Foto Vedran Karuza
Zatvaranjem dijela trga bit će onemogućeno skretanje iz Barčićeve i Ciottine ulice u Trpimirovu, u smjeru Žabice
povezane vijesti
Zbog radova na rekonstrukciji vodno-komunalne infrastrukture u Adamićevoj i okolnim ulicama u centru Rijeke, početkom idućeg radnog tjedna za promet vozilima bit će zatvoren dio Jadranskog trga, čime će biti onemogućeno skretanje iz pravca Barčićeve i Ciottine ulice u Trpimirovu, u smjeru Trga Žabica i dalje prema zapadu, potvrdio je Andrej Marochini, direktor KD-a Vodovod i kanalizacija (ViK) za naš list.
Marochini je kazao kako će dio Jadranskog trga za promet biti zatvoren u utorak ili u srijedu, ovisno o vremenskim prilikama. Skretanje iz smjera Rive, preko Zadarske ulice te lijevo u Trpimirovu i dalje će biti moguće, istaknuo je Marochini, objašnjavajući kako će promet na izlazu iz Ciottine biti usmjeren isključivo u Barčićevu, lijevim skretanjem, pri čemu će od spoja Ciottine i Barčićeve, do južnog izlaza parkirališta Beretich teći samo u jednom smjeru.
– Alternativni pravci uključivat će ulicu Pomerio te ulice Ciottina, Slaviše Vajnera Čiče i Frana Supila. Početkom rujna, za promet se zatvara Jadranski trg u cijelosti, kao i Trpimirova ulica, te će promet teći ulicom Riva dvosmjerno u cijeloj njenoj duljini.
Dakle, promet iz smjera istoka prema zapadu neće se preusmjeravati u Zadarsku te Trpimirovu, već će se izravno nastavljati iz ulice Riva, preko Trga Žabica u Krešimirovu ulicu, rekao je Marochini, dodajući kako će dotad biti završeni i svi radovi u Krešimirovoj, od restorana studentske prehrane Index, do Kapucinske crkve, te će se promet tim dijelom, uključujući i željeznički podvožnjak, odvijati u oba smjera, na sva četiri prometna traka.
Mikrotuneliranje
Što se tiče radova u samoj Adamićevoj ulici, Marochini kaže kako napreduju zadovoljavajućom brzinom.
– Do sad je izvedeno 70 posto trase transportnog sanitarnog kolektora, metodom bezrovne ugradnje, odnosno postupkom mikrotuneliranja, a završeno je i 55 posto radova na transportnom vodovodu, kao i 71 posto radova na izgradnji sekundarnih sanitarnih kolektora, dok se izgradnja oborinskog kolektora bliži samom kraju, s 91 posto izvedenih radova, kaže Marochini.
Tehnika mikrotuneliranja kakva se primjenjuje u Adamićevoj ulici, kao i na potezu od Indexa do Kapucinske crkve, prvi je put korištena u većim razmjerima na području Rijeke.
Riječ je o bušenju tunela, u koji se iz građevinskih jama iz kojih se obavlja bušenje, u izbušene tunele odmah utiskuju i cijevi sanitarnog kolektora, čime je izbjegnuto kopanje dubokih rovova i ugrožavanje statike okolnih zgrada, mahom starijih od stotinu godina.
Glavni sanitarni kolektor bit će u konačnici spojen na budući uređaj za pročišćavanje otpadnih voda na Delti, nove generacije, s mikrobiološkim pročišćavanjem otpadnih voda, koji će zamijeniti postojeći pročišćivač koji funkcionira samo na principu mehaničkog pročišćavanja.
Krešimirova kasni
U Krešimirovoj ulici, gdje radovi na izgradnji nove kanalizacijske i vodovodne infrastrukture u sklopu projekta riječke Aglomeracije, vrijednog 300 milijuna eura, najviše kasne, završeni su radovi na polaganju sanitarnog kolektora, koji su glavni uzrok višemjesečnog kašnjenja, jer je izvođač prilikom mikrotuneliranja naišao na stijensku podlogu znatno tvrđu od očekivane, što je usporilo bušenje.
