Foto: A. KRIŽANEC/M. LEVAK
Najveće promjene bit će nakon spajanja odjela za odgoj i školstvo, kulturu i sport te ukidanjem Zavoda za informatičku djelatnost. Te odjele vode Sanda Sušanj, Ivan Šarar, Zdravko Ivanković i Željko Jurić. Troje od njih sigurno neće biti pročelnici, a moguće je da svi broje zadnje dane na ovim mjestima
povezane vijesti
RIJEKA – Gradonačelnik Rijeke Marko Filipović najavio je reorganizaciju gradske uprave kojom bi se smanjio broj odjela gradske uprave, a proces bi trebao krenuti 1. travnja ove godine, za oko mjesec dana.
Rezignacija
Na Korzu 16 gradonačelnikova odluka izazvala je najprije negodovanje pročelnika, ali sada su oni u fazi rezignacije jer većina njih ne zna računa li novi gradonačelnik i dalje na njih i ima li uopće smisla javljati se na javni natječaj koji će biti raspisan. S obzirom na to da se broj odjela gradske uprave smanjuje s 15 na 10, znači za trećinu, izvjesno je da neki gradski ministri više neće obnašati tu dužnost. Od 1. travnja 2023. godine trebale bi profunkcionirati nove ustrojbene jedinice, a to su Upravni odjel za poslove gradonačelnika, Gradskog vijeća i mjesnu samoupravu, Služba za unutarnju reviziju, Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte, Upravni odjel za urbanizam, prostorno uređenje i graditeljstvo, Upravni odjel za komunalni sustav i promet, Upravni odjel za gradsku imovinu, Upravni odjel za odgoj i obrazovanje, kulturu, sport i mlade, Upravni odjel za zdravstvo, socijalnu zaštitu i unapređenje kvalitete života, Upravni odjel za financije te Upravni odjel za opće poslove.
Najveće promjene dogodit će se spajanjem sada samostalnih odjela gradske uprave za odgoj i školstvo, kulturu i sport te ukidanjem Zavoda za informatičku djelatnost. Te odjele trenutno vode pročelnica Sanda Sušanj i pročelnici Ivan Šarar, Zdravko Ivanković i Željko Jurić. Od njih četvero, troje sigurno neće biti pročelnici, a moguće je da svi broje zadnje dane na pročelničkim mjestima. Iako nitko službeno ne želi pričati o vlastitim ambicijama, a najčešće ni neslužbeno, teško je reći što pročelnici misle. Zna se samo da se u ljude uvukla nervoza koja prelazi u rezignaciju i da su najvjerojatnije jedini sigurni pročelnik za financije Ante Mađerić, pročelnica komunalnog sustava Maja Malnar i pročelnica Ureda grada Verena Lelas Turak.
Slijedi rebalans
Gradonačelnik Filipović pojašnjava da je od prihvaćanja odluke do sada pokrenut niz praktičnih aktivnosti koje se tiču priprema najavljene reorganizacije.
– Odlukom o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke koja će stupiti na snagu 1. travnja 2023. godine mijenja se ustrojstvo, nazivi i djelokrug rada upravnih tijela, na način da se sadašnjih 15 upravnih tijela ukida, a da ustrojava 10 novih upravnih tijela koja preuzimaju njihove poslove. S tim u vezi, a s obzirom da se sredstva za rad upravnih tijela osiguravaju u proračunu te da je Proračun za 2023. godinu izrađen temeljem dosadašnjeg ustrojstva, pokrenut je proces izrade rebalansa proračuna za ovu godinu u kojem će biti planirani rashodi novih upravnih tijela sukladno njihovim nazivima i djelokrugu rada iz nove Odluke o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke. Izrada prijedloga rebalansa je u tijeku, a po izradi on će biti upućen na donošenje Gradskom vijeću u ožujku ove godine kako bi se omogućila njegova primjena od 1. travnja. Također, u proteklom su razdoblju održani i sastanci s aktualnim pročelnicima gradskih odjela te ih se na tim sastancima informiralo o osnovnim pojedinostima vezanim uz proces reorganizacije, navodi Filipović.
