Turistička zajednica grada Rijeke posjetiteljima izvan glavne sezone nudi brojne benefite, a partnerima u projektu dodatnu promociju
povezane vijesti
- TZ Rijeka: Bivši zakupac Trsatske gradine je 10 godina plaćao znatno manji zakup nego sad Promocija d.o.o.
- Spreman je riječki Winter pass za sve turiste, imati će besplatan ulazak u muzeje u zimskom periodu
- Novi zakupac Trsatsku gradinu dobio za “kikiriki”, u odnosu na ono što je nudio prije pola godine
Gdje se nalazi jedini prsluk s Titanika u Europi, što je oslikao Klimt, i koji od dvojice braće, kako se zvala jedna od najstarijih europskih tvornica čokolade, tko je izumio torpedo, što su egzoplaneti, a što jedrilce…
Odgovore na ova, ali i mnoga druga pitanja, posjetitelji Rijeke mogu naći u muzejima i ostalim institucijama uključenima u projekt Winter Pass Turističke zajednice grada Rijeke.
Winter Pass 2023./2024., zimska propusnica Riječke turističke kartice, naime, aktivna je u mjesecima izvan ljetne sezone odnosno od početka listopada pa sve do kraja ožujka.
Turistima koji u Rijeci borave dvije ili više noći, u tom razdoblju ova kartica omogućuje besplatan ulaz u Muzej grada Rijeke – palaču šećera, Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Prirodoslovni muzej, Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja, JGL Muzej farmacije, Trsatski kaštel, Muzej djetinjstva i Muzej informatike – Peek&Poke, Astronomski centar Rijeka, Bazene Kantrida te Muzej grada Rijeke – Kockicu.
Direktor TZG-a Rijeke Petar Škarpa je, uz zahvalu svima uključenima u projekt, istaknuo kako će Winter Pass poslužiti i kao odlična podrška u informiranju posjetitelja o turističkoj ponudi grada, a njegovom će se promocijom potencijalnim gostima predstaviti dodatni motiv dolaska u Rijeku koji može biti presudan pri odabiru destinacije u zimsko vrijeme.
Isto tako, pružateljima smještaja, dakle, iznajmljivačima, hotelijerima i ostalima, Winter Pass donosi priliku da obogate svoju ponudu i gostima koji borave u njihovom objektu pruže vrlo zanimljivu dodatnu vrijednost, te i na ovaj način obogate gostima boravak u gradu.
TZG Rijeke u suradnji s Turističkom zajednicom Kvarnera i Hrvatskom turističkom zajednicom provodi kampanju na emitivnim tržištima putem koje se promovira i turistička ponude Rijeke u zimskom periodu s naglaskom na Winter Pass, a uključen je i u kampanje oglašavanja najvećih riječkih zimskih manifestacija – Rijeka Adventa i Riječkog karnevala.
RCC račun i vaučeri
Gostima koji borave u bilo kojem registriranom smještajnom objektu na riječkom području više od dva dana, recepcionar ili, primjerice, iznajmljivač, će dati digitalni vaučer te će onda s tim vaučerom na svom mobilnom aparatu, ili ako želi isprintano, imati besplatan ulaz u bilo koju od partnerskih institucija. Sama usluga izdavanja besplatnih Winter Pass vaučera od ove je godine dostupna na portalu Rijeka City Carda (RCC). Pružatelj smještaja, bilo da se radi o iznajmljivaču, hotelu bilo nekom trećem registriranom smještaju, za izdavanje Winter Pass vaučera treba aktivirati RCC račun, potom odabrati uslugu Winter Pass te generirati vaučere koji će mu u obliku PDF-a biti poslani na e-mail adresu. A koje će onda proslijediti gostu. |
– Ovo je naša zimska turistička kartica čiji je cilj na emitivnim tržištima, na kojima radimo kampanje za zimski period, promovirati grad Rijeku. Ciljamo većinom na turiste motivirane kulturom, kao i turiste koji u zimskom periodu žele posjetiti neko urbano središte te na taj način dobiti još veću vrijednost za novac.
