HTZ

Cilj kampanja za privlačenje posezonskih gostiju je pozicionirati Hrvatsku kao cjelogodišnju destinaciju

Alenka Juričić Bukarica

Foto: Promo

Foto: Promo

S obzirom na široku lepezu hrvatskih turističkih proizvoda i usluga, fokus kampanje stavljen je na nautiku, aktivni odmor, prirodne ljepote i eno-gastronomiju



Prema podacima sustava eVisitor do kraja kolovoza u Hrvatskoj ostvareno 16,9 milijuna dolazaka i 89,4 milijuna noćenja odnosno 4 posto više dolazaka i 1 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok u kolovozu bilježimo 265 tisuća dolazaka više u odnosu lani. Hrvatska je u špici sezone zadržala pozitivne trendove koji se očekuju i u posezoni.


Naime, jačanje pred i posezone strateški su ciljevi kojima Hrvatska turistička zajednica (HTZ) doprinosi posebnim kampanjama upravo za razdoblja van glavne sezone. Posezona je naveliko započela, a s njome i kampanje za privlačenja posezonskih gostiju.


– Rezultati su u potpunosti u skladu s našom strategijom koja za cilj ima daljnje jačanje prometa u pred i posezoni pa smo s tim ciljem nedavno pokrenuli i posezonsku promotivnu kampanju koja je aktivna na šest inozemnih tržišta.




Kroz listopad pokrećemo i kampanju za poticanje ranog bukinga, koja će biti aktivna do veljače iduće godine na tržištima Njemačke, Austrije, Velike Britanije, Belgije, Nizozemske i drugim tržištima, kazao je je Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice (HTZ), nadodavši kako će u studenom, na sajmu WTM u Londonu, biti premijerno predstavljen novi koncept štanda kojim će se Hrvatska predstavljati na sajamskim nastupima u 2025. godini.


Što se tiče posezonskih kampanja, Hrvatska turistička zajednica pokrenula je, naime, promotivnu kampanju Experience Croatia…. your memories are on us! s ciljem promocije posezone, odnosno pozicioniranja Hrvatske kao atraktivne cjelogodišnje destinacije. Kampanja će trajati do kraja listopada, a obuhvaća aktivnosti na šest europskih tržišta, i to u Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj, Italiji, Švedskoj i Mađarskoj.



Prostor za rast turističkog prometa


Riječ je o promotivnim aktivnostima koje za cilj imaju ojačati konkurentnost Hrvatske na globalnoj razini te dodatno pospješiti poziciju naše zemlje kao zanimljive, sigurne i privlačne destinacije.


– Intenzivnom promocijom naše bogate turističke ponude motiviramo goste da posjete našu zemlju izvan ljetnih mjeseci i uvjere se u sadržaj i kvalitetu hrvatskih turističkih proizvoda.


Cilj nam je potaknuti odličan turistički promet u posezoni, jednak onome kakav smo postigli i u predsezoni. Naime, jedino tada i imamo prostora za rast turističkog prometa. Također, namjera nam je pozicionirati se kao održiva i poželjna cjelogodišnja destinacija na Mediteranu, izjavio je Staničić. S obzirom na široku lepezu hrvatskih turističkih proizvoda i usluga, fokus kampanje stavljen je na nautiku, aktivni odmor, prirodne ljepote i eno-gastronomiju.


Konkretno, na talijanskom se tržištu poseban naglasak daje na proizvode sunca i mora kao i nautiku koja je Talijanima vrlo zanimljiva u posezonskom razdoblju.


U Poljskoj, koja ove godine bilježi značajan rast dolazaka i noćenja, promoviraju se proizvodi nautike, kulture i prirode. Priroda i kultura, uz ponudu aktivnog odmora su aduti kojima se nastoji privući češke turiste, dok se na slovačkom tržištu naglasak daje na prirodu, aktivni odmor i eno-gastronomiju.


Na švedskom tržištu za posezonu se promoviraju ponuda nautike i aktivnog odmora, a nautika, aktivni odmor i priroda su proizvodi na koje se naglasak stavlja i na mađarskom tržištu.


Promocija aktivnosti realizira se putem offline i online medija, odnosno, u okviru native članaka, društvenih mreža, tiskovina, kanala vanjskog i display oglašavanja, YouTubea…


Jačanje turističkog prometa u pred i posezoni korespondira sa strateškim dokumentima prema kojima je cilj upravo disperzija turističkog prometa na cijelu godinu.


Putovanja u pred i posezoni ujedno su sve traženija, na što ukazuju i ovogodišnji podaci o dosadašnjem turističkom prometu, i to zbog ugodnijih temperatura i manjih gužvi u destinacijama, ali i pristupačnijih i povoljnijih cijena turističkih proizvoda i usluga.



Early booking kampanja


Također, u pripremi je kampanja HTZ-a P(o)sjeti me za domaće tržište koja će se bazirati na video materijalima i pažljivo odabranim elementima, poput autentičnih priča i iskustvenog pristupa, koji će doprinijeti još boljem prepoznavanju domaćeg turističkog brenda, ali i samih destinacija. U okviru tih promotivnih aktivnosti, naglasak će biti na nekim novim načinima provođenja odmora u zemlji, ali i na područja kao što su Međimurje, Slavonija i Baranja, Lika i Gorski Kotar, Zagorje…


Domaći gosti, naime, popeli su se na visoko drugo mjestu top emitivnih tržišta, odmah iza najjačeg njemačkog.


Zanimljiv je podatak kako su u osam mjeseci ostvarili gotovo 11 milijuna noćenja i oko 2,2, milijuna dolazaka što je nešto manje noćenja nego lani, ali čak 23 posto više dolazaka. Činjenica je da domaći gosti u mnogim destinacijama čine dobar dio prometa van sezone i da rado putuju u krajeve koji još nisu toliko poznati strancima, točnije u kontinentalne destinacije.


Nadalje, sukladno planu rada u pripremi je i Early booking kampanja koja će se provoditi na određenom broju stranih emitivnih tržišta koja imaju tendenciju ranog bukiranja, a to su, primjerice, Njemačka, Austrija, Velika Britanija, Belgija, Nizozemska i druga.


– Naime, riječ je o trendu koji se po završetku pandemije vratio na velika vrata te se na određenim tržištima i povećao obzirom na vrlo pogodne uvjete otkaza rezervacija koje pruža većina pružatelja usluga smještajnih kapaciteta, pojasnili su u HTZ-u.