Foto Sergej Drechsler
Treniralo 37 vozača u dvije skupine europske NASCAR serije, a najbolje vrijeme imao je Talijan Vittorio Ghirelli (Ford Mustang), amater iz skupine 2, s vremenom 1:28.738 minuta
povezane vijesti
- Tim civilne zaštite vratio se iz BiH na Grobničko polje: Potraga za nestalima je bila teška zbog kamene lavine
- Izraelac Alon Day dohvatio četvrti naslov prvaka na utrci s dosta izlijetanja, Nizozemac Hezemans najbolji u Nascaru 2
- Drugi dan manifestacije Nascar Whelen Euro Series na Grobniku bile su savršenstvo oktanskog sporta
GROBNIČKO POLJE Od objave do realizacije proteklo je tek nekoliko tjedana, a Automotodrom Grobnik od jučer je upisan u jednu novu knjigu povijesti kao 17. staza na europskom tlu kojom se vozi europska serija NASCAR automobila. Ove utrke bile su želja čelnih ljudi Automotodroma Grobnik, no otkazivanje utrke na češkoj stazi Most dovelo je do spektakla, kojem će danas i sutra nedostajati jedino gledatelji. Naime, okruženje grobničke ljepotice nalikuje na brojne nogometne stadione posljednjih mjeseci širom svijeta, bez publike. Ali, »srsi« prođu one koji čuju zvuk snažnih motora što se kriju u velikim, ali izuzetno brzim sportskim automobilima.
Mustang
Potvrdili su to i prvi treninzi u kojima je sudjelovalo 20 vozača u skupini »profesional« Euro NASCAR PRO i 17 vozača u skupini amatera Euro NASCAR 2. Staza i njen okoliš, posebno pripremljen za ovo trodnevno događanje, prvim su vožnjama dokazali da mogu biti poprište vrhunskih utrka, što će, vjeruje se, pokazati službeni kvalifikacijski treninzi i po dvije bodovne vožnje, završne u sezoni ovogodišnjeg »NASCAR Whelen Euro Series«, kojoj je Hrvatska, kao deveta europska zemlja do sada, ove godine domaćin, uz Italiju i Belgiju.
Pozornost je privlačio i nastup prvog hrvatskog automobiliste u ovoj konkurenciji. Dubrovčanin Niko Pulić imao je čast »uvući« se u trkaće vozilo, juriti grobničkom stazom koju tako dobro poznaje, a vozeći NASCAR »Ford Mustang« upisao je, u svojoj 40-godišnjoj karijeri, 34. automobil kojim se natjecao.
– Zadovoljan sam. Iz kruga u krug sve sam bolje upoznavao vozilo, prvi trening vozio sam s nešto starijim setom guma, kasnije je to ispravljeno. Ima jako puno haklanja, šljunka na stazi, jer mnogi sjeku stazu, posebno u dijelu od riječkog zavoja prema rupi. Zaključio sam da to meni oduzima značajne sekunde, pa sam odustao od sječe zavoja. Upoznajem automobil, snalazim se u malenom kokpitu, koliko god automobil izgledao velik. Vozač puno odlučuje, znanje i iskustvo je presudno, a i iscrpljujuće. Za mene početnika u NASCAR-u – zadovoljavajuće. U ova dva dana vjerujem u bolja vremena – prve su ocjene Pulića, višestrukog hrvatskog, ali i europskog prvaka.
Pulić nastupa u onoj brojnijoj, ali i zasigurno iskusnijoj »pro« skupini automobilista. Na prvim treninzima najviše se stazom Grobnik očito očarao najbrži Talijan Gianmarco Ercoli (1:28.838), trenutačno, poslije četiriju utrka sezone, treći s desetak bodova zaostatka za vodećim Ircem Alonom Dayom, koji je zaostao tek četrdesetak tisućinki sekunde. Obojica nastupaju u vozilima Chevrolet Camaro. Usporedbe radi, rekordno vrijeme »zatvorenih« automobila je 1:22.643 minuta Poljaka Marcina Jedlinskog (Audi R8 LMS GT3). Pulić je imao 14. vrijeme (1:31.257).
Ghirelli najbrži
U skupini »amatera« nastupa 17 vozača, a lider prvenstva, trenutno vodeći Talijan Vittorio Ghirelli (Ford Mustang) bio je najbrži, ne samo u skupini »2«, već ukupno tijekom dana, s vremenom 1:28.738 minuta. Pola sekunde sporiji su Čeh Martin Doubek i Njemac Tobias Dauenhauer, obojica u Ford Mustangu.
Ovo će biti vikend tišine uz jedinstveni zvuk moćnih NASCAR bolida na Grobničkom polju. Ljubitelji brzina ostat će uz male ekrane, gdje će s bogatim cjelodnevnim programom Kreator TV moći promatrati sve vožnje subote i nedjelje, ali i mnogo razgovora iz studija.
Današnji raspored predviđa od 9 sati kvalifikacijske treninge po 30 minuta, a potom prve bodovne utrke. U 11.45 sati na start izlaze Euro NASCAR 2 i voze 14 krugova, dok Euro NASCAR PRO vozi 17 krugova sa startom u 15.15 sati.