ponovo zasjala u punom sjaju. Iako su na području Zadarske županije i u te dvije godine ostvareni izvrsni rezultati, posebice u sektoru nautičkog i luksuznog turizma, ovo je ljeto bilo pravi ispit za sve dionike turističke industrije, a jedna od tvrtki koja kontinuirano ostvaruje izvrsne rezultate na tržištu je i Croatia Luxury Rent, čiji nam je osnivač i konzultant Josip Stulić ispričao sve o početnoj ideji da osnuje tvrtku koja nudi isključivo luksuzne nekretnine za smještaj turista, izazovima pandemije, te rastućim potrebama za luksuznim smještajem na području Zadarske županije.
Možete li nam ukratko predstaviti povijest tvrtke Croatia Luxury Rent, njezinu misiju, te kako je došlo do ideje za njezinim osnivanjem?
– Turistička kompanija Croatia Luxury Rent nastala je kao klasični start up, a svoju sam osnovnu ideju temeljenu na entuzijazmu i viziji razvoja turističkih kretanja, kako na domaćoj tako i na globalnoj razini, pretvorio u uspješno poslovanje. Tvrtka je osnovana prije desetak godina u Zadru i od tada je prošla sve segmente razvojnog rasta.
Ideja za pokretanjem ovog tipa turističke ponude, temeljene na najmu luksuznog smještaja u vilama s bazenom, proizašla je iz procjene kako se taj segment ponude u ono vrijeme kretao u svojevrsni proboj ponude domaćeg turističkog proizvoda, a na domaćem tržištu nije bilo specijaliziranih operativnih agencija specijaliziranih za taj vid ponude, njegovu promociju i konačni plasman prema korisnicima usluga.
Tek je manji broj agencija izvan naše zemlje sramežljivo pokretao aktivnosti vezano uz prodaju luksuznog smještaja. Temeljem te spoznaje zaključili smo da je upravo taj vid ponude niša koja nema tržišnu zasićenost i raspolaže potencijalom kontinuiranog rasta ponude i potražnje. Domaći turistički sektor je u vrijeme kad smo razmišljali o pokretanju poslovanja naglašavao kako se Hrvatska kao turistička destinacija mora profilirati prema turistima veće platežne moći. Najave su bile da bi ulaganja u promotivne i razvojne segmente trebale ići u smjeru razvoja i privlačenja proizvoda više kvalitativne razine.
Usponi i padovi
Tko čini tim tvrtke i koja je njegova vizija turizma na Jadranu?
– Pokretanje najma luksuznih vila na samom je početku bilo trnovito, obilježeno usponima i padovima, ali i stalnim traženjem novih klijenata koji bi kvalitetno upotpunili ponudu. To napominjem jer je vizija kojom smo se vodili zauzimala stav kako treba rasti kvalitetno i nipošto ne prenaglo. U portfelj smo uvrštavali visokokvalitetne i atraktivne jedinice, s naglaskom na Istri, Kvarneru i zadarskom okruženju.
Razmišljali smo kako bismo tijekom desetogodišnjeg plana razvoja voljeli doseći status jedne od vodećih agencija ponuđača tog tipa smještaja najviše kvalitete. Gledajući današnju situaciju, u tome smo uspjeli. Postali smo bitan faktor, koji na godišnjoj razini integrira iznimno velik broj dolazaka u našu zemlju.
Osiguravamo priljev sredstava onih gostiju više platežne moći, koji ne troše samo na smještaj već i na druge vidove ponude. Uspjeli smo u tom naumu zahvaljujući našem iznimno predanom i visokoobrazovanom, te educiranom kadru, koji na svakodnevnoj razini tvori sponu koja naše partnere-iznajmljivače čini zadovoljnima, a posljedično i sve korisnike usluga, koji se iznova vraćaju i koriste naše usluge iz sezone u sezonu.
Tvrtka posluje duž cijele Jadranske obale. Koliko je objekata u njezinom portfelju, te kako ocjenjuje ovogodišnju turističku sezonu i potražnju za luksuznim smještajem?
– Naš iznimno bogat i brojan potrfelj jedinica, koje nudimo korisnicima diljem svijeta, posljednjih godina značajno raste. U prosjeku povećanje iznosi oko 30 posto godišnje, a uspješan razvoj i kontinuirani rast možemo zahvaliti činjenici kako je svojevrsni boom potražnje luksuznih vila prouzročio i jednako izražen rast gradnje takvog tipa ponude diljem Jadrana. Tako danas u ponudi brojimo gotovo 700 jedinica diljem cijele obale i na otocima.
