Vito Ćoza

Mladi grobnički kartingaš sprema se za prestižno natjecanje: “Imam šansu naći se u vrhu svjetskog kartinga”

Katarina Blažević

Vito Ćoza

Vito Ćoza

Mogu reći da je bio veliki »fajt« s jakom konkurencijom - kaže Vito koji je nakon osam utrka osvojio titulu prvaka FIA Centralnoeuropske zone i kartu za RMC Grand Finals



ČAVLE   Dvanaestogodišnji Vito Ćoza prošle je sezone, nakon titule prvaka FIA Centralnoeuropske zone u kartingu, »dojurio« do šestog mjesta na jednom od najprestižnijih svjetskih natjecanja u ovome sportu, RMC Grand Finalsu u Bahreinu. Grobnički kartingaš sada je promijenio klasu, od Micro Maxa došao je do Mini Maxa, ali jedno je ostalo isto. Vito je ponovo osvojio titulu prvaka Centralnoeuropske zone te se sada priprema za veliku završnicu, za finale natjecanja koje se smatra svjetskim prvenstvom u kartingu. Ove godine održat će se u talijanskom Sarnu od 19. do 26. listopada.


Nedavno je Vito otišao i isprobati stazu u Sarnu kako bi što spremniji dočekao finale.


Najdraža utrka


– Nema nekog utjecaja što je sada finale u Italiji, jedino što nam je bliže za putovati. Staza mi se sviđa, velika je, ali je grbava i ima puno rupa. Ipak, mislim da će svejedno biti dobro. Sada ćemo raditi na fizičkoj spremi, a sigurno ćemo otići i tu negdje bliže Rijeci na stazu s kartingom pa odraditi nekoliko treninga. U Italiju smo otišli upoznati i »snimiti« stazu, pa ćemo napraviti analizu – kaže 12-godišnji Vito Ćoza, član kluba Anviracing Grobnik, koji odnedavno vozi i za slovenski TGR racing team.




U Bahreinu su s Vitom nastupila još 34 vozača iz cijelog svijeta, a sada je ta brojka duplo veća zbog promjene klase.


– U Mini Max klasi je šasija ostala ista, samo što je motor puno brži i jača je konkurencija. Vidjet ćemo kako će se to odvijati na Svjetskom prvenstvu. Osjeti se razlika u promjeni klase. Sada nas je i puno više na utrkama, a sljedeće godine ćemo vjerojatno prijeći u još veću klasu gdje je i drugačija šasija, gume su veće, a motor još jači.


Bez obzira na jaču konkurenciju, mladi Grobničanin je uspio i ovoga puta osvojiti titulu prvaka u svojoj zoni. U zadnjoj, osmoj, utrci nije morao niti nastupiti jer je već na pretposljednjoj u Slovačkoj osigurao prvo mjesto.



– Utrke su bile dosta teške, bilo je i jako vruće kroz cijelu sezonu. Nisam pobijedio u svakoj utrci i mogu reći da je bio veliki »fajt«. Bila je jaka konkurencija, dosta je istih vozača od prošle sezone, ali došli su i novi. U Ptuju i Jesolu bilo je nekih kontakata u utrci pa je to utjecalo na rezultat i ondje nisam pobijedio. Najdraža utrka? Ona u Pachfurthu u Austriji mi je ostala u najljepšem sjećanju jer smo tamo najviše dana proveli i sve tri utrke sam završio kao prvi. Iako, bila je isto velika borba.


Jurišić i Đaković


Zanimljivo, susjed iz Kraljevice bio mu je jedan od najvećih konkurenata…


– S Karlom Đakovićem iz Kraljevice sam imao dobre borbe. Ima tu i dobrih natjecatelja iz Srbije i Slovenije… Bilo je naporno i napeto. Zadovoljan sam na kraju, iako mislim da uvijek može bolje.


Na Grand Finalsu prošle godine je startao s 22. mjesta zbog kazne uslijed preranog napuštanja zone za pregled go-karta, ali je mladi Grobničanin svejedno uspio doći do sjajnog šestog mjesta. Ove godine, očekivano, snovi su veći.


– Očekujem da će biti teško i naporno, da ćemo se morati boriti, ali isto tako mislim da imam šansu pozicionirati se u vrhu svjetskog karting sporta.


Riječanin Matija Jurišić, koji se nedavno okitio titulom europskog prvaka u brdskom automobilizmu, također je svoj put započeo u karting svijetu, gdje je isto nizao uspjehe. Vito je pratio njegove uspjehe, a u slobodno vrijeme uživa uz Formulu 1.


– Počeo smo voziti karting kada je Matija završavao te nam je on prijatelj. Sretni smo zbog njegovog rezultata i ponosni što je u Rijeku došla automobilistička titula europskog prvaka. Inače pratim Formulu 1 i pomalo reli. Imamo ondje neke prijatelje pa ih gledamo i podržavamo. Nogomet baš ne pratim, više sam u automobilizmu – kaže Vito Ćoza, inače učenik sedmog razreda Osnovne škole Čavle, a uz kojega će na Grand Finalsu ove godine nastupiti još samo jedan Hrvat, Leon Zelenko iz Koprivnice.


Izazov financiranja

Vitov otac Marko godinama je u automobilizmu te je svjestan i financijskih troškova koji idu uz ovaj sport.


– Izazovno je financirati cijelu sezonu zbog dugačkih priprema i odlaska na utrke. Većinom smo u svemu tome sami uz pomoć prijatelja, kao što je Historic Racing Car muzej na Čavlima, RBauto Renault i Automotodrom Grobnik. Radimo dosta na promociji Vita i utrka uz pomoć agencije Epepe, te pokušavamo doći do partnera koji bi nas pratio i dalje u njegovoj karijeri. Sve te promjene klasa i nastupi na većim i težim razinama iziskuju i veće troškove. Snalazimo se svakako, ali vjerujemo da smo na pravom putu – kaže Marko Ćoza.