Vladimir Miholjević / Foto Arhiva NL
Na startu u Osijeku za šest dana tako bi se trebala naći trojica pobjednika najveće svjetske utrke "Tour de Francea", ovogodišnji slavljenik iz Pariza Danac Jonas Vingegaard, član momčadi Jumbo-Visma, te dvojac iz INEOS Grenadiersa Britanac Geraint Thomas i Kolumbijac Egan Bernal
povezane vijesti
ZAGREB Najveće priznanje koje smo dobili za svoj rad na prethodnim izdanjima utrke dobili smo od samih momčadi i liste vozača koji dolaze na ovogodišnje izdanje CRO Racea, izjavio je Vladimir Miholjević direktor biciklističke utrke kroz Hrvatsku koja će se voziti od 27. rujna do 2. listopada.
Na startu u Osijeku za šest dana tako bi se trebala naći trojica pobjednika najveće svjetske utrke “Tour de Francea”, ovogodišnji slavljenik iz Pariza Danac Jonas Vingegaard, član momčadi Jumbo-Visma, te dvojac iz INEOS Grenadiersa Britanac Geraint Thomas i Kolumbijac Egan Bernal, pobjednici “Toura” iz 2018. i 2019. godine. Nedostajat će samo Slovenac Tadej Pogačar, pobjednik “Toura” iz 2020. i 2021.
“Vingegaardu će ovo biti prva utrka na kojoj će nastupiti nakon pobjede na ‘Touru’ krajem srpnja. Iako je Bernalov dolazak najavljen, još uvijek nije sigurno kako će sigurno i doći jer ima zakazanu operaciju odmah po završetku CRO Racea. No, dolazi još velikih imena kao što je svjetski prvak iz 2014. godine Poljak Michal Kwiatkowski te pobjednik ovogodišnjeg izdanja najduže utrke u UCI kalendaru, Milano-Sanremo, Slovenac Matej Mohorič”, naglasio je Miholjević.
Ove godine za utrku je prijavljeno šest momčadi s “WorldTour” licencom, odnosno iz najvišeg ranga svjetskog biciklizma, a tri od tih šest – Jumbo-Visma, INEOS Grenadiers i Bahrain Victorious – među četiri su najuspješnije po rang-ljestvici Međunarodnog biciklističkog saveza (UCI). Uz njih na utrci će nastupiti i Israel-Premier Tech, DSM i Trek-Segafredo. Na startu će se naći osam ProTour momčadi te šest Continental Tour momčadi.
“Interes za utrku među ‘WorldTour’ momčadima je bio i veći. Mi smo ih mogli pozvati najviše devet, ali financijske mogućnosti nam nisu dopustile više od šest, tako da smo neke nažalost morali i odbiti”, dodao je Miholjević koji je optimističan i kada je riječ o budućim izdanjima utrke:
“Već sljedećeg tjedna, upravo tijekom održavanja utrke mogli bismo primiti lijepu vijest kako je utrka za sljedeću godinu dobila višu kategoriju u kalendaru”.
To znači kako bi CRO Race, koja je trenutačno u statusu etapnih utrka prve kategorije, mogla od sljedeće godine imati status utrke kategorije “ProSeries”, kategorije koja je je odmah ispod “WorldToura”.
“Ispostavilo se kako je ovaj termin krajem rujna i početkom listopada odličan jer smo jedina etapna utrka u to vrijeme i spona između ‘Vuelte’ i posljednjih ‘WorldTour’ utrka u kalendaru”, kazao je Miholjević.
Direktor utrke još je jednom podcrtao kako egzistenciju ovom događaju omogućuje sinergija s državnim instritucijama i jedinicama lokalne samouprave, koji su prepoznali biciklizam kao sredstvo promocije i komunikacije koje najrazvijenije zemlje zapada koriste već desetljećima.
“Komparativna prednost biciklizma je da mjesta koja se koriste u svakodnevnom životu pretvara u sportsku arenu, a naš je cilj predstaviti Hrvatsku kao glavnu cikloturističku destinaciju u Europi. Nije nevažan niti medijski doseg jer dopiremo do 950 milijuna kućanstava u svijetu, u čak 130 zemalja utrka će biti prenošena uživo, a u njih još 60 u vidu sažetaka”, dodao je Miholjević.
Utrku su i ove godine podržali Hrvatska turistička zajednica, koju je predstavljao Dubravko Šimenc, te Ministarstvo turizma i sporta, koje je predstavljao savjetnik ministrice za sport Josip Pavić, obojica trofejni vaterpolisti tijekom svojih igračkih karijera.
“Hrvatska je u svijetu najpoznatija po turizmu i sportu, a CRO Race je najbolji primjer pozitivnog utjecaja sporta na turizam”, rekao je specijalist-koordinator Odjela za strateške marketinške projekte Hrvatske turističke zajednice Dubravko Šimenc.
“Hrvatski sport nisu samo uspjesi naših sportaša već i organizacija ovakvih događaja”, poručio je Pavić.
Tehnički direktor utrke Luka Mišović upoznao je javnost s detaljima etapa pa je tako rekao da će pred vozačima u šest dana ukupno biti 1065 kilometara tjekom kojih će svladati 9000 metara visnske razlike.
“Kao i obično, ‘kraljevskom etapom’ se može okarakterizirati peta etapa sa startom u Opatiji i ciljem u Labinu tijekom koje će vozači morati svladati Učku te još dva uspona nakon nje. No, kako su najteži usponi ove godine nalaze dosta rano u etapi, to će jako utjecati na strategije momčadi. Kao i prošle godine, cilj posljednje etape u Zagrebu bit će ispred Hrvatskog narodnog kazališta”, kazao je Mišović.