WRC bolidi kod Meštrovićevog paviljona/Foto PIXSELL
Nastup na karlovačkom reliju bio nam je izvrsna priprema za ovo što nas očekuje. Znamo što moramo pokušati popraviti, teško ćemo konkurirati za visok plasman, zato smo si zacrtali svoje ciljeve – kaže Martin Ravenščak, kojem je suvozačica sestra Dora
povezane vijesti
ZAGREB Ljubitelji brzina, ovisnici o adrenalinu benzinskih para, obožavatelji spektakla, zanesenjaci oktanima, štovatelji svega što se kreće na četiri kotača ovih dana pomno slušaju sedmodnevnu vremensku prognozu i onako potiho pjevuše »Vakula je reko…« Pogled na meteorološke karte za sada kaže – kraj tjedna sunčaniji i topliji.
To je najvažnije kako bi i ugođaj boravka u prirodi širom Lijepe Naše, od sjevera i okolice Varaždina, Zagorja, Plešivice i karlovačkog okruženja, preko Gorskog kotara, sve do zimi skijaške meke Platka iznad Grobničkog polja u posljednja tri dana ovog tjedna bili podloga za vrhunski automobilistički spektakl kakav nas,treću godinu zaredom očekuje u okviru WRC Croatia rallyja.
Sve su oči uprte u onih prvih devet »svemirskih« automobila zbog kojih je svijet zaluđen, zbog kojih će sliku iz Hrvatske, vjeruje se, i ove godine pratiti više od 80 milijuna gledatelja putem svih tehnoloških dostignuća prijenosa slike i zvuka, zbog kojih će, prioritetno i očekivano, uz brzinske ispite, ali i mjesta okupljanja i zadržavanja reli-automobila, biti možda i do pola milijuna gledatelja. Fascinantna brojka, jer poslije službeno procijenjenih prošlogodišnjih 310 tisuća ove godine, bez ikakvih ograničenja, s otvorenom šengenskom granicom i jedinstvenom europskom valutom – sve je moguće.
Nastupiti na natjecanju Svjetskog prvenstva zasigurno je želja svakog automobilista. A kad to još može i ostvari na domaćem terenu, tko sretniji. No, tek se rijetki odluče na taj korak. Prvenstveno zbog toga jer je nastup, uzimajući u obzir sve potrebno, izuzetno skup. Nisu među devet posada s hrvatskim licencama baš sve iz samog automobilističkog vrha. Ima i onih kojima je taj nastup izazov karijere. Jer biti dio spektakla, velika je stvar. A kad već krenu, svi imaju jedan prioritetni cilj – stići do cilja.
Neće to biti nimalo lako, jer tijekom tri natjecateljska dana posade očekuje 1.650 km vožnje itinererom unutar kojeg je, na deset različitih lokacija, 20 prolazaka brzinskim ispitima ukupne duljine 301 km. Sve to treba izdržati, vozač i suvozač, automobil, tehnička i prateća ekipa.
Brat i sestra
Među osam hrvatskih posada u skupini vozila WRC Rally 3 su brat i sestra Martin i Dora Ravenščak (Ford Fiesta Rally3), dok su četiri posade u WRC Rally 4: Tomas Hrvatin – Đani Simčić (Renault Clio rally4), Željko Magličić – Ivan Poljak (Ford Fiesta), Jan Pokos – Viljem Ošlaj (Peugeot 208 Rally4) i Marko Lončarić – Gabrijel Krnjić (Renault Clio Rally4). Posljednje tri posade na listi prijava su u skupini WRC Rally 5: Vjekoslav Čičko – Eugen Kokolić, Slaven Šekuljica – Damir Petrović i Igor Mandić – Albert Ivančić, svi u Renault Clio RS Lineu. Deveta »naša« posada je s hrvatskom licencom u domaćem prvenstvu već niz godina, Mađari Janos Szilagyi-Alexandra Varadi (Peugeot 208 Rally4).
Martin i Dora Ravenščak, posada Svete Nedelje, ovaj su mjesec počeli izvrsnim nastupom na otvorenju ovogodišnje sezone reli Prvenstva Hrvatske. Ostvarili su prvu »generalku« na karlovačkom Quattro river rallyju pobijedivši u domaćoj konkurenciji, a vozeći i dijelom dionica koje su sastavnica brzinaca WRC-ja, koji ih očekuje ovog vikenda.
