NOVA SITUACIJA

Epidemiološke mjere donose potpuno nova pravila u PGŽ-u: Lokalna kampanja seli na digitalne platforme

Tihana Tomičić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Klasične kampanje u PGŽ-u neće biti tijekom prva dva tjedna jer je na snazi zabrana okupljanja i javnih događanja, no zasad se nitko ne boji smanjenog izlaska na izbore u svibnju



ZAGREB – Nov djelomičan, ali dosta strog lockdown s kojim je suočena Primorsko-goranska županija u velikoj mjeri utječe i na održavanje lokalnih izbora. Ovog će tjedna Vlada raspisati izbore i počinje prikupljanje potpisa za kandidate, a to zahtijeva fizičku prisutnost i potpis zainteresiranih građana, stoga su političke stranke na čudu kako doskočiti toj novoj situaciji uoči izbora koji se održavaju 16. svibnja.


To znači da klasične kampanje sigurno neće moći biti, barem u prvim dvama tjednima kampanje, a prema najnovijim mjerama koje su na snazi od danas u PGŽ-u, u ovoj regiji vrijedi među ostalim i zabrana održavanja svih javnih dogadanja i okupljanja, a na okupljanjima i svečanostima može biti prisutno najviše osam osoba. To zapravo znači i da stranke i kandidati na ovim izborima neće moći održavati ni klasične konferencije za novinare, na kojima se po prirodi posla mora okupiti više od osam osoba, ako se broje svi sudionici, novinari, snimatelji itd.


Potpuno je jasno da će se ovi izbori zbog takve situacije morati preseliti u potpuno novi medij – gotovo potpunu online komunikaciju s biračima, a jedino će prikupljanje potpisa dijelom ostati na klasičnim štandovima, no uz posebne stroge mjere, maske na otvorenom i drugo. Barem tako najavljuje Ivica Lukanović, šef izborne kampanje SDP-ova kandidata za gradonačelnika Marka Filipovića.


Digitalni marketing




– Svi mi mislimo da je ovo jako strogo i da će nam otežati kampanju, ali to ne znači da se mjera nećemo pridržavati. Kako će biti svima, tako će biti i nama. Mi dugo pripremamo kampanju koja je trebala obuhvaćati niz kontakata s građanima, ali evo sad se preslagujemo i radimo nove planove komuniciranja. Kako stvari stoje, štand za prikupljanje potpisa za kandidaturu ćemo morati imati, naravno uz sve mjere, i siguran sam da ćemo bez problema uspjeti prikupiti potrebnih 1.500 potpisa građana. No sve ostalo moramo preseliti na online komunikaciju i u sferu digitalnog marketinga, kaže Lukanović.


Ne boji se da će ovakva »virtualna« kampanja štetiti kandidatu Filipoviću, čiji je jedan od problema relativno slaba prepoznatljivost u javnosti: »Imamo mi solidnu stranačku strukturu koja će odraditi svoj dio posla, a online komunikacija bit će adekvatna za predstavljanje programa. Ni drugima nije ni lakše ni teže nego nama pa ćemo se snalaziti svi zajedno na ovim izborima kako znamo. Žaliti se nećemo jer svi smo u jednakim okolnostima«, kaže. Na pitanje o tome kako održavati popularne presice, kaže: »Očito svi idemo na Zoom, ali time naša aktivnost neće opasti«, zaključuje Lukanović.
U sličnom tonu razmišljaju i u timu nezavisnog Davora Štimca, čiji direktor kampanje Boris Lešić kaže da je »suština svake dobre komunikacije osobni kontakt pa nove mjere pred sam početak službene kampanje predstavljaju izazov za sve kandidate i izborne stožere«.


Zdravlje prije svega


– Mjerama su nešto više zakinuti kandidati koji prvi put ulaze u političku arenu pa trebaju više vremena i kontakata za upoznavanje građana sa svojim idejama, programima i ljudima na listama. Bez obzira na sve, naš se stožer prilagodio novim okolnostima, korigirao planove aktivnosti za neredni period, a nadamo se da će se situacija s epidemijom ipak popraviti u sljedećim dvama tjednima pa ćemo nastaviti punom parom do pobjede. Iako nam nove mjere otežavaju kampanju, one puno više negativno utječu na gospodarstvo i standard naših sugrađana, pa ovim putem izražavam solidarnost i podršku svim ugroženim radnicima i poduzetnicima u nadi da će ova kriza uskoro biti za nama, kaže Lešić.


I u HDZ-u se pripremaju za nove načine komunikacije, a kandidat za gradonačelnika Josip Ostrogović je jasan.


– Sve selimo u digitalni prostor. Komunikaciju s građanima odradit ćemo preko društvenih mreža, s medijima putem priopćenja, a jednako tako ćemo konferencije za novinare održavati putem Zooma. I ranije smo htjeli na taj način komunicirati s medijima, ali smo se malo bojali kako ćemo biti popraćeni, a sad znamo da ćemo i mi i novinari biti prisiljeni komunicirati na taj način. Ali, evo, ljudski su životi ispred svega drugoga, sve je podređeno zdravlju ljudi i prilagođavamo se; preživjet ćemo nekako ova dva tjedna valjda, kaže Ostrogović. Na pitanje o prikupljanju potpisa, govori kako je HDZ uvijek ranije imao štandove, ali su dio posla uvijek odrađivali i putem predsjednika temeljnih ogranaka, pa će tako u još većoj mjeri biti i sada.


Nitko se zasad ne boji smanjenog izlaska na same izbore jer se svi nadaju da će nakon ovih strogih mjera ipak uslijediti pad broja zaraženih i da ćemo sredinom svibnja ipak biti u boljoj situaciji.