Astronomska poskupljenja

Zbog neviđene sramote hitno se sastaje NO Zračne luke Rijeka: “Na ovako nešto nismo navikli”

Barbara Čalušić, Portal Novi list

Foto Mladen Trinajstić

Foto Mladen Trinajstić

I Primorsko-goranska županija zalaže se za rješavanje ove krajnje neugodne situacije koja narušava imidž turističke destinacije Kvarnera



U utorak će biti održana izvanredna sjednica Nadzornog odbora Zračne luke Rijeka, a astronomska poskupljenja na krčkom aerodromu danas je komentirala i zamjenica župana Marina Medarić.


– Događanja u Zračnoj luci Rijeka neugodno su nas iznenadila jer mi na Kvarneru poštujemo naše goste i na ovakvo ponašanje nismo navikli.


Ako se ide na korekcije cijena bilo kojih usluga onda se to definira ranije, a ne na početku sezone i sigurno ne u tako drastičnim iznosima povećanja.




Za sutra je sazvana izvanredna sjednica Nadzornog odbora, očekujemo i sazivanje izvanredne Skupštine.


Mi kao manjinski suvlasnik slučaju podržat ćemo većinskog vlasnika, a to je država, u svim odlukama koje će doprinijeti rješavanju ne samo ove krajnje neugodne situacije koja narušava imidž turističke destinacije Kvarnera, nego i svim odlukama koje će donijeti bolje poslovne rezultate i povećanju prometa Zračne luke Rijeka, rekla je Medarić.


Nevjerojatne scene


Da problemi Zračne luke Rijeka nisu niti mogu biti slučajnost i posljedica “loše konstelacije zvijezda” potvrđuju scene kojima smo u subotu ondje svjedočili.



Domaći aerodrom koji, unatoč činjenici da većina hrvatskih zračnih luka bilježi sasvim solidan ili pak rastući promet, sad već redovito nastavlja “knjižiti” prilično skromne rezultate, i to unatoč činjenici da je lociran u bogom danom okružju jedne od turistički najjačih i najposjećenijih domaćih regija, novom “epizodom” potvrdio je da bi makar za dio problema i teškoća s kojima se suočava odgovorni ipak mogli biti oni koji njime upravljaju.


Kako drugačije shvatiti i komentirati prizore desetaka mahom vremešnih putnika koji su, zahvaljujući novodonesenoj odluci uprave Zračne luke Rijeka da doslovce preko noći i bez ikakve najave drastično poveća cijene ulaza na aerodromsko parkiralište za autobuse i taksi prijevoznike, a zbog kojeg su se na zadnje noge sad digle sve turističke i prijevozničke asocijacije na našem području, bili primorani pješice preći put od zračne luke do njenih ulaznih rampi, s vanjske strane kojih su ih čekali njihovi autobusi.


Neprijateljsko poslovanje


Ove subote gosti koji su do Krka doputovali zrakoplovom koji je poletio iz Frankfurta zbog “novonastalih okolnosti” morali su pješice proći nekoliko stotina metara dugi put do lokaliteta gdje će ih čekati busevi.



– Drugog izbora jednostavno nismo imali jer je odluka uprave Zračne luke doslovce donesena preko noći, bez najave i s velikim zakašnjenjem u odnosu na uobičajenu poslovnu praksu naše branše koja cijene ugovara i godinu prije izvršenja same usluge.


Poskupljenje koje je, i načinom na koji je obznanjeno, ali u razmjerima u kojima je određeno, sad zateklo sve nas u turističkoj industriji, jednako kao i autobusere, ali i ostale prijevoznike, nije nam ostavilo druge mogućnosti od objašnjavanja gostima da će morati hodati.


I to ne krivnjom nas iz domaćih agencija, niti naših kolega i partnera iz inozemnih agencija, niti samih prijevoznika, već isključivo krivnjom ljudi koji ovom zračnom lukom upravljaju na krajnje čudan, i za okolinu u kojoj posluju, rekla bih i neprijateljski način, rekla nam je Katarina Hauptfeld iz Katarina Line.


Nerazumljiva logika


Dodaje kako im stiže više desetaka njemačkih gostiju koje će s aerodroma prevesti u Opatiju, gdje se ukrcavaju na brodsko krstarenje Kvarnerom.



– Autobusni prijevoznik kojeg smo angažirali netom prije same realizacije tog transfera obavijestio nas je da će sam ulazak njegova autobusa na parking zračne luke koštati više od ugovorene cijene transfera s Krka do Opatije, zbog čega su predstavnici te tvrtke odlučili da nam uslugu ipak neće moći izvršiti po ranije ugovorenoj i do sad uobičajenoj cijeni.