Dakle, gosti koji u našem gradu ostvare dva ili više noćenja dobivaju besplatan posjet svim ovim institucijama koje su uključene u projekt, kazao je Škarpa podsjetivši kako je već lani za vrijeme trajanja promocije zahvaljujući Winter Pass kartici ostvareno preko 4.000 noćenja više nego što je planirano.
Inače, kampanja koju TZG Rijeke provodi zajedno s Hrvatskom turističkom zajednicom te Turističkom zajednicom Kvarnera, a kroz koju će se promovirati i riječki Winter Pass, odrađivat će se na slovenskom, talijanskom, austrijskom i njemačkom tržištu, kao i domaćem, čime će, uz destinaciju, na vidljivosti dobiti i sve institucije uključene u projekt.
Kroz projekt Winter Pass sve uključene institucije i atrakcije tako će svoju ponudu moći predstaviti mnogo široj publici, a turisti koji će u gradu boraviti minimalno dvije noći, će s druge strane besplatno dobiti uvid u fascinantnu povijest Rijeke i Primorja, ali i druge nezaobilazne atrakcije u gradu.
Vidjeti Klimta
Govoreći o koristima koje donosi Winter pass, Velid Đekić, voditelj odnosa s javnošću Muzeja grada Rijeke, kazao je kako je Muzej grada Rijeke ustanova kojoj je itekako stalo do gradskog turizma.
– Uloga muzeja je da budu jedan od ključnih elemenata onoga što nazivamo gradskim turizmom. Organizacija izložbi, predstavljanje raznih knjiga, filmova i projekata zanimaju ne samo naše sugrađane već i turiste.
Kada je riječ o Winter Passu, on se idealno uklapa u ideju naše ustanove o 365 dana godišnje turizma. Naime, obično govorimo o turistima ljeti, međutim, svjesni smo da u gradovima kao što je Rijeka zima treba postati naš forte.
Jasno je da želimo imati što više posjetitelja, ne samo domaćih nego i stranih, upravo u tom dijelu godine kada nisu ljetne vrućine.
A ovo je, ujedno i jedan od načina na koji možemo objediniti ponudu i povećati broj dolazaka i u Rijeku i u naš Muzej grada Rijeke, kazao je Đekić.
Dodao je kako osim domaćih, imaju posjetitelja iz Njemačke, Austrije, Mađarske, Velike Britanije, Slovačke, Češke, SAD-a…
– Što se tiče ovog muzeja, mi stavljamo riječku povijest u prvi plan. Imamo tri stalna postava u Palači šećera. Prvi je postav o povijesti grada, drugi o »riječkoj slatkoj priči«, a treći je posvećen Klimtu.
To su sve vrlo zanimljivi postavi, ne samo zato što je Klimt svjetsko ime. Turbulentna povijest grada Rijeke je zbilja međunarodno zanimljiva i oni koji je poznaju, ciljano dolaze u naš muzej, dok se, oni koji je toliko ne poznaju, ugodno iznenade i prezentacijom i naprosto reperkusijama naše povijesne priče.
Kao što znamo, tu je, nažalost, formirana prva fašistička vlast u povijesti, s druge strane tu je izumljen svjetski izum kao što je torpedo, a imamo i niz drugih sjajnih priča te sve to kod stranih posjetitelja uvijek izaziva pozitivan efekt, zaključio je Đekić.
Prsluk s Titanika
Nezaobilazna stanica za posjetitelje koji žele dublje »zaroniti« u povijest ovog kraja je Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja (PPMHP). Možda najpoznatiji eksponat ovog muzeja, smještenog u Guvernerovoj palači, jest prsluk s Titanika, jedini koji se nalazi u Europi, a koji je samo jedan detalj bogate povijesti pomorstva ovog područja.
