PROBLEMI

Zračna luka Rijeka u 2025. bez letova EasyJeta i Condora. Što će uopće letjeti?

Alenka Juričić Bukarica

Foto Vedran Karuza

Foto Vedran Karuza

Riječki aerodrom bilježi pad putnika, a napuštaju ga i neke aviokompanije



Zračna luka (ZL) Rijeka iduće godine, prema sadašnjim najavama, neće dočekati procvat. Iako prve laste ne čine proljeće, prve najave nisu obećavajuće, a to nisu dobre vijesti s obzirom na to da je već ove godine Zračna luka Rijeka bila praktički jedina velika zračna luka u Hrvatskoj s padom prometa.


Kako kraj godine i nije nešto pretjerano prometan, za očekivati je da će i podaci do kraja godine iskazati minus.


Promjene Ryanaira


U idućoj godini Zračna luka Rijeka izgubila je neke aviokompanije. Iako još nije objavljen kompletan ljetni red letenja za sezonu 2025., aviokompanije su u pravilu u prodaju već pustile karte i definirale većinu letova za iduću godinu.




Tako je za sada evidentno da je Zračna luka Rijeka ostala bez EasyJeta, niskobudžetnog avioprijevoznika koji se na Krk vratio u 2022. i to nakon 15 godina »izbivanja«.


Ova je niskobudžetna aviokompanija bila zaslužna za značajan rast prometa sredinom 2000-ih godina, a Rijeka im je bila i »ulaznica« na hrvatsko tržište. Dakle, nakon što su se 2022. vratili, kako sada stvari stoje, od iduće godine opet neće niti linija ovog niskobudžetnog avioprijevoznika.


Promjene u raspored letenja je donio i Ryanair. Prijevoznik je i u 2025. zadržao linije prema Londonu, Stanstedu, Bruxellesu, Charleroi, Stockholmu, Arlandu, te liniju koju su uveli lani, Rijeka – Beč. Iduće godine uvode i liniju za poljski Wroclaw.


Linija će prometovati dva puta tjedno, i to ponedjeljkom i petkom, od 2. lipnja pa do 29. rujna.


Poljsko tržište


Prema sadašnjoj ponudi, karte su u prodaji po cijeni već od 33,99 eura. Kvarner je prije nekoliko godine napravio značajno otvaranje prema poljskom tržištu dolaskom poljskog nacionalnog avioprijevoznika LOT-a, a koji je u međuvremenu potpuno odustao od letova prema Rijeci tako da iduće godine ovu »rupu« barem djelomično nadopunjavati Ryanair.


Prema nekim informacijama Ryanair će nagodinu otvoriti i liniju prema frankfurtskom Hahnu, međutim, za sada karte nisu u prodaji. Portal Ex Yu aviation je, pak, ovih dana objavio da će niskobudžetna kompanija Condor idućeg ljeta ukinuti sezonske letove između Frankfurta i Rijeke.


Usluga, koja se održavala samo jednom tjedno, prometovala je od svibnja do rujna ove godine sa zrakoplovom Airbus A320. Condor je na ovoj liniji prometovao na ovoj ruti od 2012. s izuzetkom 2016., 2017. i 2020. Promjene su i dalje moguće.


Jedino još Mali Lošinj u minusu


Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u deset mjeseci je Zračna luka Rijeka imala nešto manje od 140 tisuća putnika što je pad od osam posto u odnosu na lani. Za usporedbu, Split je s oko 3,5 milijuna putnika imao rast od sedam posto, Dubrovnik s nešto manje od 2,9 milijuna putnika je imao rast od čak 22 posto, Zadar je u deset mjeseci imao oko 1,6 milijuna putnika i rast od čak 30 posto, a susjedna Zračna luka Pula je imala oko pola milijuna putnika i rast od 21 posto.


Dakle, samo je Zračna luka Pula imala tri puta veći promet od Zračne luke Rijeka, da ne govorimo o južnijim aerodromima. Osim Zračne luke Rijeka, ove godine u minusu je još samo Zračna luka Mali Lošinj koja je ionako mali aerodrom s oko tisuću i pol putnika od početka godine pa do kraja listopada.