Nascar ponovo na Grobniku/Foto M. KRPAN
Pobjednici i prvaci odlučuju se na našoj stazi koju smo pripremili i prilagodili najznačajnijim automobilističkim utrkama, a posebno i nekim specifičnostima potrebnim za Nascar seriju - rekao je Robert Žiković
povezane vijesti
GROBNIČKO POLJE Treću godinu zaredom, do sada svaki put u drugom jesenskom terminu, na automotodrom Grobnik stiže prestižna europska automobilistička manifestacija Nascar Whelen Euro Series, što će se ove godine, kao finale sezone, odvijati od 28. do 30. listopada. Hrvatska i naša grobnička staza, blizina Opatije i cijelog turistički prepoznatljivog Kvarnera nije slučajno odabrana za dvije finalne utrke svake od raspisanih kategorija, a po završetku kojih će turistički biser i hotelijerski prvijenac hrvatskog turizma opatijski Kvarner u nedjelju navečer biti domaćin Gala večeri, svečanosti proglašenja najboljih sezone 2022. godine.
Prestiž
Organizacijski, ovaj automobilistički spektakl, imenom »Fracasso Nascar GP Croatia«, kojem je pridodana i završnica hrvatskog nacionalnog prvenstva na kružnim stazama, zajednički organiziraju ASK Kastavac i Automotodrom Grobnik d.o.o., kao nositelj inicijative i tehničke realizacije nimalo beznačajnog oktanskog događanja. Nascar utrke stigle su na Grobnik gotovo slučajno, prije tri godine, u godini korone, tek kao spasonosna zamjena jednoj od otkazanih manifestacija, a sama organizacija i domaćinstvo, još boljom potvrdom prošle godine, upravo Automotodrom Grobnik uvrstile su se u sad već stalni ciklus treće sezone. Uostalom, Hrvatska je uz Španjolsku, Veliku Britaniju, Italiju, Češku i Belgiju tek šesta država domaćin ovogodišnje, četrnaeste u nizu prestižne europske serije Nascara, a jubilarne desete pod brendom Nascar Whelen Euro Series.
– Nositelji europskog projekta Nascar serije protekle su nam dvije godine izražavali pohvale i zahvalnost za uspješno domaćinstvo, kako ono u sportskom pogledu, tako i ambijentalno. Ove su godine odlučili da mi budemo »šlag na torti« još jedne uspješne sezone, sezone u kojoj je do sada nastupilo 48 vozača u EuroNascar PRO i 42 u skupini EuroNascar 2 iz više od 20 zemalja. Pobjednici i prvaci odlučuju se na našoj stazi, koju smo pripremili i prilagodili najznačajnijim automobilističkim utrkama, a posebno i nekim specifičnostima potrebnim za Nascar seriju. Naši napori i ulaganja u sigurnosni i ambijentalni karakter staze i cjelokupne infrastrukture su prepoznati, što je dokaz povratka, ali i dolaska sve značajnijih manifestacija – rekao je uoči ove prestižne utrke Robert Žiković, predsjednik Uprave Automotodrom Grobnik d.o.o.
Utrke PH
Izraelac Alon Day (Chevrolet Camaro) iz belgijskog PK Carsport Teama, uz četiri pobjede do sada, na Grobnik stiže kao vodeći s tek šest (netto) bodova prednosti u odnosu na Talijana Gianmarca Ercolija (Chevrolet Camaro) iz talijanskog Caal Racing Teama, koji je uz ostalo upisao tri pobjede sezone, pa i dvije posljednje u Belgiji. Day je najčešće startao s »pole positiona«, ostvarivao najbrži krug utrke, većinu krugova na tri utrke bio vodeći, a dao i svoj doprinos za četiri timske pobjede. Treći u poretku je tek dva boda slabiji Šveđanin Alexsander Graff (Ford Mustang) iz francuskog Speedhouse Teama. U skupini EuroNascar 2 (amateri) vodeći je Talijan Alberto »Naska« Fontana (Chevrolet Camaro). Stiže 55 vozača iz 16 zemalja, a uz dominantne Chevrolet Camaro i Ford Mustang, na startu će se pojaviti i Toyota Camry i EuroNascar FJ. Trodnevni program treninga i utrka upotpunit će sudionici završne dvije utrke u kalendaru Hrvatskog auto i karting saveza državnog prvenstva na kružnim stazama. Najavljen je nastup 39 vozača iz 12 klubova, a u većini divizija i klasa odlučuju se najbolji.
Satnica događanjaDanas od 9 do 17,10 sati odvija se devet različitih treninga po skupinama, koji se nastavljaju i u subotnje jutro od 8,30 sati. Prva utrka EuroNascar PRO vozi se sutra od 13,30 sati, a EuroNascar 2 od 16,30 sati. Između su utrke PH. U nedjelju je druga utrka u 10,30 sati (EuroNascar 2), a od 14,30 sati (PRO). Utrke PH su od 12 i 16 sati, s razvrstanim vozilima u dvije skupine do 1.600 i preko 1.600 ccm. |