Foto TZ Kvarnera
Već prvog vikenda nakon otvorenja sajam je posjetilo oko 70 tisuća posjetitelja
povezane vijesti
RIJEKA Turistička zajednica Kvarnera sezonu turističkih sajmova tradicionalno je započela predstavljanjem na najvećem njemačkom turističkom sajmu CMT, a najveći interes na štandu Kvarnera vladao je za ponudom i mogućnostima odmora u pred- i posezoni. Sajam CMT ove se godine održavao od 13. do 21. siječnja u Stuttgartu. Riječ je o svjetskom sajmu za široku publiku posvećenom turizmu, putovanjima, kampiranju i slobodnom vremenu.
Već prvog vikenda nakon otvorenja sajam je posjetilo oko 70 tisuća posjetitelja, a ukupno ga je ove godine posjetilo 234 tisuće posjetitelja iz čitave Njemačke, ali i susjedne Švicarske i Austrije. Štand na kojem se predstavila turistička ponuda Kvarnera bio je dio nacionalnog štanda Hrvatske turističke zajednice uz 16 drugih suizlagača iz cijele zemlje. Ove godine izložbeni prostor čitavog sajma prostirao se na deset hala u kojima se predstavilo 1.600 izlagača iz stotinjak zemalja svijeta.
– Iza nas je nova rekordna turistička godina. Tim rekordima prije svega doprinose zaista odlična pred- i posezona, što znači da uspijevamo u svom cilju da Kvarner postane cjelogodišnja turistička destinacija. Potvrđuju nam to i sami gosti, jer se tijekom ovogodišnjeg CMT-a veliki broj upita na našem štandu odnosio upravo na planiranje odmora u pred- i posezoni. A kada uzmemo u obzir da njemačko tržište na Kvarneru ima oko 30 posto udjela u noćenjima, to je vrlo dobra vijest. Prošle godine gosti iz Njemačke su u odnosu na 2019. godinu u predsezoni ostvarili 12 posto više noćenja, a u posezoni devet posto više, dok je glavni, ljetni, dio sezone ostao na gotovo istim rezultatima iz 2019. godine. Na našem štandu nalazio se bogat izbor najrazličitijih promo materijala iz cijele regije, a najtraženije informacije i brošure bile su one o kampovima te, naravno, dobro poznati Kvarner Magazin, izjavila je direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov.
Na sajmu CMT predstavili su se i aktualni rezultati istraživanja njemačkog instituta FUR na temu turističke potražnje u nadolazećoj godini. Istraživanje “Reiseanalyse 2024” potvrđuje da će Nijemci i ove godine putovati. Osamdeset posto ispitanika razmišlja o svom sljedećem putovanju na odmor, a 67 posto njih već je odlučilo da će putovati ove godine.
Lani su stanovnici njemačke pokrajine Baden-Württemberg najviše putovali, njih čak oko 77 posto otišlo je na odmor u inozemstvo. Iako su ispitanici poskupljenja stavili kao prvi potencijalni problem za odlazak na putovanje, trenutne procjene pokazuju kako usprkos ovogodišnjim događanjima u Njemačkoj i najavama za njemačko gospodarstvo, kupovna moć među njemačkim potrošačima ostaje na razini prošlogodišnje.
CMT svake godine bilježi sve veći interes medija, primjerice prošle godine ga je posjetilo 1.700 akreditiranih novinara iz 25 zemalja koji su o sajamskim događanjima izvještavali na TV-u, radiju, u tiskanim medijima te društvenim mrežama. Tijekom devet dana trajanja CMT-a održavao se i niz manjih tematskih sajmova posvećenih outdoor ponudi, golfu i wellnessu te krstarenjima i brodskim putovanjima.