Motociklizam

Na Grobniku uz nastup 96 motociklista i 14 zemalja završilo Alpe Adria prvenstvo, Milan Pawelec postavio rekord klase

Miroslav Krpan

Gergo Molnar ispred Soma Gorbe/Foto M. KRPAN

Gergo Molnar ispred Soma Gorbe/Foto M. KRPAN

U dva dana nije oboren apsolutni rekord staze star već više od pet godina



GROBNIČKO POLJE  Vikend za nama protekao je s meteorološke situacije i bolje od očekivanog, s tek malo kiše pa su sudionici već 82. motociklističke utrke u sustavu Alpe Adria, koja traje od 1992. godine, mogli odahnuti. U brojnim i različitim bodovnim konkurencijama i klasama nastupilo je 96 vozača iz 14 zemalja, nešto manje od očekivanog.


U dva dana nije oboren apsolutni rekord staze star već više od pet godina, ali je »pao« tek rekord jedne od klasa. Tako je u pretposljednjem krugu druge bodovne utrke klase SSP 300 Poljak Milan Pawelec, vozeći Kawasaki Ninja 400, grobnički krug odvezao u vremenu 1:36.413 minuta, uz prosjek 155,630 km/sat te tako popravio dosadašnji rekord Slovaka Maxima Repaka iz kolovoza 2019. godine, koji je bio slabiji 1,436 sekundi.


Milan Pawelec u dva je dana ostvario dvije pobjede klase, dok je s dva druga mjesta Mađar Mate Szamado samo bodovno učvrstio vodeću poziciju koja mu je ove sezone donijela naslov AAC prvaka ispred Poljaka Wiktora Majchrowskog, koji je s dva treća mjesta, upravo na Grobniku, popravio plasman sezone i postao viceprvakom. Svi su vozili motocikle iste marke.


Mađarski dvoboj




Utrkama vikenda za Alpe Adria međunarodno motociklističko prvenstvo zasigurno vrijedi proglasiti obje vožnje klase 600 STK u kojima se pretpostavljalo da će tisućinke odlučivati o novom prvaku. Vrijedi dodati i da su nedjeljne utrke, kao posljednje u sezoni, donosile 50 posto više na ostvarene bodove. Očekivan je dvoboj dvojice Mađara, sraz Soma Gorbe, do grobničkog ogleda vodećeg sa sedam bodova prednosti ispred Gerga Molnara, obojice na motociklima Yamaha YZF-R6. Bile su to utrke u kojima su šestorica vodećih, prvo u skupinama po tri, a potom u parovima po dva, vodila borbu »na nož«. Za pobjednika, u obje je utrke »za treptaj oka«, u foto-finišu brži bio Molnar, u subotnjoj utrci s prednošću 190 tisućinki sekunde, a u drugoj tek 25 tisućinki. I upravo su te pobjede odlučile prvakom Gerga Molnara s 4,5 boda viška na kontu. Molnar je u prvoj utrci imao i najbolje vrijeme klase (1:29.972 minuta, prosjek 166,772 km/sat).


Dvije najjače klase, Superbike i 1000 STK, startale su zajedno, a u obje je utrke najbrži bio favorit za mogućeg novog rekordera Čeh Michal Filla (Ducati V4-R) iz klase Superbike. U prvoj je utrci pobijedio ispred sunarodnjaka Milosa Cihaka (Honda CBR 1000 RR-R) iz SB klase te najboljeg u klasi 1000 STK Austrijanca Maxa Melzera (Yamaha YZF-R1). Iako bez novog rekorda, u drugoj je utrci Filla odvezao i najbolje vrijeme vikenda u svim klasama s vremenom 1:27.316 minuta i prosjekom 171,845 km/sat, pobijedivši ispred suparnika svoje SB klase sunarodnjaka Jiri Broza (Ducati V4-R) i Milosa Cihaka. Melzer je i ovog puta slavio u klasi 1000 STK.


Maestralni Filla


Filla je završnicu sezone u Slovačkoj i Hrvatskoj odvezao maestralno, s četiri od šest ukupno pobjeda osvojio naslov prvaka klase Superbike, dok je u klasi 1000 STK već ranije naslov osigurao Milan Pawelec, ovog puta upustivši se u nastupe, ali i pobjede klase SSP 300.


Klase CUP 600 i 600 SSP sa zajedničkim startom u obje su utrke za ukupnog pobjednika iznjedrile Čeha Petra Svobodu (Triumph Daytona 675) iz klase 600 SSP u kojoj je prvakom postao srpski motociklist Strahija Kovačević (Ducati Panigale V2), ovog puta na Grobniku tek s jednim nastupom i tek četvrtim mjestom, dovoljnim za prvaka. U klasi 600 Cup s dvije nove pobjede, dostatne za titulu prvaka AAC, potvrdio se Talijan s hrvatskom licencom HMS-a Luca Spigariol (Kawasaki ZX-6R).


U klasi Cup 1000 pobjede su pripale srpskim vozačima Vukašinu Bajiću (Honda CBR 1000 RR-r) i Milomiru Pojiću (Ducati Panigale V4-R), dok je s dva druga mjesta do naslova ovogodišnjeg prvaka stigao Talijan Luca Alessio (BMW 5 1000 RR).


Dvostruka pobjeda Zorana Salopeka

Znakovita je dvostruka pobjeda u skupini Class Vintage povijesnih motocikala Karlovčanina Zorana Salopeka iz Kvarnera na Ducatiju 851, dok je u konkurenciji Prvenstva Hrvatske klase 125 SP po jedna pobjeda pripala Mirku Zidariću i Danijelu Kopriću, obojici na Apriliama 125. I u preostale dvije klase domaćeg prvenstva pobjede su dijelila dva vozača. Prvog dana u klasi 600 STK Ivan Višak, a drugog Karlo Gršić, obojica na Yamahama YZF-R6, dok su u klasi 1000 STK pobjede bratski podijelili Dominik Nervo i Luka Nervo, obojica na Yamahama YZF-R1.