Foto Sergej Drechsler
Fotografije koje prikazuju aktivnosti učenika nastajale su na radionicama održanima u prvom polugodištu školske godine
povezane vijesti
- Na fakultetu u Iki stalni postav fotografija: Izložba koja dočarava vezu turizma i sporta
- Trio Laurus u Palači šećerane: Stilski promišljene izvedbe i zadovoljna publika
- Prirodoslovni muzej u Splitu je obilježio 100 godina postojanja. Još uvijek stignete vidjeti veliku izložbu postavljenu na tri kata.
RIJEKA – Izložba fotografskih radova učenika Prve riječke hrvatske gimnazije otvorena je večeras u riječkoj »Kockici«. Prostor Muzeja grada Rijeke za povremene izložbene programe ovog je ožujka ugostio srednjoškolske radove te ih okupio u izložbi pod nazivom »Prije/Škola/Odmor/Škola/Nakon«.
Fotografije koje prikazuju aktivnosti učenika nastajale su na radionicama održanima u prvom polugodištu školske godine. Više od stotinu polaznika prvih razreda Riječke gimnazije i njihova profesorica likovne umjetnosti Dajana Rosatti sudjelovali su u ciklusu od deset radionica fotografije pod umjetničkim vodstvom riječkog fotografa Karla Čargonje i u suradnji s muzejskom pedagoginjom Josipom Verbanac. Fotografski izraz mladih učenika nastao je u sklopu zadatka »Kako izgleda (moj) dan u školi?«, a odabrane fotografije polaznika radionice uvrštene su u izložbu.
Ciklus je obuhvatio osnove suvremene fotografije, komunikaciju fotografije s publikom, a posebna pozornost posvećena je povezivanju fotografija u konceptualnu cjelinu. Učenici nisu imali priliku samo odslušati niz predavanja o fotografiji nego i sudjelovati u fotografskim vježbama, kojima su okosnica zadaci za samostalan rad. Fotografije prikazuju vječne srednjoškolske trenutke, a neki od prepoznatljivih su bilješke iz latinskog jezika, druženje pod odmorom, dogodovštine iz autobusa, tjelesni odgoj u školskoj dvorani, pa čak i drijemanje u školskoj klupi, ali, pssst, ne moramo sve prenijeti razrednici.
Profesorica likovne kulture i jedna od nositeljica projekta Dajana Rosatti kazala je da je cilj izaći iz učionice i od učenika stvarati publiku kulturnih sadržaja.
– Teme iz kurikuluma pokušavamo ne samo tematski pokriti na satu već i izaći iz učionice pa obrađene teme iskustveno potaknuti, kako bi učenici doživjeli taj rad. Želim da umjetnost dožive kao promatrači i stvaratelji umjetnosti jer jedino će tako moći dobiti kompletan doživljaj predmeta koji podučavam. Srž suradnje Škole i Muzeja jest da učenici izađu iz učionica i da im muzej postane nešto na što su oni navikli. Tako stvaramo mladu publiku koja će, nadamo se, preuzeti iskustvo te nastaviti biti publika koja će cijeniti kulturu svoga grada i šire, kazala je Rosatti.
Izložba ostaje otvorena do 20. ožujka.