AGLOMERACIJA

Zatvaraju se još dvije ceste u centru Rijeke, evo svih detalja novih radova i kopanja

Marinko Glavan

Foto MIlan Đekić

Foto MIlan Đekić

Za dva tjedna trebala bi biti završena dionica od Indexa do Žabice



Od ponedjeljka 2. rujna za sav promet vozilima bit će u cijelosti zatvoren Jadranski trg, Zadarska ulica te Trpimirova ulica, od spoja sa Zadarskom i Jadranskim trgom do Trga Žabica, zbog radova u sklopu projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka«, vrijednih više od 300 milijuna eura, najvećim dijelom sufinanciranim bespovratnim sredstvima Europske unije, potvrdio je jučer za naš list Andrej Marochini, direktor Komunalnog društva Vodovod i Kanalizacija (ViK).


Po zatvaranju Jadranskog trga, Zadarske i Trpimirove, promet vozila ulicom Riva prema Krešimirovoj i obrnuto bit će usmjeren punom duljinom Rive, uz Trg Žabica i autobusni kolodvor, prema željezničkom podvožnjaku i dalje Krešimirovom, na četiri prometna traka.


Svakodnevne gužve


Skretanje iz pravca Barčićeve i Ciottine ulice, za vrijeme trajanja radova na Jadranskom trgu, u Zadarskoj i Trpimirovoj, i dalje neće biti moguće, kao ni od početka ovog mjeseca kada su krenuli radovi na Jadranskom trgu.




Podsjećamo, vozila iz Ciottine se mogu kretati prema ulicama Pomerio, Slaviše Vajnera Čiče i Ivana Pavla II., dok u Barčićevu smiju skretati isključivo nalijevo, a iz same Barčićeve u Ulicu Frana Supila i Dolac.


Do 2. rujna bi, prema Marochinijevim riječima, trebali biti završeni svi radovi na kolniku u Krešimirovoj ulici, na potezu od studentskog restorana Index do Kapucinske crkve na Žabici, čiji završetak kasni već nevjerojatnih gotovo godinu dana u odnosu na planirane rokove.


Time bi se za promet oslobodila sva četiri prometna traka Krešimirove što bi, pak, barem u teoriji, trebalo donekle olakšati promet vozilima između Rive i Krešimirove, posebno u smjeru od Rive prema Krešimirovoj, koji trenutno teče prvo desnim skretanjem u Zadarsku, zatim lijevim u Trpimirovu, gdje vozila nakon pedesetak metara nailaze na semafor sa sjeverne strane autobusnog kolodvora, što svakodnevno uzrokuje gužve i zastoje.


Posebno kada se u priču upletu pješaci koji sve navedene ulice redovito prelaze mimo privremenih pješačkih prijelaza te neodgovorni vozači koji se zaustavljaju uz desni rub navedenih prometnica.


Mikrotuneliranje


Marochini ističe kako je, prije zatvaranja Jadranskog trga, Zadarske i Trpimirove te puštanja prometa Rivom izravno prema zapadu, potrebno izvesti i prekop preko sva četiri prometna traka, između Kapucinske crkve i zgrade HŽ-a, nasuprot autobusnog kolodvora.


– Prekop se mora izvesti zbog polaganja novih vodoopskrbnih cijevi. Kako bi izbjegli dodatne gužve u centru grada, radovi na prekopu i polaganju novih instalacija obavljat će se isključivo noću, a trebali bi biti završeni u idućih desetak dana.


Dotad bi trebali biti završeni i svi radovi na kolniku Krešimirove, na potezu od Indexa do Kapucinske crkve, tako da će se promet nesmetano odvijati na sva četiri kolnička traka Krešimirove ulice, uključujući i podvožnjak ispod željezničke pruge, rekao je Marochini.


Na tom su dijelu gradilišta izvedeni svi radovi na izgradnji novog glavnog kanalizacijskog kolektora koji je ugrađen tehnikom mikrotuneliranja, odnosno bušenja podzemlja i utiskivanja cijevi, dodao je, a još se radi na postavljanju novih vodovodnih instaacija i priključaka, no taj se dio radova izvodi na pločniku pa neće utjecati na odvijanje prometa.