Barcolana

Na 55. Barcolani svoj trag ostavili su i hrvatski jedriličari, Riječanin Darko Hajdinjak i njegov Code X bili su 13.

Boris Perović

Foto REUTERS

Foto REUTERS

Cilj smo ispunili, pobijedili smo u svojoj grupi. Naš brod je novi, ovo nam je drugo sudjelovanje na Barcolan - rekao je Darko Hajdinjak



TRST  Jedriličarski spektakl u Tršćanskom zaljevu i ove je godine privukao velik broj sudionika, svim vlasnicima barki na jedra prestiž je pojaviti se na Barcolani. Naravno, sudjelovati je najvažnija stvar, rezultat je na takvoj regati važan samo onim najvećim jedrilicama, ali lijepo je ipak na listi s rezultatima naći se na onoj prvoj stranici… Na listi sudionika nedjeljnog 55. izdanja najmasovnije svjetske regate našlo se čak 1.818 posada, ciljem su prošle njih 1.102. No, treba napomenuti da ove godine nije trebalo proći kompletnu rutu od 13 nautičkih milja jer da su organizatori inzistirali na tome, broj onih koji su završili regatu bio bi osjetno manji. Zbog vrlo malo vjetra određeno je da će cilj biti na prvoj bovi, na granici sa Slovenijom, a da je to bila dobra odluka vidi se i po tome što je pobjednik, 30-metarska »Arca« s domaćim jedriličarem Furiom Benussijem na kormilu, koja je slavila i 2021. godine, i tu skraćenu rutu »otplutala« za gotovo dva sata.


Krotitelj vjetra


Među zapaženim sudionicima Barcolane već su tradicionalno i hrvatski jedriličari, bilo na jedrilici pod hrvatskom zastavom, bilo kao dio neke talijanske ili slovenske posade. Ove je godine najuspješnija hrvatska posada bila ona iskusnog riječkog krotitelja vjetra Darka Hajdinjaka koji je s jedrilicom »Code X« osvojio ukupno 13. mjesto te zaslužio pehar pobjednika grupe 5, u kojoj sudjeluju barke duljine od 8,46 do 9,40 metara.


– Cilj smo ispunili, pobijedili smo u svojoj grupi, imali smo blizu nas jedan brod iz naše grupe, ali smo uspjeli pobijediti ga. Nezgodno je bilo što nismo mogli kontrolirati ostale konkurente jer se flota jako razvukla zbog slabog vjetra. Uvjeti su bili takvi da je svaki »komadić« vjetra trebalo iskoristiti, mi smo zadovoljni kako smo jedrili po takvoj bonaci. Naš brod je novi, ovo nam je drugo sudjelovanje na Barcolani, izgrađen je u Mavrincima, a projektirao ga je naš Sandi Misirača koji je već imao uspjeha u Trstu sa svojim prvim brodom »Code 7«. Brod je karbonski, s polufoilovima koji se na Barcolani ne smiju koristiti, ali ipak pomažu u stabilitetu broda – rekao je Hajdinjak.




Višestruki pobjednik Fiumanke Željko Perović i ove godine je sa »Shiningom« bio zapažen sudionik tršćanske regate, u uvjetima koji ovom 19-metarskom brodu nisu odgovarali osvojio je upravo 19. mjesto. Perović na »Shiningu« pamti i plasman na postolje, jednom je bio treći, a jednom je ostao stepenicu ispod, na 4. mjestu.


– Pamtimo i lošije uvjete na Barcolani, ali i ovo je bila jedna od onih na kojima je trebalo imati dozu sreće, uhvatiti malo vjetra kad se pojavi. Tijekom trajanja regate nije puhalo jače od 2 čvora, mi smo pronašli nešto vjetra odmah nakon starta, čak kratko i poveli. No, kasnije se otvorilo drugima, tako da su ispred nas završile i neke manje barke, ali to je bila takva regata da su svi imali svoju šansu. Ipak mislim da je ruta bila prekratka, bila je prevelika lutrija tko će uhvatiti vjetar u tih jedva pet milja. Da smo išli do treće bove, stvari bi se realnije posložile, sigurno bismo dosta napredovali u plasmanu. Naravno, organizator je gledao da ciljem prođe čim više jedrilica, masovnost je ipak bila u prvom planu – govori Perović.


Na postolju


Ipak, jedan Riječanin je i ove godine osjetio slast boravka na postolju, Boris Konjuh je višegodišnji član posade slovenske jedrilice »Way of life« s kormilarom Mauriziom Benčičem koja je osvojila treće mjesto u ukupnom poretku te nije uspjela ponoviti 2019. godinu kad je bila najbolja. No, Konjuh nije zadovoljan konačnim plasmanom, smatra da je njegova posada zaslužila čak i pobijediti.


– Odlično smo jedrili, stvorili smo idealne uvjete na brodu, iskrcali smo dio posade, ostalo nas je samo 17 da budemo što lakši po bonaci. Vodili smo dobar dio regate, no u boljem plasmanu nas je spriječila crnogorska »Maxi Jena« koja je na kraju diskvalificirana zbog korištenja motora na startu. Našli smo se iza nje, što nam je stvorilo »šporki vjetar« i izgubili smo dosta vremena da je prođemo. U međuvremenu nas je prešla »Arca«, a pred ciljem i »Prosecco« s Mitjom Kosminom, s kojim sam nekad jedrio na »Maxi Jeni« dok je bila pod slovenskom zastavom – pomalo s gorčinom govori Konjuh koji je s »Maxi Jenom« 2009. godine slavio na Barcolani te bio čak 13. put drugi. Sad je prvi put osvojio treće mjesto…


Semafor

Poredak hrvatskih jedrilica: 13. (1. u kategoriji) Code X – CROZ (Darko Hajdinjak), 26. (4.) Bravissima (Elvis Kaić), 35. (3.) Nevera (Marino Višković), 37. (5) Velenoza (Josip Špoljarević), 76. (4) My way (Petra Kliba), 109. (15.) Aqua Maris (Mate Poropat), 166. (15.) Jonathan III (Martina Vrkić), 189. (26.) DSK – Vinfort (Igor Petukhov), 214. (31.) Lero (Ivo Kvestić)…