Uskoro kreće...

WRC CROATIA RALLY Počelo je odbrojavanje, spektakularna jurnjava Hrvatskom obilazi svijet

Miroslav Krpan

VELIKA OČEKIVANJA - Viliam Prodan i Zoran Raštegorac/Foto U. MODLIČ

VELIKA OČEKIVANJA - Viliam Prodan i Zoran Raštegorac/Foto U. MODLIČ

U četvrtak u Zagrebu će, pored Nacionalne sveučilišne knjižnice, startati »Croatia rally«, jedna od najvećih svjetskih sportskih manifestacija u nas, treće natjecanje ovogodišnjeg prvenstva



RIJEKA Kada je automobilizam u pitanju, reliju tepaju da je kraljica oktanskog sporta na četiri kotača. Doživljavali smo na ovim našim prostorima do sada brojne priredbe te prestižne discipline, ali san svakog pregaoca autosporta, svakog ljubitelja brzina i ovisnika o oktanima je doživjeti i saživjeti se s WRC-om. Vrhunski je to sportski događaj što donosi simbiozu visoke tehnologije i vještine vozača.


O konačnom rezultatu odlučuje svaka desetinka utrošena na posebnim brzinskim ispitima, dramatična utrka sa »štopericom« koja od vozača i njegova suvozača zahtijeva maksimalnu koncentraciju i preciznost. I kad se pod jedno stavi brzina, tehnologija, pouzdanost vodećih svjetskih proizvođača automobila i povjerenje i umješnost najboljih svjetskih vozača i suvozača, stiže se do konačnog uspjeha.


Ideju su, s odmakom vremena, imali mnogi. Sadašnji koncept dovođenja WRC-a u Hrvatsku začet je idejom porečkog automobilista Daniela Šaškina 2013. godine, prigodom realizacije tadašnjeg Croatia rallyja u Istri bodovanog za Europsko prvenstvo.




– I kada smo došli do europskog, zasigurno stepenica više bila je samo – svjetsko. Počeli smo razrađivati tu ideju, bilo je nepremostivih problema, a posebno značajno bilo je dokazati se čelnim ljudima FIA-e, WRC-a i promotorima. Iako su neke nade tinjale već prije tri godine, kada se nazirala mogućnost, prvotno organizacije kandidacijskog natjecanja za upis u prestižni WRC kalendar, a sredinom prošle godine čak i realizacija natjecanja u jesenjem terminu, odskočna je daska bila višegodišnje lobiranje i dokazivanje da mi, hrvatski klubovi to možemo, ali i uspješna realizacija tracionalnog INA Delta rallyja lani, kojeg je skenirao posebni tim promatrača FIA i WRC promotora, kao i povjerenje koje nam je početkom listopada ukazao sam predsjednik Svjetske automobilističke federacije Jean Todt, objavljujući poruku kojom se Hrvatska upisuje u kalendar WRC u travnju 2021. godine kao redovni domaćin prestižne manifestacije – kazuje u najkraćem Daniel Šaškin, predsjednik Organizacijskog odbora Croatia rallyja.


Croatia rally poslije jeseni 2019. godine bit će prvi WRC rally što će se u cijelosti odvijati po asfaltnim cestama. Ukupna dionica predviđa 1.279,87 kilometara, od kojih 300,32 km otpada na 20 brzinskih ispita raspoređenih na deset različitih lokacija tijekom triju natjecateljskih dana. Servisno parkiralište smješteno je na Zagrebačkom velesajmu i velikom parkingu uz sjedište INA-Industrije nafte, u kojoj je medijski centar, dok je rukovodstvo stacionirano u Nacionalnoj sveučilišnoj knjižnici. Ceremonijalni start pored uslijedit će u četvrtak u 19 sati.


Smjer Plešivica


Sutradan, u petak, iz servisa, put Plešivice, prvo vozilo kreće na itinerer u 7.46 sati, da bi stiglo do starta prvog, ujedno i najkraćeg brzinca Rude – Plešivica, koji je svojom duljinom nepunih sedam kilometara i ocjenom stručnjaka jednostavnošću idealan za otvaranje. Start će uslijediti u 8.39 sati. Već punu koncentraciju vozača traži drugi ispit Kostanjevac – Petruš Vrh, koji na svojih 23,76 km obiluje brzim dionicama, ali i obiljem prijevoja, hupsera i skokova, dijelom na uskoj, dijelom širokoj cesti.


Od 10.35 sati kreće i treći brzinski ispit Jaškovo – Mali Modruš Potok, koji na svojih desetak kilometara može donijeti prvu prednost u poretku. Prijepodnevni program zaključuje se nadomak Duge Rese četvrtim ispitom Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki, kilometar kraći od prethodnog s dosta brzih dijelova i velikom prosječnom brzinom. Slijedi povratak u servis, a poslijepodnevna »repriza« brzinaca počinje od 15.01 sati, da bi se u Zagreb vratili oko 20 sati.