On pojašnjava da novi ustroj gradske uprave neće u punini zaživjeti s 1. travnja 2023. godine, kada Odluka stupi na snagu.
– Ali to je jasno i iz same Odluke. Naime, tek nakon stupanja na snagu nove Odluke kreću donošenja pravilnika o unutarnjem redu svakog pojedinog upravnog tijela. Dakle, s 1. travnja 2023. gradonačelnik će iz reda službenika gradske uprave imenovati tzv. privremene pročelnike, koji će privremeno, dok ne budu izabrani pročelnici temeljem javnog natječaja, obavljati poslove pročelnika novoustrojenih upravnih tijela, i ti će privremeni pročelnici predložiti nove pravilnike o unutarnjem redu. Pravilnicima o unutarnjem redu bit će detaljno uređeno unutarnje ustrojstvo upravnih tijela, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta, broj izvršitelja i druga pitanja od značaja za rad upravnih tijela. U prijelaznim i završnim odredbama same Odluke navedeno je, i to s razlogom, da se pravilnici o unutarnjem redu moraju donijeti u roku od dva mjeseca od stupanja na snagu Odluke. Naime, prvo trebaju tzv. privremeni pročelnici izraditi prijedloge, potom se ti prijedlozi moraju dostaviti sindikatu na savjetovanje, navodi Filipović.
Očitovanje sindikata
Sindikat će imati rok od osam dana da se očituje o navedenim prijedlozima, te se mora ostaviti i neko vrijeme da se o eventualnim prijedlozima sindikata, može raspraviti. Tek nakon te procedure, privremeni pročelnici upućuju prijedloge pravilnika o unutarnjem redu gradonačelniku na donošenje. Nakon što gradonačelnik donese pravilnike o unutarnjem redu, s obzirom da se radi o općim aktima, oni se moraju i objaviti u Službenim novinama Grada Rijeke i mogu stupiti na snagu tek osmoga dana od njihove objave u službenom glasilu. Nakon stupanja na snagu pravilnika o unutarnjem redu, a najkasnije u roku od dva mjeseca od njihova stupanja na snagu, moraju se donijeti rješenja o rasporedu službenika ili o stavljanju službenika na raspolaganje.
– Iz navedenog je jasno da se novi ustroj gradske uprave u pravom smislu riječi može očekivati tek početkom srpnja ove godine, kada bi službenici trebali službeno biti raspoređeni na nova radna mjesta u okviru novih upravnih tijela. U tom tzv. »prijelaznom razdoblju«, dakle od 1. travnja 2023. pa do rasporeda službenika na nova radna mjesta sukladno novim pravilnicima o unutarnjem redu, koji se planira za početak srpnja ove godine, službenici i namještenici obavljat će poslove koje su do stupanja na snagu Odluke obavljali, odnosno druge poslove po nalogu tzv. privremenih pročelnika, a pravo na plaću i ostala prava iz službe ostvarivat će prema dotadašnjim rješenjima o rasporedu. Dakle, cijeli postupak reorganizacije gradske uprave provest će se sukladno proceduri i rokovima propisanim odredbama Zakona o službenicima i namještenicima u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi, kaže Filipović.
Ključno pitanje
Ključno je pitanje koliko će aktualnih pročelnika nastaviti s pročelničkim radom, a koliko će biti novih. Formalno svi pročelnici bit će novoizabrani s obzirom da se moraju javiti na javni natječaj. Pitali smo riječkoga gradonačelnika kakvo je njegovo mišljenje o aktualnim pročelnicima.
– Već sam prije nekoliko mjeseci rekao da sadašnji pročelnici odrađuju velik posao i da sam im zahvalan na tome. Oni obavljaju zahtjevne zadaće u uvjetima koji su u zadnjih nekoliko godina stalno praćeni krizama – financijskim, energetskim, zdravstvenim… Naravno, ne želim prejudicirati rezultate natječaja koji će se provesti za odabir pročelnika budućih upravnih odjela, ali mogu reći da na suradnju s dijelom pročelnika i dalje računam, kaže riječki gradonačelnik.