Buzetski dani

Riječanin Matija Jurišić i Francuz Geoffrey Schatz na krovu Europe

Miroslav Krpan

Matija Jurišić / Foto Nikola Blagojević

Matija Jurišić / Foto Nikola Blagojević

Matija Jurišić u kategoriji I (turistički automobili) i Geoffrey Schatz (formule i prototipovi) jedini su ostvarili deset pobjeda u sezoni. Talijan Christian Merli s Osellom FA30 opet najbrži u dvije vožnje na dionici Most - Peničići



BUZET Na znanoj brdskoj dionici Most – Peničići zaključena je još jedna sezona Prvenstva Europe na brdskim stazama, u kojoj su matematičkim izračunom do naslova prvaka Starog kontinenta, s deset pobjeda u sezoni, svaki u svojoj skupini, stigli mladi Riječanin Matija Jurišić u kategoriji I (turistički automobili) i Francuz Geoffrey Schatz u kategoriji II (formule i prototipovi).


Foto galerija: Buzetski dani Foto: Nikola Blagojević


Na međunarodnoj automobilističkoj utrci 43. Buzetski dani 2024., uz promjenjivo vrijeme i blago mokru i sklisku stazu, nastupilo je 197 vozača sudionika u nekoj od konkurencija završnice Prvenstva Europe za moderna i povijesna vozila, potom Prvenstva Srednjeeuropske zone povijesnih automobila, te državnih prvenstava Hrvatske i Slovenije, dok je ostalih tridesetak sudjelovalo u promo vožnji izvan sustava bodova.


Pereković 14.


Poslije dviju vožnji najbolje vrijeme u obje vožnje ostvario je ukupni pobjednik Talijan Christian Merli u prototipu Osella FA30 Judd LRM, vozeći prvu vožnju 2:08.743 minuta, a drugu najboljim vremenom dana 2:07.116 minuta uz prosjek od 141,63 km/sat. Tako je s zbirnim vremenom 4:15.859 minuta, s prednošću od 1.213 sekunde, bio uspješniji od najvećeg rivala Francuza Geoffreyja Schatza (Nova Proto NP01), dok je do trećeg mjesta »generalke« stigao Španjolac Joseba Iraola Lanzagorta (Nova NP01) s 2.341 sekundu slabijim vremenom od Merlija. Pobjede u svojim klasama, po kojima osvajaju bodove za naslov prvaka, ostvarili su i Merli i Schatz, ali za naslov presudilo je više boljih mjesta koje je tijekom godine imao Francuz.




Jurišić je naslov prvaka ostvario u dvoboju s Talijanom Antoninom Migliuolom, koji vozi pod pseudonimom »«O Play« i pobjednik je grupe 3 s jednim drugim mjestom u sezoni, u odnosu na deset Jurišićević pobjeda.


Sedmu je poziciju u ukupnom poretku, kao pobjednik kategorije I, ostvario Kosovar Lindon Kalenderi (Mitsubishi Evo IX), pobijedivši i grupi 1, najačoj u sustavu europskih utrka. Najbolje plasirani automobilist s hrvatskom licencom bio je Mađar Laszlo Szasz (Dubrovnik Racing) u Formuli Reynard F3000 na osmom mjestu, dok je pobjednik hrvatskog prvenstva kategorije I na ovogodišnjem Buzetu bio Domagoj Pereković u Mitsubishi Lanceru Evo IX, osvojivši ukupno 14. mjesto, četvrto grupe 1.


Od hrvatskih vozača vrijedi istaknuti i rezultat Dejana Dimitrijevića, 25. ukupno (Seat Leon), ujedno drugog kategorije I domaćeg prvenstva, a treći je 29. mjestom bio domaći vozač Buzećanin Viliam Prodan (Opatija Motorsport), ovog puta u snažnom Porscheu 911 GT3. Bio je tek jednu poziciju bolji od Matije Jurišića, pobjednika grupe 4, koji je bodove u domaćem prvenstvu donosio Župi Dubrovačkoj.


Odluka u Dubrovniku


Obje vožnje u Buzetu završilo je 183 vozača, bilo je odustajanja zbog tehničkih kvarova, ali i izlijetanja bez posljedica po vozače.


U hrvatskom prvenstvu buzetska utrka bila je pretposljednja, izuzetno važna. Pereković i Dimitrijević najbolji su grupe i klase 1, Viliam Prodan ispred Željka Kokoteca (Delta) i Nina Andrejevića (Župa Dubrovačka) u grupi i klasi 2, dok su na postolju grupe i klase 3 uz Matiju Jurišića bili Nihad Seferagić (Župa Dubrovačka) i Karlo Pelicar (Skok racing 1993 Gambetići). Grupa 4 i klasa 4a pripala je Borisu Katiću (Rijeka) u klasi ispred Ivana Batalića (Splitski auto klub) i Sebastiana Jaketiča (Vrbovsko Racing). Drugoplasirani grupe 4 pobjednik je klase 4b Renato Herc (Skradin) ispred Floriana Šaleca (Zagorje) i Manuela Kodelje (Buzet Autosport). Mladi Toni Ivanić (Opatija Motorsport) pobjednik je grupe 5 i klase 5a. U klasi 5a drugi je Filip Škugor (Rogoznica), a drugi Renato Jaketič (Vrbovsko Racing).


Drugoplasirani grupe Milan Tatalović (Dubrovnik Racing) pobjednik je klase 5b ispred Nina Jeličića (Skradin) i Miroslava Ujdenice (Vrbovsko Racing). Grupu 6 i klasu 6a pobjedom je zaključio Sandi Peteh (Istra racing team Pazin) u klasi 6a ispred Branimira Polića (Rogoznica) i Denija Kmetovića (Župa Dubrovačka). Pobjeda klase 6b za Bornu Vlašića (Sveta Nedelja) ispred Marka Trlina (Trogir) i Jure Mornara (Solin). Najbolja ekipa je Dubrovnik racing ispred Župe Dubrovačke i Opatije Motorsport. U Kategoriji II prvenstva Hrvatske slavio je Laszlo Szas ispred Filipa Magdića (Fly with Kolman).


U povijesnim vozilima domaću pobjedu ostvario je Dorijan Kljun (Rijeka) ispred Sandra Poldrugovca (Buzet Autosport) i Hrvoja Čubelića (Opatija).


Zaključna deveta utrka Prvenstva Hrvatske na brdskim stazama vozi se u Dubrovniku sredinom listopada.