Subotnji program starta u isto vrijeme, devetim brzincem ukupno, zapadno od Samobora, na dionici Mali Lipovec – Grdanjci. Tijekom svojih 20 kilometara, prva dva su brza cesta, slijedi uzbrdica i prijevoj, uz otvorene, ali i izrazito zatvorene dionice s »lakat« zavojima, da bi po spustu uslijedile ponovo velike brzine. Tek neznatno dulji je sljedeći BI-10 Stojdraga – Gornja Vas, znani »Budinjak« s nekih izdanja »Delta rallya«. Specifičnost te dionice su različiti slojevi asfalta. Prijepodnevni dio zatvara se s dvama kraćim brzincimaa, Krašić – Vrškovac, ne previše zahtjevan i Vinski Vrh – Duga Resa, otvoren i jako brz na nepunih devet kilometara. Od 14.29 sati ponavlja se prijepodnevni program prolaska četiriju brzinskih ispita, s dolaskom u Zagreb oko 18.30 sati.


Zaključni dan u nedjelju 25. travnja nudi tek dvije dionice, svaku po dva puta na znanim relijaškim destinacijama Hrvatskog zagorja i Medvednice. Kombinacija je to domaćih relija Kumrovec i Delta, prvo od 7.20 sati Bliznec – Pila, najdulji od 25.20 km, koji je posebno zahtjevan u spustu na zagorsku stranu. Gotovo upola kraći je kumrovečki ispit Zagorska Sela – Kumrovec, pun zamki, pravi relijaški i ako se dobro pripremi, odlučan za poredak. Važnim se naznačuje stanje guma, ali i vremenski uvjeti koji će tada vladati. Posebno je važan s obzirom na to da se u ranom poslijepodnevu, u »reprizi«, vozi kao posljednji i odlučujući 20. brzinski ispit WRC-a Croatia rallyja, a koji najboljima donosi posebne bodove.


Iz Kumrovca, sva vozila i posade koje »prežive« trodnevno nadmetanje i tisuću dvjesto kilometara hrvatskih cesta stižu na zagrebački gornjogradski Trg sv. Marka gdje je cilj i ceremonijalno proglašenje prvih pobjednika prvog hrvatskog WRC-a, s početkom u 15.30 sati.


Šest posada


Na listi prijavljenih našlo se i sedam hrvatskih posada, ali jedna će propustiti slast nastupa na domaćem prestižnom WRC-u. Najtrofejniji hrvatski automobilist Dubrovčanin Niko Pulić koji je uz Aleksandru Kovačić trebao nastupiti čak u prestižnoj WRC klasi, ovih dana vodi jednu drugu bitku, onu protiv korone. Protekle mjesece posvetio je pronalaženju automobila, zaokruženju zamašne financijske konstrukcije, testiranjima, obišavši u nepunih mjesec dana sedam europskih zemalja, a onda se u Zagrebu – zarazio. Završio je na bolničkom liječenju, nastup na domaćem WRC-u ostat će mu samo – želja.


Dobar rezultat, ako se sve kockice uz malo sreće poslože, može se očekivati od Buzećanina Viliama Prodana uz suvozača Zagrepčanina Zorana Raštegorca. Ove su godine ostvarili san nastupa u Monte Carlu, što više i dobar plasman (da nije bilo puknuća gume bilo bi i postolja), ali sve to moraju potvrditi na domaćem terenu. Nastupaju u prestižnoj »Ford Fiesti Rally 4«, intenzivno se pripremaju već dva mjeseca i ako ne bude »reprize« njihovih ružnih kumrovečkih odustajanja, gdje su toponimi »Prodanov skok« i »Prodanov most«, vrijedi ih očekivati uzdignutih ruku na Markovu trgu.


Preostalih pet hrvatskih posada ostvaruje san. Na listi su, startat će, ali i sanjaju dolazak na cilj. Martin Ravenščak i Tomislav Tomačković (Ford Fiesta Rally 4), otac i kći Krešimir Ravenščak i Dora Ravenščak (Ford Fiesta Rally 4), Ivica Siladić i Jasna Durak (Ford Fiesta Rally 4), Mateo Butorac i Marko Stiperski (Peugeot 208 Rally 4) i Željko Magličić i Domagoj Nemak (Ford Fiesta Rally 4).


– Organizacijom ovog spektakla, u iznimno teškim uvjetima, pokazat ćemo da je Hrvatska odgovoran partner najvećim svjetskim priredbama. Prigoda je to i podsjećanja na 115 godišnjicu osnivanja Prvog hrvatskog automobilističkog kluba, prethodnika Hrvatskog auto i karting saveza. Dolazak su nam najavili najvažniji ljudi svjetskog automobilističkog sporta, predvođeni predsjednikom FIA Jeanom Todtom, a višednevna događanja slikom iz Hrvatske plasirat će se nevjerojatno produktivnu priču o našoj zemlji – istakao je Davorin Štetner, predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza i Upravljačkog odbora Croatia rallyja.


Prisustvo gledatelja praktički je svedeno na minimum s obzirom na pandemiju, no zahvaljujući, što direktnim TV prijenosima, što digitalnim platformama, moći će se pratiti svaki detalj rallyja.