Automobilizam

Riječanin Matija Jurišić i dalje nedodirljiv. U Buzetu pada odluka o prvaku Europe

Miroslav Krpan

Foto M. KRPAN

Foto M. KRPAN

Generalka 30. utrke u susjedstvu Talijanu Christianu Merliju, pobjede Szasza i Dimitrijevića u PH



ILIRSKA BISTRICA Jubilej 30. međunarodne automobilističke utrke »GHD Q Max Petrol Ilirska Bistrica 2024.«, najstarije i najznačajnije slovenske oktanske priredbe na četiri kotača, bodovne utrke Prvenstva Starog kontinenta na brdskim stazama obilježio je nastup čak 204 vozača iz 14 europskih zemalja, u dvodnevnom programu na temperaturi višoj i od 30 stupnjeva.


Za ukupnu pobjedu i »generalku« utrke vodio se boj do posljednje sekunde i starta između dvojice vrsnih asova, a u konačnici zbroja dviju vožnji odlučilo je vrijeme unutar jedne sekunde. Obje je vožnje u svoju korist upisao, a time i za 957 tisućinki sekunde prednosti pobijedio petrostruki europski prvak Talijan Christian Merli u prototipu Osella FA30 Judd LRM, ispred i dalje vodećeg u FIA Prvenstvu Europe Kategorije II Francuza Geoffreya Schatza (Nova Proto NP01), koji je nanizao devet pobjeda u svojoj bodovnoj skupini i posljednji ogled sezone u Buzetu očekuje s maksimalnih 225 bodova, 25 više od Merlija.


No, još i ta utrka, pa na kraju se miješa matematika i dolazi do konačnog naslova prvaka europskog kontinenta. Merli je ostvario i najbržu vožnju dana u vremenu 2:08,175 minuta (prosjek 140,7 km/sat), a ovo mu je bila treća uzastopna pobjeda u Ilirskoj Bistrici. Treći ukupno ove je godine bio Španjolac Joseba Iraola Lanzagorta (Nova NP01) s zaostatkom od 4,072 sekunde iza pobjednika.




U prvih deset ukupnog poretka upravo desetim mjestom, osmim Kategorije II, nastup je zaključio Mađar s hrvatskom licencom, trofejni vozač Dubrovnik Racinga Laszlo Szasz (Formula Reynard F3000), svojevremeno rekorder u Bistrici i dvostruki ukupni pobjednik.


Devet iz devet


Kada je u pitanju Kategorija I turističkih automobila europskog sustava bodovanja šesti ukupno, pobjedu je ostvario Švicarac sa češkom licencom Ronnie Bratschi (Mitsubishi Lancer Evo VII RS) iz FIA Grupe 1 najjačih automobila i to s pozamašnih 5,698 sekundi prednosti ispred rekordera staze Kategorije I (2:16,491 minut) legendarnog Austrijanca Karla Schagerla (VW Golf Rallye).


Mladi hrvatski as, 21-godišnji Riječanin Matija Jurišić, najmlađi europski vozač u vrhu bodovnih ljestvica FIA EHCC, svojim se Peugeotom 308 TCR 1.6, s dvije izvrsne vožnje, dovezao do devete uzastopne pobjede FIA Grupe 4, što ga je, kao jedinog vozača Kategorije I bodovno zadržalo na liderskoj poziciji ukupnog poretka.


Do pobjede FIA Grupe 3 stigao je njegov izravni takmac za naslov europskog prvenstva Talijan Antonin Migliuolo (Mitsubishi Lancer Evo IX) zadržavši sedam brutto bodova manje uoči odlučujuće utrke sezone. Pobjednik FIA Grupe 2 je Francuz Nicolas Werver (Porsche 997 GT3R), dok je jedinu neriješenu situaciju za prvaka FIA Grupe 5 u vrhu poretka dodatno zakomplicirao pobjedom Talijan Lucas Bicciato (Renault Clio IV) s više od 13 sekundi prednosti ispred Mađara Norberta Nagyija (BMW E46 330Ci).


Katićev niz


U bodovanju sedme utrke PH nastupilo je 45 vozača, a s pobjedama se kući vraćaju Laszlo Szasz u Kategoriji II, Dejan Dimitrijević (Fly with Kolman Zagreb) u Kategoriji I i poslije uspjeha u Cazinu novom »ino« pobjedom u prvenstvu povijesnih automobila Hrvoje Čubelić (Opatija).


U 50 najbolje plasiranih svih vozača tek su petorica hrvatskih, uz već spomenutog desetog Szasza, 18. mjesto zauzeo je Dimitrijević, 31. Jurišić. Pereković je u prvoj vožnji imao jednu piruetu i slabo vrijeme u cilju, da bi u drugoj, u izravnom srazu s Dimitrijevićem, bio sporiji za 41 tisućinku sekunde.


U PH Kategorije I pobjeda Dimitrijevića, drugo mjesto Jurišića, a treće Perekovića. Grupa 1 pripala je Dimitrijeviću (Seat Leon), Grupa 2 Mađaru Tamasu Tomcsanyju (Lada Vaz 2101), dok je u Grupi 3 slavio Jurišić ispred Marka Plešea (Ogulin Racing, VW Golf I). Sjajan niz šestom pobjedom za redom Grupe 4 nastavio je Boris Katić (Karting klub Rijeka, Citroen Saxo), ujedno pobjednik klase 4A ispred najbržeg klase 4B Renata Herca (Skradin, Opel Astra GSi). Puljanin Saša Radola (Dubrovnik Racing, Honda Civic TypeR) upisao je novu pobjedu Grupe 5 i klase 5A, dok je pobjednik klase 5B bio Milan Tatalović (Dubrovnik Racing, Citroen Saxo). Treću pobjedu u nizu Grupe 6 i klase 6A ostvario je Sandi Peteh (Istra racing team Pazin, Honda Civic), a pobjedom klase 6B, jedini s nizom sedam pobjeda ove sezone, je Ivan Grozdanić (Rogoznica, VW Polo).


Europsko prvenstvo odlučuje se desetom utrkom sezone u Buzetu na 43. Buzetskim danima, utrci koja će od 13. do 15. rujna, u organizaciji AK Buzet, biti osma, pretposljednja utrka Prvenstva Hrvatske.