Na samim počecima bili smo primorani nuditi smještajne kapacitete u najvećoj mjeri u Istri i dijelom na Kvarneru, no posljednjih godina taj se trend gradnje i pozicioniranja raširio diljem cijelog Jadrana, dijelom i na kontinentu. Upravo je zbog svih tih razloga ovogodišnja sezona bila uistinu uspješna. Kao, uostalom, i prošla. Hrvatska je još jednom iskoristila sjajnu geopoziciju i uz stalne goste privukla dodatnu količinu turista iz nama ključnih emitivnih tržišta, koji bi u nekim drugim vremenima odabirali avionske destinacije na Mediteranu, ali i šire.
Pandemija je uvela neke nove momente u turistička događanja, i mi smo to uspješno iskoristili. Iskreno se nadam da će i naredne sezone biti uspješne kao ova, a ukoliko se to obistini, a COVID-19 ne uzrokuje novi lockdown, sa sigurnošću ćemo moći zaključiti kako smo uspjeli zadržati, odnosno vratiti posjetitelje koji su izabrali Hrvatsku kao trajniju destinaciju za svoj odmor.
Pandemija i rat
Kako se tvrtka snašla i prilagodila poslovanju tijekom pandemije koronavirusa? Kako ste se prilagodili novim zahtjevima klijenata?
– U cjelokupnoj problematici pandemijskog perioda i posljedica koje je ona nosila, naša je velika sreća što smo uspješno nudili onaj vid ponude koji je posjetiteljima u tom trenutku bio najsigurniji. Luksuzne vile nude potrebnu izoliranost, zaštitu od potencijalne zaraze i sigurnost bez potrebe napuštanja jedinice tijekom boravka u destinaciji. Samim time uspjeli smo uklopiti našu ponudu u paket globalno željene turističke potražnje.
Kao agencija smo napravili sve potrebno kako bi u komunikacijskom i organizacijskom aspektu, zajedno s našim partnerima, svim klijentima osigurali sve potrebne informacije, tražene detalje ponude i osigurali im sveobuhvatnu uslugu potkrijepljenu traženom zaštitom i sigurnošću od potencijalnog širenja zaraze. Naša ponuda dogovarana je s iznajmljivačima i sadržavala je, i još uvijek sadržava, sve potrebne detalje sigurnog, komotnog i ugodnog boravka u našoj zemlji. Takav vid sigurnosti koju smo pružali prepoznat je proteklih sezona i pozitivno se odrazio na ovogodišnje ukupno ostvarenje Croatia Luxury Renta.
Rat u Ukrajini za sobom je povukao mnoge probleme?Jeste li u tvrtki osjetili pad interesa na tržištu Istočne Europe?
– Iako se očekivalo da će rat u Ukrajini imati odredbene negativne konotacije na ukupan rezultat, to se nije dogodilo. U prvim trenucima po početku sukoba pokazatelji nisu bili idealni s obzirom na to da su sva nama ključna tržišta iščekivala razvoj događanja i potencijalne posljedice koje bi se mogle dogoditi. Međutim, već od uskrsnih, kasnije i prvomajskih blagdana situacija se značajno popravila.
Interes i bukinzi bili su takvi da smo već tada najavljivali jednu od rekordnih sezona za domaći turizam. I to se dogodilo. Treba napomenuti kako su zbog cjelokupne situacije neka emitivna tržišta pala u ukupnom ostvarenju rezervacija. Tu u prvom redu mislimo na Rusiju i Ukrajinu, ali i na Poljsku i Slovačku. Međutim, rasla su neka druga tržišta, poput Švicarske, zemalja Beneluksa, Češke i drugih.
Zadarska renesansa
Poslujete duž cijele obale, pa me zanima, s obzirom na to da u Zadru i regiji općenito nedostaju hoteli visoke kategorije, imate li na zadarskom području više upita za luksuznim smještajem u odnosu na ostale jadranske regije? Smatrate li da se vašom ponudom i općenito brojem luksuznih vila može pokriti tržišna potražnja za luksuznim turističkim smještajem u Zadarskoj županiji?
