Simone Faggioli
Talijanski automobilist ostvario je devetu pobjedu, a u drugoj vožnji postavio je i novi rekord staze - 2:04,011 minuta. Dejan Dimitrijević osvojio je 14. mjesto »generalke«, ali i titulu prvaka Hrvatske
povezane vijesti
ILIRSKA BISTRICA U susjednoj Sloveniji, na stazi Ilirska Bistrica-Šembije, dugoj 5.001 metar, održana je pretposljednja utrka FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama u kojoj je nastupilo 198 vozača iz deset europskih zemalja. U više različitih bodovnih sustava, uz one za kontinentalno prvenstvo, vožena su i nacionalna prvenstva Austrije, Hrvatske i Slovenije. U prvenstvu Hrvatske nastupilo je 39 vozača iz 18 klubova.
Talijanski automobilistički as Simone Faggioli ukupni je pobjednik utrke 27. GHD Q Max Petrol Ilirska Bistrica 2021., najznačajnije automobilističke priredbe u Sloveniji, čiji je organizator AK Olimpija Ljubljana u suradnji s nacionalnim savezom AŠ 2005. Faggioli je u prototipu Norma M 20 FC ostvario devetu pobjedu, a tijekom druge vožnje postavio je i novi rekord staze u vremenu 2:04,011 minuta, prosjekom vožnje 145,44 km/sat. Faggioli je bio i do sada rekorder, s bržim vremenom iz 2019. godine, ali je, u međuvremenu, na stazi došlo do infrastrukturnih promjena, izgradnjom rotora, a duž pet kilometara postavljene su dvije šikane usporenja.
Iznenađenje
Njegov sunarodnjak i najveći rival, trenutno vodeći u poretku Europskoga prvenstva, Christian Merli, u prototipu Osella FA 30 Zytec LRM, u dvije je vožnje zaostao gotovo tri sekunde i morao se zadovoljiti drugim mjestom, dok se na pobjedničko postolje kategorije II popeo i prošlogodišnji pobjednik u Ilirskoj Bistrici, kada se nije vozilo FIA EHC, Francuz Sebastien Petit (Norma NP01-2) uz zaostatak od 12,286 sekundi, nakon što je u prvoj vožnji bio četvrti iza Čeha Trnke.
U Kategoriji I Europskog prvenstva pobjedu je odnio ljubimac publike Austrijanac Karl Schagerl, osvojivši ukupno osmo mjesto sa svojim prebrzim VW Golfom Rallye. Odustajanjem trofejnog hrvatskog prvaka, Mađara Laszla Szasza, čija je formula otkazala poslušnost samo pet metara nakon starta druge vožnje, kao najbolji hrvatski vozač ugodno je iznenađenje vrhunskom drugom vožnjom priredio Zagrepčanin Dejan Dimitrijević, osvojivši u svom Seat Leonu 14. mjesto »generalke«, pobijedivši tako u Kategoriji I Prvenstva Hrvatske.
Jurišić četvrti
Odvozio je dvije ujednačene vožnje 2:28,807 i 2:28,559 minuta, u prvoj je bio tri sekunde slabiji od lidera ovogodišnjeg prvenstva Domagoja Perekovića (Mitsubishi Lancer Evo IX), kojem su tehničke poteškoće u drugoj vožnji uzrokovale slabije vrijeme, pa je na kraju, uz zaostatak od 4,215 sekundi, bio drugi u PH-u. Pomalo iznenađujuće ove sezone, na treću se poziciju Kategorije I PH plasirao Mađar Laszlo Hernady (Mitsubishi Lancer Evo VIII), koji je nakon dvije vožnje bilo brži za nepune dvije sekunde od mladog Riječanina Matije Jurišića (Škoda Fabia S2000), koji se ovog puta morao zadovoljiti četvrtim mjestom Kategorije I PH-a i drugim Grupe A. No, Jurišić je, kao jedini hrvatski automobilist koji ove sezone u kontinuitetu vozi europsko prvenstvo, prije posljednje utrke u Buzetu, nakon četiri bodovana nastupa zadržao drugu poziciju FIA Grupe 4 i sedmu Kategorije I Prvenstva Europe.
Među 14 klupskih ekipa novo slavlje već gotovo sigurnih prvaka iz Dubrovnik Racinga, kojima su bodove donijeli Hernady i braća Franić, dok su drugoj ekipi AK Župa Dubrovačka bodove osvojili Riječani Ivan Jaranović (pobjednik klase E1-15) i Matija Jurišić (pobjednik klase 8).
U hrvatskom prvenstvu povijesnih automobila nova pobjeda Dina Čućića ispred klupskog kolege Dorijana Kljuna, koji su uz Lea Černija donijeli ekipnu pobjedu svojoj Opatiji.