Adamićev gat

S riječke rive otišli auti, stigli – kontejneri. Doznajemo sve detalje ambicioznog projekta “Gat”

Orjana Antešić

SNIMIO SERGEJ DRECHSLER

SNIMIO SERGEJ DRECHSLER

Takvi su projekti diljem svijeta pravi hit



RIJEKA – Pogled na deset rabljenih kontejnera koji su u četvrtak dopremljeni i odloženi na Adamićevom gatu, s kojeg su nedavno otišli automobili, zasigurno su nemalom broju Riječana »upalili« upitnike iznad glave, ali i izazvali prve reakcije, sudeći prema jučerašnjem javljanju u popularnu emisiju Tužibaba Radio Rijeke.


Ne, Adamićev gat ne postaje novi terminal, još manje deponij starih kontejnera. Tako barem tvrde iz opatijske tvrtke »9« d.o.o, na čiji je zahtjev Lučka uprava Rijeka dodijelila koncesiju za korištenje gata.


Ovih deset kontejnera, a u idućim danima valja očekivati da će ih biti dopremljeno još toliko, dio su infrastrukture za budući kompleks Gat koji bi trebao postati vodeća urbana mikrolokacija u Rijeci, koji bi na jednom mjestu objedinio ugostiteljstvo i gastronomiju s raznim glazbenim, umjetničkim i zabavnim događanjima, najavio je Marcel de Privitellio, koji je angažiran na ovom projektu, a lokalna ga javnost poznaje kao organizatora glazbenih događanja i DJ-a.


Svjetski trend




Prvi test bit će im organizacija adventskih zbivanja na Adamićevom gatu koji bi, kako doznajemo od vlasnika i direktora tvrtke »9« Davida Kristiana Wambergera, trebali krenuti od 23. studenog i trajali bi do 2. siječnja iduće godine.


Projekti koji spajaju kontejnersku arhitekturu, glazbu i street food restorane, veli Wamberger, već su odavno prestali biti novost u svijetu, a sada bi ovakav jedan koncept prvi put trebao (prigodno) zaživjeti i u Rijeci, najvećoj hrvatskoj luci.


Prema njegovim navodima, za potrebe realizacije ovog kompleksa na Adamićevom gatu bit će dopremljen ukupno 21 kontejner koji će proći kroz svoje modifikacije, konverzije i vizualno uređenje.


Većina kontejnera, njih dvanaest, kako smo imali prilike čuti, planira se staviti u funkciju razne ugostiteljske ponude, dok će u ostatak biti inkorporirani drugi, popratni sadržaji.



Uistinu, na internetu se može pronaći čitav niz primjera i objava o sve prisutnijem trendu upotrebe brodskih kontejnera, koji su vrlo prilagodljivi i cjenovno pristupačni, za organizaciju raznih food parkova, festivala, pa čak i maloprodaje.


Kao neki od kreativnih primjera »kontejner« restorana i kafića spominju se tako Contenedores Food Place u kolumbijskom gradu Envigado, Food Park Vadodara u Indiji, Doca Steak Burger u Brazilu, Federalist Pizza u Sacramentu u SAD-u, pivnica Trakol u Gatesheadu u Engleskoj ili, pak, Starbucksova višekatnica na Tajvanu, koja je kreirana od 29 transportnih kontejnera.


Primjer Gdanjska


Ipak, za riječke prilike najzanimljivijim se čini projekt »100cznia« koji je prije sedam godina startao u poljskom gradu Gdanjsku, u neposrednoj blizini tamošnjeg brodogradilišta. Na području »100cznia« nalaze se street food restorani, barovi, koncertna pozornica, trgovine, mjesto za razmjenu knjiga, kao i igralište i galerija ulične umjetnosti.


Tijekom cijelog tjedna održavaju se redoviti koncerti i DJ događanja, sajmovi odjeće i vinila, filmske projekcije, čak i satovi joge, radionice i susreti s autorima, i sve to u kompleksu prostorija izgrađenih od međusobno povezanih kontejnera. Pokazalo se to kao pun pogodak jer se na tamošnjim web stranicama navodi kako ovaj projekt od samih početaka privlači velik broj lokalnih stanovnika i turista.


Čini se da je ideja tvrtke »9« d.o.o. otpilike na tom tragu, barem prema onom što smo uspjeli saznati od Marcela de Privitellia, dok će vrijeme pokazati koliko će se uspješna, vizualno i sadržajno, pokazati. Valja ukazati i da je za razliku od »100cznie«, kojom je oplemenjena industrijska zona Gdanjska, kompleks Gat u startu dobio najatraktivniji riječki lokalitet.


Kupola za 800 do 900 posjetitelja


Ukratko, riječ je o koncertno-ugostiteljskom kompleksu. U dijelu s kontejnerima nalazit će se ugostiteljski segment cijele ove priče, koji će funkcionirati na principu »food marketa«, kao i mala vanjska pozornica za dnevni, odnosno večernji program. Taj dio bit će otvoren svima i funkcionirat će bez naplate ulaza, dok će u drugom dijelu kompleksa Gat biti smještena kupola u koju će moći stati između 800 i 900 posjetitelja, za koju je planiran koncertni program uz naplatu ulaska. Kompleks će imati godišnji plan i program rada, ovisno o godišnjem dobu i prateći ostale velike manifestacija i događanja u Rijeci, kazao je de Privitellio, te dodao kako su koncesiju za korištenje Adamićevog gata dobili na godinu dana, uz mogućnost njezinog produženja.


Račić: Što je sljedeće? Zgrada na Rivi?


Na postavljanje kontejnera na Adamićevom gatu reagirao je gradski vijećnik Centra Marin Račić, istaknuvši da je očito zbog toga obala i oslobođena parkiranih automobila.


– Riva je oslobođena parkiranih automobila da bi bila okupirana brodskim kontejnerima. Razina nebrige za Rijeku od strane dva gradonačelnika (»gradskog« i »lučkog« jer je većina obalnog pojasa u nadležnosti lučke uprave) nadilazi razine Monty Pythona ili Top liste nadrealista, napisao je u Facebook objavi, dodajući da uopće nije važno je li u pitanju samo privremeno rješenje jer opravdanja za ovakav potez nema.


– Čudit ćemo se kada nastave vaditi kameno opločenje i betonirati podlogu, kada se nakon uklanjanja kontejnera ustanovi da su kamene ploče oštećene. Sigurno su prilikom izgradnje rive razmišljali o opterećenju brodskim kontejnerima. Nema veze što još nisu bili izmišljeni. Što je sljedeće? Izgradnja zgrade na rivi? Ups, pa to je već predloženo od strane lučke uprave! Sva sreća da nije ucrtano u GUP-u pa se neće izvoditi. Možda bi se mogao napraviti i koji neboderčić od 35 katova?, upitao je Račić