U takvim smo se okolnostima odlučili putnicima pokušati objasniti razloge zbog kojih ćemo ih moliti da s nama pješače, uz napomenu da ćemo im se za stvorenu neugodnost do koje nije došlo našom krivnjom “odužiti” dodatnim uslugama koje ćemo im osigurati tijekom krstarenja.


Kako bilo, ovo nije niti može biti rješenje za situaciju koja je neodrživa i koja, po meni koja već desetljećima radim u turizmu, pokazuje isključivo to da onaj tko upravlja ovom zračnom lukom jednostavno ne zna svoj posao, niti razumije gdje posluje.


Kad ti je promet ionako slab, zar ne bi bilo normalno tražiti način da ga intenziviraš i potakneš, na sve načine pa čak i omogućavanjem besplatnog parkirališta, odnosno ulaska i izlaska vozila kojima se avioputnici transferiraju do njihovih konačnih odredišta, pita se Hauptfeld.


Zaključuje da iznenadna odluka vodstva Zračne luke Rijeka o drakonskom podizanju cijena parkiranja za takozvane visokofrekventne korisnike njenog parkirališnog prostora ukazuje da čelništvo aerodroma očito ipak ima neku drugu, samo njima razumljivu logiku.


Zatražili ukidanje cjenika


Podsjetimo, predstavnici Obrtničke komore Primorsko-goranske županije, Udruge hrvatskih putničkih agencija i Turističke zajednice Kvarnera u petak su, na konferenciji za novinare, javno zatražili ukidanje ovogodišnjeg cjenika parkiranja za prijevoznike u Zračnoj luci Rijeka kojim je uprava aerodroma značajno povećala cijene za takozvane visokofrekventne korisnike parkirnog prostora, odnosno taksiste i prijevoznike putnika, u nekim kategorijama i za više od tisuću posto, u odnosu na prošlu godinu.



Zatražili su vraćanje prošlogodišnjih cijena, budući da su i sami cijene usluge prijevoza putnika za ovu godinu formirali na temelju lanjskog cjenika koji je bio na snazi do prošlog mjeseca, da bi cijene parkiranja početkom travnja bile značajno povećane, i to, kako tvrde, bez ikakve najave ili obrazloženja iz uprave Zračne luke, što sada ugrožava njihovo poslovanje.


Najavili su kako će se za pomoć u rješavanju ovog, za njih gorućeg problema, obratiti ministarstvima turizma te mora, prometa i infrastrukture, s obzirom da je država vlasnik Zračne luke Rijeka.


Da bi bilo jasnije, ulazak autobusa koji prevozi putnike iz Zračne luke do odredišta ili obrnuto, lani je koštao 15 eura, a ove godine košta 360 eura.


Ako to usporedimo s cijenom transfera putnika autobusom od Zračne luke do grada Rijeke, koji stoji oko 300 eura, u što je uključen autobus, vozač, gorivo, davanja i ostali troškovi, ispada da je ulazak na parkiralište aerodroma znatno skuplji od samog prijevoza.



Ujedno, riječ je o cijeni koja je viša od one u Ljubljani, Veneciji i okolnim zračnim lukama. Primjerice, u Zračnu luku Zadar, autobusom možete ući na parkiralište, iskrcati ili ukrcati putnike u periodu od petnaestak minuta, bez ikakvog plaćanja.


“To je sramota cijele turističke destinacije Kvarnera, ne samo Zračne luke Rijeka. Sramota je i za cijelu Hrvatsku”, zaključio je na press konferenciji u petak šef Udruge hrvatskih putničkih agencija Tomislav Fain.


Što donosi novi cjenik


Iz Obrtničke komore PGŽ dobili smo na uvid novi cjenik za korištenje parkirališnog prostora koji su, kako tvrde, dobili od uprave ZL Rijeka, kao i lanjski cjenik.



Razlike su, u najmanju ruku, značajne. Sezonska dozvola za autotaxi vozila tako po novom cjeniku stoji 1.800 eura, dok je lani stajala 825 eura.


Za shuttle i povremeni prijevoz lanjska je godišnja pretplata iznosila 825 eura, mjesečna 160 eura, a jednokratna, s dvadeset kartica za izlaz s parkirališta, 104 eura.


Ove godine su u toj kategoriji uvedene različite cijene za mjesečne pretplate, s obzirom na broj mjesta za prijevoz putnika, no godišnja pretplata iznosi čak 2.900 eura za sva vozila, a mjesečna između 690 i 1.290 eura.


Pretplata za rent-a-car vozila za korisnike poslovnih prostora na aerodromu poskupila je s 20 eura mjesečno, po parkirnom mjestu, za pet vozila, na 35 eura, a za ostale sa 70 eura na 120 eura po mjestu, za pet vozila.