Sve na čekanju

Ministarstvo šuti. Ne zna se ni Kučanova sudbina, niti koliki će biti penali za kašnjenje broda za Kanađane

Orjana Antešić

Foto S. Drechsler

Foto S. Drechsler

Ministarstvo financija nije se očitovalo ni zauzelo stav treba li direktoru »3. maja« uskratiti ili ipak dati razrješnicu



Za danas zakazana Skupština »3. maja«, na kojoj se trebalo odlučiti o prijedlogu Nadzornog obora da se direktoru Ediju Kučanu uskrati razrješnica, neće se održati zbog nedostatka kvoruma. Ne, nije riječ ni o kakvoj čarobnoj kugli za predviđanje događaja, već je to odredio razvoj, ili bolje rečeno, zastoj događaja posljednjih dana, a jučer je to i službeno potvrđeno na Trgovačkom sudu u Pazinu.


Ponajviše zbog debelo probijenih financijskih i vremenskih okvira koje stari »3. maj« ima na svom zadnjem brodu, novogradnji 527, odnosno samoiskrcavajućem brodu za prijevoz rasutih tereta koji je ugovoren s kanadskom Algomom, Nadzorni odbor »3. maja« u kojem, nije zgorega spomenuti, sjede i predstavnici države, odnosno resornih ministarstava, stečajna upraviteljica propalog Uljanika Marija Ružić, kao predstavnica većinskog vlasnika riječkog brodogradilišta, zatražila je od svojih vjerovnika, drugom riječima opet od države, da se očituju odnosno daju joj upute kako postupiti na trećemajskoj Glavnoj skupštini.


Novogradnja 527


Nakon svih financijskih i revizorskih izvješća o poslovanju riječkog brodogradilišta u prošloj godini, nakon objave očitovanja trećemajskog Nadzornog odbora o razlozima zbog kojih smatraju da se Ediju Kučanu treba uskratiti razrješnica, na kraju se dogodilo to da se se Ministarstvo financija uopće nije očitovalo niti zauzelo stav treba li direktoru »3. maja« uskratiti ili ipak dati razrješnicu.




Ovakvo postupanje ili, bolje rečeno, nepostupanje posebno plijeni pozornost s obzirom na činjenicu da je na novogradnji 527, »Algoma Endeavour«, u ovom trenutku vezano čak 70 milijuna eura državnih jamstava za kredite koji su dosad kanalizirani prema »3. maju« za završetak ovog broda, pri čemu valja imati u vidu i činjenicu da je na toj novogradnji, kad je ponovo ugovorena s Kanađanima, već bilo odrađeno oko 30 posto posla. S druge strane, ugovorna cijena koja je postignuta s Algomom iznosi nešto malo iznad 47 milijuna eura.


Nadalje, brod je trebao već debelo biti na putu prema sjevernoameričkim Velikim Jezerima jer je primopredajni rok bio 15. lipanj, a sada je prilično izvjesno da će »Algoma Endeavour« prezimiti u Rijeci što znači, u najboljem slučaju, barem do veljače iduće godine s obzirom na određeno vremensko razdoblje u godini u kojem ovaj brod, zbog svoje konstrukcije za mirne vode, može preploviti Atlantik.


Novi datumi


U ovom trenutku ne zna se ni hoće li i koliko ovo kašnjenje koštati »3. maj« kroz ugovornu penalizaciju jer konačni uvjeti primopredaje ovog broda Kanađanima još nisu ispregovarani.


K tome, za završiti ovaj brod riječko brodogradilište trebat će još novca, u kuloarima se priča o svoti od dodatnih desetak milijuna eura što bi onda ukupni trošak za završetak ovog broda prebacilo na više od 80 milijuna eura.


U tim i takvim okolnostima, koje traju već puno mjeseci, ispada da u ključnom ministarstvu, onom financija, nemaju nikakav službeni stav, pa ni oko toga treba li direktoru Kučanu okrenuti prst dolje ili gore za vođenje brodogradilišta. Iz toga se, pak, može iščitati da u ovom trenutku još nema rješenja kako ovu priču s novogradnjom 527 financijski najpovoljnije, ako se to tako uopće može reći, zaključiti.


S obzirom na to da nema upute što učiniti i kako postupiti na Glavnoj skupštini »3. maja«, stečajna upraviteljica propalog Uljanika danas se neće pojaviti u Liburnijskoj 3 što onda automatski pomiče datum održavanja za 31. srpanj.


Istovremeno, ponovni pokušaj da se dobiju upute od države, kao ključnog i glavnog vjerovnika, odnosno Ministarstva financija, na Trgovačkom sudu u Pazinu određen je za 30. srpnja.