Od plavog do zelenog

Uskoro građevinska dozvola za žičaru: S mora na Učku za manje od 10 minuta

Aleksandra Kućel Ilić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Prema najavama Milorada Stanića, direktora Društva Žičara Učka, slijedi lobiranje prema centralnoj vlasti i uz pretpostavku da se financijska konstrukcija zatvori, ova bi žičara u roku od iduće dvije ili tri godine mogla biti izgrađena



Do kraja 2020. godine ishodovat će se građevinska dozvola za izgradnju žičare koja bi spojila Opatijsku rivijeru i Učku. Ukoliko bude sve prema planovima, na taj način bi se stvorili preduvjeti za izgradnju žičare.


Najavio je ove novosti na sjednici Općinskoga vijeća Matulja Milorad Stanić, direktor Društva Žičara Učka Matulji. Po njegovim najavama, slijedi lobiranje prema centralnoj vlasti i uz pretpostavku da se financijska konstrukcija zatvori, ova bi žičara u roku od iduće dvije ili tri godine mogla biti izgrađena.


Ministarstvo mora je već odredilo dvoje djelatnika i konzultantsku kuću za pomoć ovom projektu i sve to zajedno, naglasio je Stanić, predstavlja odličan pokazatelj.


Plus za turizam




– Vidimo realnu mogućnost da do izgradnje žičare dođe u idućih nekoliko godina – rekao je Stanić, po čijim se riječima u zadnjih 12 godina došlo najbliže mogućoj realizaciji projekta koji bi trebao biti značajan čimbenik za daljnji razvoj turizma i rebrendiranje kvarnerske turističke ponude. S mora na planinu za manje od 10 minuta…


U financijskom izvješću o poslovanju Žičare Učka stoji da je temeljni kapital 4.059.000 kuna i u cijelosti je upisan u sudski registar kod nadležnog trgovačkog suda. Najveći udjelničari su Primorsko-goranska županija, Grad Opatija, Općina Lovran, Istarska županija i Grad Rijeka.


Društvo je osnovano s ciljem da na području Liburnije unaprijedi razvoj turističke ponude i naišlo je na snažnu potporu mnogih te danas ima 268 udjelničara. Pored već spomenutih županija i JLS-a, udjele imaju još i gradovi Kastav i Krk te općine Matulji, Mošćenička Draga, Omišalj i Kršan, kao i 36 gospodarskih subjekata, od turističkih agencija do hotelijera.


Udjele ima i 220 fizičkih osoba, a izgradnja žičare od Medveje do Vojaka, s pristupnom cestom do polazne stanice žičare, mogla bi, prema procjenama, koštati oko 23 milijuna eura.


Žičara do Učke zapravo je dio Regionalnog razvojnog projekta Učka čije su komponente, pored same žičare, još i visitor centar na Učki koji je izgrađen i upravo se oprema, te u budućnosti izgradnja marine s parkiralištem u Medveji. Ukupna vrijednost tog cijelog projekta je više od 39 milijuna eura.


U kabini 60 ljudi


Kada je o povezivanju plavog i zelenog riječ, dakle mora i planine, radi se o projektu s polaznom stanicom iz Medveje. Žičara sve do završne stanice na Učki nema zaustavnih međustanica te povezuje 4.700 metara.


Horizontalna duljina trase žičare od Medveje do vršne stanice, 45 metara ispod vrha Vojak, je 4.696 metara te uz visinsku razliku od 1.310 metara predviđa izgradnju 5 stupova, odnosno nosivih tornjeva.


Maksimalna brzina panoramske vožnje bila bi 10 metara u sekundi, što znači da bi trajanje vožnje bilo 8 i pol minuta, i to u dvije kabine kapaciteta od po 60 osoba.