KONAČNO

Sanacija potencijalno opasnih mjesta na prometnici u Triblju; dignute plohe, radar i ostali »usporivači«

Robert Šimonović

Projekt smirivanja prometa u zoni osnovne škole i vrtića Tribalj prijavit će se na javni poziv za prijavu projekata iz područja sigurnosti cestovnog prometa na području Republike Hrvatske za 2024. godinu



TRIBALJ – Nakon što je vinodolski vijećnik i potpredsjednik Općinskog vijeća Vinodolske općine Boris Glavan (HDZ) nekoliko puta postavio isto pitanje za vrijeme trajanja tzv. aktualnog sata na prošlogodišnjim sjednicama Općinskog vijeća, čini se da se projekt smirivanja prometa u Triblju pomaknuo s »mrtve točke«. Glavan je opetovano upozoravao na veliku opasnost koju izazivaju »divlja vožnja« i velike brzine na ravnoj dionici u centru Triblja, pogotovo s obzirom na to da se ona nalazi između osnovne škole i dječjeg vrtića.


Početak radova


Kako saznajemo od Miljenka Šimića, pročelnika Jedinstvenog upravnog odjela Vinodolske općine, projekt smirivanja prometa u Triblju u zoni obuhvata od Osnovne škole Jurja Klovića do Dječjeg vrtića Cvrčak i mrav dobio je suglasnost od MUP-a (ispostava Crikvenica) te Županijske uprave za ceste.


– U tijeku je izbor najpovoljnijeg izvođača radova te se uskoro očekuje početak radova. Bez obzira što je upravitelj navedenog dijela ceste Primorsko-goranska županija, Vinodolska općina preuzima obvezu financiranja cjelokupnog projekta uz mogućnost sufinanciranja Ministarstva unutarnjih poslova u visini od 70 posto. Naime, projekt smirivanja prometa u zoni osnovne škole i vrtića Tribalj prijavit će se na javni poziv za prijavu projekata iz područja sigurnosti cestovnog prometa na području Republike Hrvatske za 2024. godinu pod nazivom »Sanacija potencijalno opasnih mjesta«, ističe Šimić.




Pročelnik Jedinstvenog upravnog odjela napominje i da tehničko rješenje projekta sadrži izgradnju »uzdignutih ploha«, radarsko očitanje brzine prometa te kompletnu dogradnju vertikalne i horizontalne signalizacije. Boris Glavan je svojedobno predlagao i izgradnju kružnog toka na spomenutom području, no kako se moglo saznati od pročelnika Šimića na jednoj od prošlogodišnjih sjednica Općinskog vijeća, kružni tok nije opcija budući da su prometni stručnjaci iz Županijskih uprava za ceste procijenili da za izgradnju kružnog toka ne postoje adekvatni uvjeti.


Sanacija cesta


Kad je riječ o prometnoj infrastrukturi, načelnik Daniel Grbić kazao je za Novi list u našem posljednjem razgovoru da je prioritet Općine u idućim godinama više se posvetiti obnovi i sanaciji svih cesta u općini.


– Skrećem pozornost da se radi o izrazito velikom i skupom poslu jer nam sve ove prijašnje godine neulaganja u cestovnu infrastrukturu sada dolaze na naplatu. Uz učestale poplave dodatno se pogoršala situacija, a mogućnosti iz naših sredstava su male, uzevši u obzir da Vinodolska općina ima više od 90 kilometara svojih cesta koje su uglavnom u jako lošem stanju. Zbog toga planiramo i odrađujemo kandidature na brojne predviđene natječaje, za što nam je potrebna čista dokumentacija i imovinskopravni odnosi, a do čega je, nažalost, dug i skup put. Svakako će to biti jedan od najvećih prioriteta u budućnosti i molim stanovnike za strpljenje, kazao je tada Grbić.