Foto Davor Kovačević
Laički i sažeto rečeno, u Areni je na desetke kilometara kabela i desetke kamera, sva čuda tehnike su tu, a tu su i stručni ljudi bez kojih bi više milijuna eura skupa oprema bila tek beskorisna gomila ekrana i dugmadi
povezane vijesti
Koliko je naša muška rukometna reprezentacija spremno dočekala Svjetsko prvenstvo čije se utakmice igraju i u nas, u Zagrebu, Varaždinu i Poreču, vidjet će javnost sutra za prve utakmice u zagrebačkoj Areni. Da je pak RTL itekako spreman odraditi nikad zahtjevniji posao i poslati televizijsku sliku sa SP-a bukvalno svud po svijetu novinari su imali priliku vidjeti u utorak kada ih je Ante Bašić, tehnički producent, proveo Arenom.
Laički i sažeto rečeno, u Areni je na desetke kilometara kabela i desetke kamera, sva čuda tehnike su tu, a tu su i stručni ljudi bez kojih bi više milijuna eura skupa oprema bila tek beskorisna gomila ekrana i dugmadi.
– Ove godine RTL radi praktički sve. Sva što se tiče televizijskog prijenosa u Hrvatskoj za cijeli svijet radimo mi – poručio je u startu Bašić.
To sve je i 61 utakmica koja će se odigrati u naša tri grada, praktički sve utakmice do polufinala i same završnice koja će se odigrati u Oslu, u Norveškoj. Pripreme u suradnji s Hrvatskim rukometnom savezom počele su prije nekih osam mjeseci, a svi su se detalji brusili i u nekoliko nedavno odigranih pripremnih utakmica. Obilazak je krenuo od RTL studija koji je ove godine u samoj dvorani, tik uz teren. Ideja je, kako reče Bašić, čim više se integrirati s navijačima, s posjetiteljima, pogotovo s našom reprezentacijom. Koliko je ambiciozan projekt svjedoči i podatak da je samo za pokrivanje RTL-ova studija, onog u kojem će koordinirati Vargek, Vori i Džomba uz ravnopravan doprinos ‘mobilnih’ Ines Goda Forjan i Maju Oštro Flis, osigurano deset kamera. Komentatori Filip Brkić i Vlado Šola su na klasičnoj komentatorskoj poziciji, onoj na sredini centralne tribine. Tu je još i stotinjak što komentatorskih što novinarskih pozicija za medije iz cijelog svijeta. S komentatorskog mjesta dobro se vidi i ona kocka–semafor smještena visoko iznad centra igrališta, za kojeg Bašić reče da je najnovije čudo tehnike i na kojem će se događati show i sat vremena prije samih utakmica. Inače, za mnogo štošta poput grafike, showa i sličnog angažirani su partneri koji su se u svom poslu dokazali na brojnim sličnim eventima.
– Mi ukupno u tri grada trenutno imamo 120 ljudi koji rade direktno na samoj produkciji. U Zagrebu 50-tak, Poreč i Varaždin nešto manje – kazao je Bašić.
Svaki grad je, svaka dvorana, pokriven s 18 do 20 kamara i sve je rađeno prema specifikacijama IHF-a. Kamere su tu da gotovo pa bukvalno daju gledatelju i medijima pristup svugdje. Tour po Areni nastavio se obilaskom svega, od ‘var stola’ i mix zone do press sobe i pozicije s koje će showrunner, show majstor, dirigirati svim zabavnim događanjima van terena. No ono srce cijelog projekta je van dvorane. Obilazak je završio u ‘kokpitu’ pokretne režije RTL-ova partnera DVB iz Slovenije. Tu se sve što uhvati 20 kamera sa striktnim zadacima sklapa u cjelinu i distribuira putem satelita gdje god treba. Čini to ekipa od nekih 15-tak ljudi na opremi što košta milijune eura. Za ilustraciju, samo stup iza gola na kojem je kamera stoji oko 300.000 eura dok kamera na njemu vrijedi oko 100.000 eura. Serveri u pokretnoj režiji koštaju i pola milijuna eura. Zbog svega toga nema za ovim pultovima ni jela ni pila. A ako pitate Bašića, a pitali jesmo, gdje je u cijelom ovom sustavu ona najslabija karika, reći će vam on da je najvažnija karika čovjek. O njemu, u konačnici i ipak, sve ovisi.