Tamara Mataija, ravnateljica PPMHP-a, ukazala je kako je ovogodišnje ljeto bilo iznimno po posjećenosti muzeja od strane turista. Posebice kada bi Rijeku ticao neki od velikih kruzera.
– Ove godine smo imali daleko veći broj stranih posjetitelja nego proteklih godina. Morali smo angažirati još jednog studenta te je samo u sezoni naš muzej posjetilo preko 4.000 posjetitelja.
Nadamo se da će se pojačani trend dolazaka nastaviti, iako, jasno, sada je vidljivo manje turista nego ljeti. Winter Pass je samim time svakako dodatni benefit za sve turiste te vjerujem da će gosti koji u grad dođu na jedan dan, s ovom karticom biti ponukani da svoj boravak produže te posjete neke od uključenih institucija i znamenitosti, kazala je Mataija.
U okviru projekta Winter Pass, posjetitelji mogu besplatno posjetiti i jedan doista jedinstven, specijalizirani muzej JGL Muzej farmacije.
U njemu su prikazane hrvatska i svjetska povijest farmacije, a za njegovo osnivanje 2020. zaslužna je kompanija Jadran-galenski laboratorij d.d. u suradnji s Gradom Rijekom i Muzejom grada Rijeke.
Ovdje se tako mogu vidjeti ručna tabletirka ili ljekarnički ured sa zbirkom farmakopeja ili koje je sve svjetske nagrade osvojio riječki ljekarnički laboratorij Alga…
Od 7 do 77
Voditelj JGL-ovog specijaliziranog muzeja Marin Pintur, kazao je kako je sam projekt Winter Pass odličan benefit svima uključenima.
– S radom smo počeli u prilično turbulentnom i izazovnom periodu pandemije tako da nam je lanjska godina, možemo reći, prva referentna što se tiče stranih posjetitelja, a ova je bolja od 2022., što znači da broj posjetitelja našeg muzeja raste i to nam je izuzetno drago iz razloga jer smo usko specijalizirani za jednu granu znanosti.
Na prvu se možda čini kako nas posjećuju samo oni koje zanima i poznaju farmaciju. Međutim, dolaze nam doista svi, bez obzira na to imaju li veze s farmacijom ili ne, ili jednostavno žele saznati nešto novo.
Mogu reći i da smo jako zahvalni na odličnim recenzijama i ocjeni 4,8, a imamo tu prednost da smo vrlo blizu Korza. Svatko tko dođe bude zadovoljan, ima se što vidjeti, a mališanima je zabavan multimedijski dio postava. Potrudili smo se da za svakoga, »od 7 do 77« imamo nešto za pokazati, kazao je Pintur.
U ovom zbilja posebnom muzeju imaju puno posjetitelja iz svih dijelova Hrvatske, ali i stranih gostiju. Naš će sugovornik reći kako su ove godine, primjerice, imali iznenađujuće puno američkih gostiju, potom francuskih, ali ipak prevladavaju gosti njemačkog govornog područja. Inače, u zapadnim zemljama je kultura ovakvih specijaliziranih muzeja puno raširenija.
Veliki i mali ljubitelji prirode svakako trebaju posjetiti Prirodoslovni muzej Rijeka (PMR) gdje će vidjeti neke od najrjeđih morskih organizama, ali i fosile te neke od vrlo rijetkih biljaka.
Simbol ovog muzeja je jedrilce, vrsta glavonošca čija ženka stvara do 45 centimetara veliku ljušturu. Tajne podmorja, ali i mnogo toga drugoga, tako često uz domaće, posjećuju i strani gosti.
Željka Modrić Surina, ravnateljica PMR-a, je istakla kako uključivanje PMR-a u projekt Winter Pass donosi mogućnost da s drugim kulturnim i ostalim atrakcijama ova ustanova može dijeliti publiku.
