AUTOMOBILIZAM

Najveća utrka u povijesti Grobnika: Danas počinje Nagrada Hrvatske 2022.

Miroslav Krpan

Foto: M. KRPAN

Foto: M. KRPAN

Više od 300 vozačica i vozača iz petnaest zemalja tijekom tri dana vozit će grobničkom stazom u 15 različitih bodovnih konkurencija. U program je uvrštena satnica s terminima 41 treninga i 25 bodovnih utrka



RIJEKA – Uskoro će jedina hrvatska oktanska staza, Automotodrom Grobnik, upisati 44. rođendan. Prvenstvena zadaća bila je razvoj motociklističke utrke u rangu Grand Prixa. Ipak, uvijek ima mjesta za dodatna dva kotača. Grobnička staza, koja je prije četiri godine dobila novi asfalt, trenutno proživljava svojevrsnu renesansu. Dvadesetak dana nakon još jedne uspjele utrke Svjetskog prvenstva motocikala s prikolicom, u Hrvatskoj jedine u kontinuitetu oktanske priredbe s 20-godišnjom tradicijom i prefiksom »svjetsko«, od danas do nedjelje na Grobniku će se natjecati više od 300 automobilista iz više od 15 zemalja u međunarodnoj utrci »Nagrada Hrvatske 2022.«


Nije bilo utrke automobilista s tolikim brojem sudionika, a kada se tome pridoda niska bodovnih sustava prvenstava, kupova i nagradnih utrka za koje se vozi, sve je to respektabilno i vrijedno pažnje, usprkos paklenih 40-ak i više stupnjeva Celzijevih, jer na Grobniku nema hlada…


– Gotovo prije desetak godina, uporedo s autocrossom, u našem je klubu krenulo razmišljanje da se upustimo u organizaciju auto utrke na kružnoj stazi, da sa zemlje prijeđemo i na asfalt, pa smo tako u osam proteklih godina realizirali niz utrka koje su prvo imale samo međunarodni, potom sustavni FIA karakter, a onda su nam se priključivali i brojni kupovi i sustavi koje možemo pratiti samo u zemljama Srednje Europe ili u Italiji.




Pripreme za ovako zahtjevan projekt izuzetno su iscrpljujuće. Jedna mala skupina nas u klubu u suradnji s Automotodromom Grobnik radi na ovome mjesecima, sa svih smo strana jednostavno »zatrpani« prijavama i dostigli smo ovu rekordnu brojku, do sada nezabilježenu u povijesti automobilističkog sporta na ovim našim prostorima, mislim na cijelu državu – riječi su agilnog direktora utrke Deana Grpca, od prije tri godine i sportskog direktora Hrvatskog auto i karting saveza za auto utrke na kružnim stazama.



Procvat


Ne smije se zaboraviti da je upravo njegovim preuzimanjem discipline kruga u okvirima HAKS-a došlo do procvata hrvatskog automobilizma na kružnim stazama. A u svemu vrijedi spomenuti, organizator utrke je Auto sportski klub Kastavac u suradnji s Udrugom »Auto staza Grobnik«.


Riječko Auto moto društvo Ina 1. srpnja 1979. organiziralo je prvu auto utrku imena »Nagrada Ine« na Automotodromu Grobnik. Zapaženu pobjedu ostvario je Zlatan Mičić iz AMD-a Matulji formulom »March« u tada prestižnoj klasi Formula Super VW. U klasi 1150 ccm grupe I treće je mjesto osvojio legendarni Rajko Vlah (AMD Matulji) u Fiatu 128, dok je šesti bio Mario Šegon (AMD Crikvenica) u Zastavi 101.


Bila je to samo crtica povijesti auto utrka na Grobniku kojih je u ovom obliku formalnih i službenih, bodovnih za državno ili međunarodno brvenstvo bilo više od 90. Duga je niska organizatora, pobjednika i rekordera.


Polaganjem novog asfalta pišu se novi rekordi. U dva dana popravljan, u kolovozu 2018. godine, Talijan Paolo Brajnik Formulom 3 »Dallara F 308 VW« vozi 1:19,577 minuta. I danas je taj isti automobilist i sada već višestruki pobjednik utrka na Grobniku vlasnik rekorda staze u formulama, koji je postavljen 25. srpnja 2020. u vremenu 1:17,732 minute uz prosjek 193,032 km/sat. Rekorder u kategoriji turističkih automobila je Poljak Marcin Jedlinski (Audi R8 LMS GT3) u vremenu 1:22,643 minute s prosjekom 181,562 km/sat, postavljen 27. srpnja 2019. godine.


Slobodni treninzi


Uoči utrke stigle su prijave 302 vozača iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Italije, Češke, Poljske, Slovačke, Njemačke, Austrije, Mađarske, Švicarske, Švedske, Kanade, Grčke i Sjeverne Makedonije, a uz FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone vozi se TCR Eastern Europe, GT, pet različitih skupina formule 4, 3, X, junior i Predator, Eset Cup Series, FIA CEZ Endurance, Twingo, Clio, Toyota i Chevrolet cupovi, te nacionalna prvenstva Hrvatske, Srbije, Slovenije, Češke, Slovačke i Italije. U hrvatskom prvenstvu, kojem je poslije Hungaroringa i dviju bodovnih utrka ovo drugo ovogodišnje natjecanje, nastupa 41 vozačica i vozač iz 15 klubova.


Pripreme za ovako zahtjevan projekt izuzetno su iscrpljujuće, Dean Grbac / Foto: M. KRPAN


Gledatelji će u subotu i nedjelju utrke moći promatrati uz ulaznicu od 50 kuna. U program je uvrštena satnica s terminima 41 treninga i 25 bodovnih utrka. Danas od 8 sati su slobodni, a sutra od 8.30 do 19 sati službeni treninzi. Svaka će skupina u dva završna dana voziti po dvije utrke, prve počinju u subotu od 10.55 sati, dok nedjeljni program kreće s treninzima već u 8 sati.


Automotodrom će u prostorima novouređenog Press centra u subotu ugostiti i najbolje hrvatske automobiliste u nekoliko disciplina. Hrvatski auto i karting savez organizira proglašenje sezone Prvenstva Hrvatske za 2021. godinu. Na svečanost je pozvano stotinu dobitnika priznanja u pojedinačnoj, ekipnoj ili timskoj konkurenciji.