Festival klasične glazbe

Završnica BakArta: Acoustic Project kvintet i Veronika Ćiković izveli i novu skladbu “Prije oluje”

Dunja Sabljar

Foto Miljenko Šegulja

Foto Miljenko Šegulja

Za nedjeljni koncert odabrali su spoj i vezu rafiniranih zvukova harfe i gudačkog kvinteta s glazbenim nasljeđem naših, ali i dalekih krajeva



U nedjelju je u Bakru održan koncert  Acoustic Project kvinteta i Veronike Ćiković kojim su Bakrani svečano zatvorili festival klasične glazbe BakArt.


Harfa. Asocijacije na antičku Grčku i Egipat, na Apolona i Orfeja, na Kelte, čijim je bardovima bila stalni pratitelj. Jedno od najstarijih glazbala čovječanstva.  Instrument bogatog i plemenitog zvuka, sposoban stvoriti nježne, baršunaste tonove, mističnu atmosferu, ali i dovoljno prodoran da može probiti gušći zvuk orkestra. Stari narodi cijenili su smirujuće zvukove harfe i vjerovali  da njene žice spajaju  zemaljsko i božansko. Upravo su u zvukovima harfe mlade i talentirane Veronike Ćiković, koji su ispunili prostor crkve svetoga Andrije apostola u Bakru, popraćene gudačkim kvintetom sastava Acoustic project, mogli uživati posjetitelji jučerašnjeg koncerta. Gudački kvintet Acoustic Project predstavio je i svoj samostalan repertoar. Sve u organizaciji KUU Sklad i njihovog  Festivala klasike BakArt  u Bakru. Jedna od posebnosti bila je i izvedba skladbe pisane posebno za ovu prigodu, pod nazivom „Prije oluje”, hrvatskoga glazbenika Dubravka Palanovića.


Acoustic Project kvintet i Veronika Ćiković, Bakar

Foto Miljenko Šegulja


Sam sastav Acoustic Project osnovan je 2008. godine, a zajedno s kolegama i prijateljima osnovao ga je skladatelj i kontrabasist Dubravko Palanović. Sastav ima široki spektar glazbenog izričaja, od klasike, jazza, folklora, pa čak i rocka, a 2012. godine nominiran je i za nagradu Porin. Ove godine izdali su novi album pod nazivom „Furious Dance” sa skladbama koje predstavljaju fuziju klasične  glazbe, jazza i hrvatske tradicijske glazbe.




Za nedjeljni koncert odabrali su spoj i vezu rafiniranih zvukova harfe i gudačkog kvinteta s glazbenim nasljeđem naših, ali i dalekih krajeva. Tako su posjetitelji mogli čuti Plesove za harfu i gudače, slavnog Claudea Debussyja, prožetu snažnim impresijama koje je na njega ostavila javanska glazba prilikom svjetske izložbe u Parizu, romantični Gudački kvartet  br 2 Alexandera Borodina, uz već navedenu praizvedbu „Prije oluje”, za harfu i gudački kvintet.


Veronika Ćiković / Foto Miljenko Šegulja


Prema riječima Dubravka Palanovića, suradnja Sklada i Acoustic Projecta nastala je u doba korone, 2021. godine, kada su, na poziv Sklada, održali svoj prvi koncert u Bakru. Potaknuti uspješnim koncertom i dobrom suradnjom sa Skladom i njegovom predsjednicom Dunjom Vladislović odlučili su se na još jedan koncert u Bakru, i to  s jednom od najboljih harfistica u Hrvatskoj, Riječankom/Kastavkom Veronikom Ćiković. Sam naslov praizvedene skladbe  „Prije oluje”,  prema riječima skladatelja Palanovića, višeznačan je. Na prvi pogled asocira na sve oluje koje su nas pogodile, ali se odnosi i na sve ostale turbulencije kojima smo kao ljudi izloženi u svojim životima, a spadaju u naš privatni, intimni prostor. Sama skladba u širem smislu suvremena je, ali prema riječima Palanovića, ona ne pripada struji koja se u potpunosti posvećuje korištenju eksperimentalnog i avangardnog.


U publici je bila i mlada studentica glazbe Ana Glasnović, koja je izrazila  želju da se ovakvi događaji češće organiziraju, ne samo u ljetnim mjesecima, te da se privuče mladu publiku. „Željela bih,” rekla je Ana,  „da i mladi vide koliko je ovo zapravo dobra glazba, cijenjena, koliko truda i rada je ovdje uloženo, i da i sami dožive ovo predivno iskustvo.”
Ovim koncertom zaokružen je Klasični ciklus u Bakru. Sudeći po odličnoj posjećenosti i reakcijama, klasika u Bakru ima budućnost.


KUU Sklad ovaj festival organizira u partnerstvu s TZ Grada Bakra i uz financijsku podršku Grada Bakra i Ministarstva kulture i medija RH.