Na dionici od Indexa do željezničke pruge trenutno se izvode radovi na izradi kućnih priključaka i uređenja kolnika, dok na dionici od pruge do crkve traju radovi na iskopu i polaganju vodovodnog ogranka te sekundarnog sanitarnog kolektora.
U Henckeovoj ulici, uz radove na polaganju sanitarnog kolektora te zamjeni vodovoda, u tijeku je zamjena plinovoda investitora Energo d.o.o. te obnova kolničkog zastora u punoj širini ceste, dok u samoj Adamićevoj predstoji zatrpavanje postavljenih cjevovoda na trasi od Trga 111. brigade, do spoja s Henckeovom.
Radovi u Adamićevoj i okolnim ulicama, u dijelu koji izvodi ViK trebali bi biti završeni najvećim dijelom do konca rujna ove godine, nakon čega predstoji još dio radova čiji je investitor Grad Rijeka, a potom i obnova kolničke površine, dio projekta pod ingerencijom Hrvatskih cesta.
Svi bi radovi trebali biti gotovi do konca ove godine, kada bi napokon i promet užim središtem Rijeke trebao biti normaliziran.
Čitateljica tvrdi da su gradilišta nepropisno označena
Naša čitateljica Jana Perković upozorila je ovog tjedna da gradilišta u Adamićevoj i okolnim ulicama nisu propisno označena, navevši kako je o svemu obavijestila i Državni inspektorat te područni ured u Rijeci.
Perković u svom dopisu upućenom našoj redakciji ističe da je riječ o velikim gradilištima, bez propisnih oznaka, te izražava čuđenje što građevinska inspekcija već nije reagirala po tom pitanju kako bi gradilišta bila označena sukladno hrvatskim i EU propisima.
Upozorava da je u Adamićevoj i Scarpinoj ulici, na gradilištu duljine oko 400 metara, postavljena samo jedna ploča, na slabo vidljivom mjestu.
– Time se krši Zakon o gradnji (čl. 134) i Pravilnik o sadržaju i izgledu ploče kojom se označava gradilište, specifično čl. 3 koji propisuje: »Ploča se postavlja na vidljivom mjestu na ulazu u gradilište. Na gradilištu koje se proteže na velikim prostranstvima (željezničke pruge, ceste, dalekovodi i sl.) ploča se postavlja na početku i na kraju trase te po potrebi i na drugim prikladnim mjestima (npr. ulaz u gradilište na dijelu trase).«
Također, kako se ovdje radi o projektu financiranom uz potporu iz EU fondova, nedostaje i ploča kojom se osigurava vidljivost potpore EU-a. Time se krši Uredba (EU) 2021/1060 Europskog parlamenta i Vijeća koja se odnosi na pravila o Komunikaciji, informiranju i vidljivosti EU projekata u razdoblju 2021. – 2027., navodi čitateljica, dodajući kako u Ribarskoj ulici uopće nije postavljena ploča kojom se označava gradilište, kao ni u Krešimirovoj.
– Postoji mogućnost da su sva tri gradilišta pokrivena jednom građevinskom dozvolom te sufinancirana istim EU sredstvima. U tom slučaju se dužina gradilišta proteže na oko 13 gradskih blokova odnosno oko 900-1000 m, te svakako zahtijeva više od jedne ploče za označavanje gradilišta, zaključuje Perković.
Upit o označavanju gradilišta uputili smo investitoru, KD-u Vodovod i kanalizacija, iz kojega odgovaraju kako je riječ o gradilištima s jednom građevinskom dozvolom te da je ploča postavljena na vidljivom mjestu.
»Gradilišna ploča postavljena je uz ured gradilišta na Jadranskom trgu, dok je ona koja naznačuje potporu Europske unije postavljena na početku Krešimirove ulice, s obzirom na to da se radi o jednoj građevinskoj dozvoli.
Projekt poboljšanja vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka sastoji se od više od 217 kilometara kanalizacijskih cjevovoda te s obzirom na veliko područje i udaljenosti koju projekt obuhvaća, vidljivost projekta razmjerno je postavljena.
Ističemo kako se vidljivost projekta provodi i kontrolira od strane nadležnih tijela, te do sada nije bilo pritužbi na neizvršavanje obveza«, stoji u odgovoru ViK-a.