– Što je zanimljivo s obzirom na to da smo mi specijalizirani muzej te je interes turista u pravilu veći za opće muzeje. Ovime postižemo da se svi međusobno upoznaju s ponudom u gradu, a s druge strane preko TZG-a Rijeke su nam dostupni neki kanali promocije koji nama kao pojedinačnoj ustanovi u kulturi sigurno nisu dostupni.
Inače, u našim objektima i u Rijeci i u Brodu na Kupi veliki dio posjetitelja su turisti. Pogotovo u ljetnim mjesecima u Rijeci bilježimo povećanje broja pojedinačnih posjeta turista.
I mi smo ovog ljeta imali preko 4.000 posjetitelja, a pojedinih dana, u pravilu lošijeg vremena, imali smo i po 400 posjetitelja, ukazala je ravnateljica PMR-a.
Venucci i Ilić
Branka Benčić, ravnateljica Muzeja moderne i suvremene umjetnosti (MMSU), je istakla kako je u okviru sve veće posjećenosti turista u gradu i porasta broja posjetitelja Muzeja, Winter Pass proizvod i alat dodatne vidljivosti koji će s jedne strane i okrupniti i okupiti usluge i pritom sudjelovati u cirkulaciji i dostupnosti informacija o Muzeju. A u kojem se mogu vidjeti, primjerice, djela Romola Venuccija, Božidara Rašice, Mirka Ilića…
Nezaobilazna točka obilaska grada svakako je i muzej Peek&Poke – muzej informatike kojem je sreću u radu svojevremeno zaželio i suosnivač Applea Steve Wozniak.
Uz suvremene gadgete teško je i zamisliti kako su nekad izgledala i funkcionirala računala. Mlađima putovanje u ne tako davnu prošlost, onima starijima lijepe uspomene na mladost.
Sve je to Peek& Poke čiji je voditelj Svetozar Nilović kazao kako su se u ovom prepoznatljivom muzeju od prvog trenutka uključili u projekt Winter Pass.
– Osobno smatram da je to odličan povod da netko tijekom zime dođe u Rijeku. Apsolutno smo bili za to da se uključimo. Činjenica je da tijekom zime nema toliko posjetitelja kao tijekom ljeta, s obzirom na to da Rijeka nije destinacija 365.
Ali malim koracima idemo naprijed te Winter Pass može pomoći kao jedna dodana vrijednost. Što se posjete našem muzeju tiče, jako smo zadovoljni posjetom u posljednje dvije godine te mogu reći da smo u pravom smislu profunkcionirali tek nakon 15 godina od osnivanja.
Većina turista nam dolazi ljeti, dok izvan sezone imamo dosta grupa, uglavnom učenika, kazao je Nilović te dodao kako je cijeli Peek&Poke vrijedan posjeta.
A gostima sa zapada najzanimljivije i što ne mogu vidjeti u svojim zemljama, jest povijest hrvatske i jugoslavenske računalne industrije.
– Na taj dio smo posebno ponosni, a većina stranaca nije ni znala da smo ovdje imali svoju elektronsku industriju koja nimalo nije zaostajala za svijetom, zaključio je Nilović.
Put pod noge
Oni zainteresirani za aktivniji odmor mogu se s Winter Passom uputiti na Bazene Kantrida, a oni željni novih saznanja o svemiru mogu posjetiti Astronomski centar Rijeka.
Tamara Lončar Hlebec, upraviteljica Bazena Kantrida, kazala je kako su se u Rijeka sportu uključili u ovaj projekt jer imaju dva objekta koji su svojim sadržajima vrlo zanimljivi turistima.
– Već imamo iskustva da su stranci impresionirani Bazenima Kantrida tako da je ovo win-win situacija u smislu da mi nešto ponudimo gradu te privučemo nove posjetitelje u naše objekte.
Jedna od nezaobilaznih točaka razgleda grada je i naš Astronomski centar, gdje smo počeli s cjelodnevni radom nedjeljom. Tu su planetarij i zvjezdarnica i takvog objekta nema u širem okruženju, zaključila je Hlebec.
Što reći, put pod noge i u istraživanje Rijeke…