Foto: Lexus
vaj SUV s jednim punjenjem će prevaljivati ne baš impresivnih 360 kilometara, no ima drugih aduta koji pokrivaju ovu činjenicu. Naime, RZ kombinirano na prednjem i zadnjem elektromotoru zajedno razvija 313 konjskih snaga i 435 NM okretnog momenta
povezane vijesti
Prije samo nekoliko godina Toyota je sa svojim Priusom – koji je iz nekog razloga postao vrlo popularan u Amwerici unatoč netipičnom „neameričkom“ izgledu i dimenzijama – bio sinonim za ekološku vožnju i elekrifikaciju svojih automobila.
No, iako je zapravo s ovim hibridom bila na neki način avangarda, danas Toyota zajedno s ostalim japanskim proizvođačima kaska za svjetskom konkurencijom. U skladu s tim, prilično je logično da Toyota ni sa svojim premium brendom Lexus po tom pitanju nije odmakla daleko. Naime, Lexus još uvijek u svojoj sve široj paleti automobila nema niti jedan potpuno električni model.
Sad se i to napokon mijenja s modelom Lexus RZ 450e koji bi pred kupce trebao krajem 2022. godine. Prvo potpuno električno vozilo vrhunske marke ima sustav pogona na sve kotače nazvan Direct4 koji koristi brojna mjerenja za dinamičko premještanje snage između prednjih i stražnjih kotača. Njegove eAxles u potpunosti integriraju motor, mjenjač-diferencijal i inverter u jednu jedinicu.
Prostrana unutrašnjost propušta obilje svjetla zbog velikih staklenih površina, nudi opcijski heads-up zaslon, 14-inčni zaslon osjetljiv na dodir i napredni infotainment sustav.
Nije riječ o automobilu iz kojeg je samo izvađen motor s unutarnjim sagorijevanjem i ubačeno električno postrojenje, ovaj je model rađen od nule, temeljen na posebnoj novoj platformi za električna vozila koja se odlikuje visokom krutošću karoserije, niskom težištu i dugom međuosovinskom razmaku. Litij-ionska baterija od 71,4 kW u cijelosti je integrirana u šasiju, ispod podnice kabine. Ovaj SUV s jednim punjenjem će prevaljivati ne baš impresivnih 360 kilometara, no ima drugih aduta koji pokrivaju ovu činjenicu. Naime, RZ kombinirano na prednjem i zadnjem elektromotoru zajedno razvija 313 konjskih snaga i 435 NM okretnog momenta što ga čini bitno jačim od Subarovih i Toyotinih sličnih crossovera. U skladu s tim, ubrzava do 100 km/h za 5,6 sekundi dok mu je maksimalna brzina ograničena na 160 km/h.
Cijena se i dalje očekuje i sigurno neće biti manja od 50 tisuća eura.