– Nastup na karlovačkom reliju bio nam je izvrsna priprema za ovo što nas očekuje. Znamo što moramo pokušati popraviti, teško ćemo konkurirati za visok plasman, zato smo si zacrtali svoje ciljeve i vjerujem, ako nas sve posluži, da ćemo i uspjeti – kazao je Martin Ravenščak, jedan od mlađe garde hrvatskih automobilista koji posljednjih sezona skuplja iskustva nastupima na brojnim relijima u inozemstvu.
Na domaćem će se terenu naći Željko Magličić, inače vozač zagrebačkog AK-a Delta, kroz čiji krajolik prolazi dio brzinaca šireg karlovačkog područja. Treći će se put naći na startu, a želja mu je odvesti cjelokupan reli bez prekida i stići do cilja »u komadu« poslije tri naporna dana uz suvozača Ivana Poljaka (AK Delta Sport).
Iz kartinga, gdje je ostvario vrhunske rezultate, po uzoru na oca, prije dvije godine u automobile je prešao najmlađi hrvatski sudionik WRC-ja Zagrepčanin Jan Pokos, kojem je tek 19 godina. Ove godine u domaćim vodama brani boje višestrukih državnih prvaka AK-a Opatija Motorsporta, a u kratkoj je karijeri već doživljavao vožnju na kotačima, ali i »kroviranja«. Sve je to škola iz koje vrijedi izvući ono najbolje.
– Karlovac je prošao izvrsno. Zadovoljni smo pa ću na tome temeljiti svoj drugi nastup na WRC-ju, koncentrirati se na svoju vožnju, zanemariti vremena konkurenata i pokušati stići do cilja – kazuje mladi Jan, kojem je na užarenoj suvozačkoj stolici iskusni Slovenac Vilijem Ošlaj.
Dvije godine biti uz staze i gledati kako dečki uživaju, ove godine više nije želio ponoviti. Jedna od pobjedničkih posada prošlogodišnjeg Prvenstva Hrvatske u klasi 3, a poslije otvorenja sezone vodeća, su i članovi AK-a Rijeka Tomas Hrvatin i Đani Simčić. Oprobat će se, u za njih suvremenijem Renaultu Clio, s tri zacrtana cilja:
– Stići do cilja je prioritet i sve ćemo učiniti da tako bude. Osjetiti žar konkurencije, i to ne svakodnevne, već one nešto jačih i uspješnih vozača skupine RC4, odmjeriti snage i vidjeti što možemo. A krajnje – zabaviti se. Ne jurimo bodove, vozimo iz gušta, a nastup na domaćem WRC-ju gledamo kao nešto posebno pred velikim brojem domaće publike, zasigurno najveće do sada u dugogodišnjoj karijeri – istaknuo je Tomas Hrvatin, jedan od naših najiskusnijih sudionika ove godine.
Novi bolid
U istoj skupini su Marko Lončarić i suvozač mu Gabrijel Krnjić (Sveta Nedelja), prvi put u službenoj konkurenciji. Marko je prošle godine bio predvozač, što i ove godine čini njegov stric Nenad, jedan od garde najiskusnijih i trofejnih hrvatskih relijaša, nositelj Zlatne kacige HAKS-a. Preostale tri posade startat će posljednje u nizu 56 listom prijava predviđenih automobila, svrstani u skupinu RC5. Zagrepčanin Vjekoslav Čičko (Buzet Autosport) ima puno automobilističkih uspješnica za sobom, ali u reliju je još »frižak«. Drugi put starta na WRC-ju, suvozač mu je Eugen Kokolić (Zagorje) i vesele se najavi suhe staze i punog gledališta uz brzince.
Osjetiti čari 300 km brzinaca »u paketu« na jednom natjecanju izazov je za Slavena Šekuljicu (AK Delta) i Damira Petrovića (AK Dugo Selo), kojima je ovo prvi start na WRC-ju, dok posadu s posljednjim startnim brojem 71 čine aktualni državni prvak klase 4 iz 2022. Igor Mandić (AK Delta) i suvozač, jedini istarski automobilist na ovogodišnjem reliju Albert Ivančić iz pazinskog Istra racing teama.
– Prvi nam je ovo nastup u Renault Cliu, koji još nismo niti dobro upoznali. Shakedown će biti prvi test. Sve poslije toga bit će malo lakše. Vozit ćemo u svom stilu, a želja je ciljna rampa – kaže Mandić, zaključivši tako nisku hrvatskih aduta na užarenom asfaltu »50 nijansi« hrvatskog izdanja WRC-ja.
Zastor se diže u 18.30 ispred Nacionalne i sveučilišne biblioteke i predstava može početi. Oči oktanskog svijeta naredna su četiri dana uprte u Hrvatsku.