Jasna pravila

Loša vijest za poricatelje klimatskih promjena. Svoju “istinu” više neće moći širiti preko YouTubea

T.I.

Foto. iStock

Foto. iStock

Nova pravila za Google oglašivače, izdavače i autore YouTubea brane oglase i unovčavanje sadržaja koji su u suprotnosti s uvriježenim znanstvenim konsenzusom o postojanju i uzrocima klimatskih promjena



Google je najavio suzbijanje digitalnih oglasa koji promiču ideju da su klimatske promjene prijevara ili zarađuju od takve vrste sadržaja, nadajući se da će ograničiti prihod za one koji poriču negativan utjecaj klimatskih promjena i zaustaviti širenje dezinformacija na svojim platformama. Tvrtka je na blogu objavila da će se nova politika, koja će se početi implementirati već sljedećeg mjeseca primijeniti i na YouTube, koji je prošlog tjedna najavio opsežno suzbijanje dezinformacija o cjepivima.


“Danas najavljujemo nova pravila za Google oglašivače, izdavače i autore YouTubea koji će zabraniti oglase i unovčavanje sadržaja koji su u suprotnosti s uvriježenim znanstvenim konsenzusom o postojanju i uzrocima klimatskih promjena. To uključuje sadržaju kojem se tvrdi da su klimatske promjene prevara, poricanje činjenice da  dugoročni trendovi pokazuju da se globalna klima mijenja i tvrdnje kojima se negira da emisije stakleničkih plinova ili ljudske aktivnosti doprinose klimatskim promjenama” – stoji u izjavi Google Ads tima.


Za svoju novu politiku Google je rekao da se savjetovao sa klimatolozima, uključujući suradnike na Međunarodnom panelu Ujedinjenih naroda u izvješćima o procjeni klimatskih promjena. Također, tvrtka je istaknula kako će ubuduće procjenjivati ​​sadržaj o klimatskim promjenama i “pažljivo pogledati kontekst u kojem se iznose tvrdnje”. Namjera je i dalje uključivati ​​materijal koji raspravlja ili izvještava o lažnim tvrdnjama, a da se pritom ne promiče materijal koji pokušava iznijeti netočne izjave što znači da će oglasi će i dalje biti dopušteni na sadržajima koji se tiču ​​srodnih tema, poput javnih rasprava o klimatskoj politici, različitim utjecajima klimatskih promjena, novim istraživanjima i slično.




Google je u svom priopćenju naznačio da su nova pravila stvorena zbog toga što oglašivači i kreatori sadržaja ne žele da se njihove poruke pojavljuju na Googleu i YouTubeu u blizini sadržaja koji poriče postojanje klimatskih promjena.


Oglašivači jednostavno ne žele da se njihovi oglasi prikazuju pored ovog sadržaja. A izdavači i kreatori ne žele da se oglasi koji promiču te tvrdnje pojavljuju na njihovim stranicama ili videozapisima”, – stoji na blogu tvrtke.


Nadalje, Google je u srijedu već objavio novi paket značajki održivosti koji korisnicima pruža informacije osmišljene kako bi im pomogle smanjiti emisije stakleničkih plinova. Jedna ključna značajka uključuje Google karte koje u svojim prijedlozima usmjeravaju korisnike na ekološki prihvatljiviju rutu, koja je također zadana kao zadnja opcija u odnosu na druge rute za koje bi moglo biti potrebno više goriva. Stavke kao što su zakrčenost ceste i nagib koriste se za procjenu količine goriva koja se sagorijeva na određenoj ruti.


Iako nova politika Googlea zauzima rezolutan stav prema lažnim tvrdnjama o klimatskoj krizi, dojam je kako su tehnološki giganti predugo čekali s prihvaćanjem uloge „internetskog policajca“. I sam YouTube se pokazao iznimno sporim u uvođenju novih pravila osmišljenih da zaustavi protok dezinformacija, uključujući lažne vijesti u američkim izborima.


U konačnici, ova politika je korak prema naprijed. Sve platforme trebale bi izgraditi jasne skupove pravila o ubrzavajućoj egzistencijalnoj prijetnji čovječanstvu, ali nova pravila stat će na kraj dezinformacijama samo ako se agresivno i dosljedno provode što ne bi trebao biti problem za tvrtku koja je samo prošle godine od oglasa zaradila 147 milijardi dolara.