Motociklizam

Bugarin Martin Choy za treptaj oka nadmašio Talijana Lucu Tommasinija

Miroslav Krpan

Start utrke STK 1000/Foto M. KRPAN

Start utrke STK 1000/Foto M. KRPAN

Jubilarno okupljanje motociklista na Grobniku proteklo je nizom izvrsnih vožnji



GROBNIČKO POLJE Jubilarno okupljanje motociklista, 80. utrka u nizu tijekom 30 godina otkad je na Automotodromu Grobnik u listopadu 1992. godine začeta serija Alpe Adria Cupa, proteklo je nizom izvrsnih vožnji, borbe za svaku tisućinku sekunde koje su u pojedinim utrkama odlučivale pobjednike i drugog natjecateljskog dana. Još jednu izvrsnu organizaciju polučili su Motociklistički klub Kvarner i Automotodrom Grobnik d.o.o. okupivši 183 motociklista iz 16 zemalja, a utrke su uz Alpe Adria International Motorcycle Championship bodovane za FIM Europe klasa SSP 300 Cup i STK 1000 Cup, FIM Europe Vintage Championship, BMW M Cup, te niz nacionalnih prvenstava.


Novi dan, novi krug utrka i uglavnom novi pobjednici. No, niti jedan s novim rekordima staze. Jedini je dosljedan pobjedi s prve utrke, ponovivši uspjeh, ostao Čeh Filip Juranek (Kawasaki 400) u klasi SSP 300, ponovo uz tijesnu pobjedu, s tek 33 tisućinke prednosti, ispred Poljaka Wiktora Majohrowskog (Kawasaki 400). Među tri hrvatska vozača u ovoj je klasi najbolji plasman, šesto mjesto, ostvario Davide Di Lenardo (KTM 300) iz Motokluba Križevci.


Najjača klasa


Utrka najjačih motocikala klase STK 1000 bila je neizvjesna doslovno do posljednjeg metra. Pobjednika su odlučile 23 tisućinke sekunde, prednost koju je u odlučujućem, 12. krugu stekao Bugarin Martin Choy (BMW S1000 RR). Poveo je, već uobičajeno s »pole positiona«, Srbin David Božić, da bi mu lidersku poziciju preoteo Choy i zadržao je pet krugova. Dogodio se novi obrat i u vodstvo je prešao Talijan Luca Tommasini (svi na BMW-ima), koji vozi s licencom Srbije. I kad je šest krugova bio gotovo sigurni pobjednik, gas je do daske gas stisnuo Choy i pobijedio za treptaj oka. Tommasini je osvojio drugo mjesto, a Božić, nakon pada prvoga dana, zauzeo je treću poziciju. Najbolji hrvatski vozač Renato Novosel (MK Križevci) bio je šesti te ujedno i pobjednik za PH, Zoranu Buterinu (MK Kvarner) ukupno 13. mjesto donijelo je drugu poziciju u PH-u, a treći je bio Boris Vadla (MK Križevci).




Grobnički rekorder Čeh Michal Prašek nije imao svoj vikend. U utrku Superbikea startao je s najboljim vremenom, vodio tek prvi krug, a onda je lidersku poziciju i pobjedu prepustio Mađaru Belintu Kovacsu, koji mu je na startu gledao u leđa. Obojica su vozili Ducati V4R, a na ciljnoj liniji razlika je iznosila točno dvije sekunde. Drugi je bio Čeh Michal Filla, pobjednik prvog dana, dok je Prašek završio tek četvrti.


Dvije pobjede


U četvrtoj »prestižnoj« klasi, utrci STK 600, do pobjede je stigao Turčin Kadir Esbay (Yamaha R6), vodeći od trećeg do 11. kruga. Nepune tri sekunde bio je brži od Nijemca Thomasa Edera koji brani boje Moto kluba Matulji racing. Izvrstan četvrti bio je Loris Majcan (ŠD 1. HMK Zagreb), ujedno drugi za PH, dok je Ivan Višak (MK Križevci) osmim mjestom ukupnog poretka stigao do treće pozicije u hrvatskom prvenstvu.


Zanimljiv vikend izvrsnim je rezultatima, slaveći svaki dan po dvije pobjede, zaključio višestruki hrvatski prvak u konkurenciji povijesnih motocikala, Karlovčanin Zoran Salopek, vozač Motociklističkog kluba Kvarner. Pobijedio je u obje utrke PH oldtimera jačih klasa, ali i u međunarodnom FIM Europe Vintage Chamiponshipu.