– Zadar kao grad i cjelokupna regija u posljednjih nekoliko godina doživljavaju svojevrsnu renesansu turističkih ostvarenja. Činjenica je da u gradu, ali i okolici nedostaje hotela najviše kategorije, ali to se vrlo kvalitetno nadopunjuje drugim oblicima luksuznog smještaja.
Posebno se to odnosi na kuće s bazenom i slično. Osobno me posebno raduje što je Zadar, ako gledamo naš rast jedinica po pojedinim regijama, na prvom mjestu po povećanju broja jedinica i razine usluge, odnosno kategorizacije. Takvim odnosom i razvojem imamo za pravo očekivati dodatnu ekspanziju dolazaka, ali i jačanja ponude, posljedično i potrošnje, te u konačnici zarade za grad Zadar i županiju.
Jer to je najbitnije. Možemo mi brojiti tisuće dolazaka, ali ako u konačnici od toga nema profita, sve gubi smisao. Naša ponuda i ekspanzija turističke ponude u gradu i regiji osigurat će Zadru i okolici još puno lijepih turističkih ostvarenja, na koja ćemo svi biti ponosni.
Smatrate li da je tržište luksuznim nekretninama za turističko iznajmljivanje doseglo točku zasićenja i kako bi se ono moglo kretati u budućnosti?
– U ovom trenutku još uvijek je djelomično potkapacitirano. No, trenutačnom brzinom povećanja ukupnog broja jedinica na Jadranu bi se za dvije do tri godine moglo dogoditi da dođemo do točke kad bi svaki dodatni rast mogao početi kanibalizirati tržište. Naravno, uvijek je dobro imati više jedinica na raspolaganju nego manje, no nastavi li se ovakav trend, doći će do posljedičnog smanjenja zarade za pojedine iznajmljivače.
Smatram da bi svi koji se odluče uložiti u izgradnju luksuznih jedinica u prvom redu trebali gledati kako tržištu ponuditi drukčiji oblik ponude, koji će se razlikovati od svega dotad viđenog. Svaka originalnost i iskakanje iz prosjeka donosi interes koji neminovno donosi rezultate.
Za domaći turizam to su slatke brige. Vrijeme je da priznamo kako se turizam jako dobro razvija, čini sjajne stvari za domaći BDP i ekonomiju te, ako se tako nastavi, ni u narednim godinama zasigurno neće biti loše. Jedino što me osobno malo brine je što cijene svekolike turističke ponude divljaju još od prošle godine. Takvim pristupom u narednim godinama mogli bismo izgubiti dosta turista.
Evidentno je da se to dogodilo s Talijanima i njihovim rapidnim padom broja dolazaka – prvenstveno jer im je Hrvatska postala naglašeno preskupa destinacija. Volio bih kad bi većina turističkih djelatnika, ugostitelja i ostalih shvatili da je nekad dobro zaraditi i manje, ako su priljevi dugoročni, jer čemu kratkoročno veća zarada ako se time eliminiraju budući povećani prihodi?
Luksuzni smještaj donio željeno produljenje sezonalnosti
Razdoblje je posezone. Kakav je vaš dosadašnji ritam bukinga i do kada očekujete trajanje posezone? Možete li nam opisati profil klijenata koji vaše usluge traže nakon špice sezone? – Iako je u glavama turističkih djelatnika sezona polako pri kraju, kod nas je ona tek u manjem padu. S obzirom na to da predstavljamo specifičnu kategoriju turističke ponude, tako je i naš segment jedan od ključnih za ostvarenje vansezonske popunjenosti. Trenutačno bilježimo preko 60 posto popunjenosti raspoloživih kapaciteta i očekujemo da će zadovoljavajuća popunjenost trajati sve do kraja mjeseca rujna. Moramo naglasiti kako je luksuzni smještaj, koji se ubrzano širi i kvalitetno razvija, Hrvatskoj kao destinaciji napokon donio željeno produljenje sezonalnosti, ali i osigurao prosječno povećanu potrošnju po gostu. Gosti koji koriste naše usluge su u prvom redu poslovno ostvareni pojedinci ili obitelji, koji znaju što žele na lokaciji i nerijetko koriste naše jedinice ne samo za odmor već i za potrebe rada na daljinu. Nebrojeni su zahtjevi za jedinicama koje im osiguravaju nesmetan rad i sadrže potrebne tehničke i ine kapacitete koji im to omogućuju. Riječ je o gostima koji su veliki potrošači i najčešće ne pitaju za cijenu. |