INA Buzetski dani 2022.

Oluja ispratila vozače do nedjeljnog sunčanog starta najznačajnije brdske utrke u Hrvatskoj

Miroslav Krpan

Karl Schagerl/Foto M. KRPAN

Karl Schagerl/Foto M. KRPAN

Dobar dio onih najbržih i uvijek najatraktivnijih nije niti izlazio na stazu, pa tako niti europski prvak i rekorder Buzeta Christian Merli. To je dalo priliku vozilima »s krovom« da budu najbrži, među deset najboljih vremena treninga tek su četiri formule i prototipa



BUZET  Dan namijenjen treninzima na najznačajnijoj brdskoj automobilističkoj manifestaciji u nas, 41. INA Buzetskim danima 2022., koja se ovog vikenda održava na već legendarnoj stazi Most – Peničići, protekao je uz zahlađenje, jaki vjetar i kišu, povremeno pravu oluju. Jutro je bilo teško za pripremu, ali sve se provuklo do ranog poslijepodneva, kada je drugi trening gotovo priveden kraju, da bi posljednje vozače na stazi ispratilo sunce. To je Buzet. U sjećanju su slični vikendi, a za vjerovati je da stiže sunčana nedjelja.


Rezultati ostvarivani na izuzetno teškoj stazi, mokroj, skliskoj, nisu vjerodostojno mjerilo za usporedbe 198 vozača iz 15 zemalja, koliko ih sudjeluje u bodovnim konkurencijama završnice sezone FIA European Hill Climb Championshipa, uz koje se još odvijaju FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone (historic), te tri državna prvenstva Hrvatske, Slovenije i Austrije.


Dobar dio onih najbržih i uvijek najatraktivnijih nije niti izlazio na stazu, pa tako niti europski prvak i rekorder Buzeta Christian Merli. To je dalo priliku vozilima »s krovom« da budu najbrži, među deset najboljih vremena treninga tek su četiri formule i prototipa.




Austrijanac Karl Schagerl (VW Golf Rallye), i prije Buzeta već sigurni prvak FIA Grupe 1, ali i pretendant na naslov najboljeg Kategorije I, odvezao je drugi trening u vremenu 2:44.914 minuta (109,169 km/sat), što je u odnosu na njegov rekord staze Kategorije (2:28.114) ispod svih očekivanja. Bio je tako najbrži ispred Španjolca Gonzala Cabanasa Fernandez Capalleja, najbržeg u prototipu Nova Np-03, s 3.197 sekundi slabijim prolaskom staze duge 5.001 metar. Treće vrijeme, pomalo iznenađujuće, ako je u subotnjim treninzima išta iznenađenje, bilo je treće vrijeme Kosovara Liridona Kalenderija (Mitsubishi Lancer Evo I), koji je za treptaj oka bio brži i od našeg asa Zagrepčanina Domagoja Perekovića (AMK Zanatlija Zagreb) u identičnom automobilu. Pereković je među tom silnom europskom kremom bio četvrti, a od domaće konkurencije ukupnim plasmanima od 15. do 17. mjesta slijedili su Puljanin Saša Radola (AK Dubrovnik Racing) u Honda Civic TypeR, Riječanin Matija Jurišić (AK Župa Dubrovačka) u Audiju A4 STW i istarski šampion Marino Poropat (AKK Fly with Kolman Zagreb) za upravljačem Renault Clija E1.


Među 15 sudionika manifestacije, koji nisu odradili niti jedan trening, ali se vjeruje da će im sportska komisija dozvoliti start na osnovu ranijeg poznavanja staze, bio je i Talijan Christian Merli, već sigurni prvak Europe četvrti put, čiji je rekord za buzetske prilike već prestar, pa bi današnje utrke mogao iskoristiti za oduševljenje publike.


Usprkos svim problemima koji su snašli organizatore, vozače i pratnju, osim »letećih« šatora u parkovima vozača, mokrih i promrzlih ljudi, srećom tek poneki bliski susret s ogradom ili kvar završio je bez posljedica. Ali, posla su imali cestarski radnici da bi popravili dio ograda.


U očekivanju sunčanog ozračja bodovnog dana buzetskog »praznika automobilizma« vrijedi svima poželjeti sreću, a ljubiteljima brzina užitak u još jednoj vrhunskoj izvedbi Autokluba Buzet s brojnim suradnicima.


Treninzi počinju već od 8.30, prvo s 25 promovozača, a potom gotovo 200 u konkurenciji.