ODOBRENO PREUZIMANJE

Tommy značajnim investicijama planira revitalizirati Brodokomerc, samo u Rijeci su 33 prodajna mjesta

Orjana Antešić

Foto Marko Gracin

Foto Marko Gracin

Daljnji koraci idu u pravcu primjene i uvođenja Tommyjevih standarda maloprodajnog poslovanja, kako bi se tvrtka s dugom tradicijom i kvalitetno disperziranom prodajnom mrežom revitalizirala, uz značajne investicije koje Tommy planira s ciljem rasta i razvoja poslovanja u PGŽ-u, poručili su iz Tommyja



RIJEKA – Višemjesečni proces preuzimanja riječke trgovačke tvrtke Brodokomerc Nove od strane vodećeg dalmatinskog maloprodajnog lanca Tommyja i službeno je završen. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) odobrila je na prvoj razini namjeru provedbe ove koncentracije, kako se formalno-pravno zove ovaj postupak pred regulatornim tijelom, ocijenivši »kako nije izvjesno da provedba predmetne koncentracije može značajno narušiti tržišno natjecanje jer se tom koncentracijom ne stvara novi, niti jača postojeći vladajući položaj sudionika koncentracije«.


Važna akvizicija


– Stjecanjem Brodokomerca razvidna je namjera poduzetnika Tommy u smjeru daljnjeg jačanja svoje pozicije na području Primorsko-goranske županije i ulazak u segment manjih formata maloprodaje, čime se dodatno jača konkurentski pritisak na vodeće tržišne takmace kako na području navedene županije, tako i promatrano na nacionalnoj razini Republike Hrvatske. Promatrajući na razini teritorija Republike Hrvatske, a prema podacima za 2023. godinu, provedbom predmetne koncentracije, Tommy će zadržati 6. mjesto u poretku tržišnih takmaca te ostvarivati postkoncentracijski tržišni udjel u visini između 5 i 10 posto, navodi se u jučerašnjem priopćenju iz AZTN-a.





Nakon što su 9. rujna zaprimili potpunu prijavu koncentracije poduzetnika, u AZTN-u su, podsjetimo, na svojim mrežnim stranicama bili objavili i javni poziv svim zainteresiranim stranama, međutim, nije zaprimljena niti jedna primjedba, odnosno mišljenje po ovom predmetu.


Iz Korporativnih komunikacija Tommyja ističu kako je ovo preuzimanje Brodokomerc Nove za njih strateški važna akvizicija koju će integrirati u svoj poslovni sustav.


– Novi poticaj daljnjem razvoju i dodatnom snaženju tržišnog udjela na nacionalnom maloprodajnom tržištu svakako će pridonijeti i vlasničko preuzimanje riječke tvrtke Brodokomerc Nova d.o.o., koje je odobreno pozitivnim rješenjem Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja. Daljnji koraci u procesu preuzimanja i integracije idu u pravcu primjene i uvođenja Tommyjevih standarda maloprodajnog poslovanja, kako bi se tvrtka s dugom tradicijom i kvalitetno disperziranom prodajnom mrežom revitalizirala, uz značajne investicije koje Tommy planira s ciljem rasta i razvoja poslovanja na području Primorsko-goranske županije, navode iz ovog maloprodajnog lanca, koji raspolaže mrežom od 230 prodavaonica u devet županija i Gradu Zagrebu.


Lider u tri županije


Prema tržišnom udjelu Tommy je maloprodajni lider u tri jadranske županije – u matičnoj Splitsko-dalmatinskoj županiji u kojoj ujedno ostvaruje nešto više od polovine prihoda te u Šibensko-kninskoj i Zadarskoj županiji. Međutim, na području Primorsko-goranske, Istarske, a i Ličko-senjske županije, prema zadnjoj AZTN-ovoj analizi stanja na tržištu trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, onoj za prošlu godinu, Tommy ne spada među prvih pet prema tržišnom udjelu.


S druge strane, Brodokomerc Nova može se pohvaliti da raspolaže s najvećim brojem prodajnih mjesta u Rijeci, ukupno 33, koja su pretežito malog formata, a ima i šest supermarketa. Unatoč posustalom poslovanju, prorijeđenoj lepezi proizvoda na policama, kao i višegodišnjem neulaganju u prodajne prostore, Brodokomerc Nova uspio je prošle godine opstati na šestom mjestu po tržišnom udjelu na području grada Rijeke, nakon Spara, Plodina, Lidla, Kauflanda i Konzuma plus. Nakon Brodokomerc Nove, po broju prodajnih mjesta, također malog formata, na riječkom području na drugom je mjestu bio Studenac, s 20 prodajnih mjesta te Trgovina Krk, s njih 14.


Vrijednost transakcije oko 7,5 milijuna eura


Proces prodaje Brodokomerc Nove novom kupcu, ovog puta tvrtki iz branše, počeo je ovog proljeća, a u lipnju su na račune bivših i sadašnjih zaposlenika Brodokomerc Nove »sjeli« novci od ove transakcije. Od ukupno 440 udjelničara, fizičkih osoba u Brodokomerc Novi, njih 429 prenijelo je svoje udjele na Tommy. Službeno, cijena ovog poslovnog aranžmana odnosno preuzimanja nije nikad objavljena, no više udjelničara potvrdilo nam je da je u pitanju 17.500 eura, koliko je Tommy platio po jednom poslovnom udjelu što upućuje da bi se ukupna vrijednost ovog posla mjerila oko 7,5 milijuna eura. Slijedom zakonske obveze, regulatornom tijelu prijavljena je namjera koncentracije između Tommyja i Brodokomerc Nove, a AZTN je u dva navrata, krajem lipnja i u kolovozu, zatražio nadopunu prijave tako da su rokovi za očitovanje AZTN-a po ovom slučaju počeli teći od 9. rujna.