
Foto GR
U evaluaciji će sudjelovati 120 učenika i 18 učitelja iz škola Centar, Dolac, Ivana Zajca, Kantrida, Podmurvice i Vežica, u kojima se ova izvannastavna aktivnost trenutačno provodi u šest skupina
povezane vijesti
RIJEKA – U školskoj godini Rijeka je bila prvi i za sada jedini grad u Hrvatskoj u kojem se provodila izvannastavna aktivnost Zdravstveni odgoj i obrazovanje. Aktivnost se provodi u šest škola, a od iduće školske godine Zdravstveni odgoj i obrazovanje ulazi su svih 25 riječkih osnovnih škola zbog čega će se tijekom svibnja i lipnja provesti edukacija budućih provoditelja programa, a na edukaciji će sudjelovati po dvoje djelatnika iz svake škole.
Dodatno, s ciljem odgovornog pristupa implementaciji ovoga programa, slijedi i evaluacijsko istraživanje koje za cilj ima ispitati znanja, stavove i druge indikatore stečenih kompetencija učenika koji su uključeni u program u pilot-provedbi (120 učenika), učitelje provoditelje (njih 18), ravnateljice škola i roditelje. Evaluacija će obuhvatiti stavove o provedbi ove aktivnosti, zadovoljstvo nastavom, nastavnim materijalima, ostvarenost planiranih ishoda, stečeno znanje, zdravstvene pokazatelje te razloge za pohađanje, kao i namjeru za nastavak pohađanja. U evaluaciji će sudjelovati 120 učenika i 18 učitelja iz škola Centar, Dolac, Ivana Zajca, Kantrida, Podmurvice i Vežica, u kojima se ova izvannastavna aktivnost trenutačno provodi u šest skupina. Program se provodi u višim razredima osnovnih škola u fondu od 70 sati godišnje, i to kroz dva odvojena obrazovna ciklusa od kojih prvi uključuje učenike 5. i 6. razreda, a drugi učenike 7. i 8. razreda.
Učenje i poučavanje unutar ove izvannastavne aktivnosti organizirano je kroz četiri tematska područja: Zdravi stilovi života, pravilna prehrana i tjelesna aktivnost, Mentalno zdravlje, Prevencija ovisnosti i rizičnih ponašanja i Spolno i reproduktivno zdravlje te rodna ravnopravnost.
Za svaku tematsku cjelinu razrađene su teme i povezani ishodi učenja te broj sati provedbe. Sam kurikulum donosi i prijedloge metoda i strategija učenja i poučavanja za svako tematsko područje kao i prijedloge metoda vrednovanja učenika koje se temelje isključivo na formativnom vrednovanju, umjesto klasičnom brojčanom ocjenjivanju. Pripremljena su izdanja objedinjenog kurikuluma i priručnika za pete i šeste, kao i onog za sedme i osme razrede, na hrvatskom i talijanskom jeziku, a autorski tim čine eminentni stručnjaci.