Opsežni radovi

Za vikend se zatvara Adamićeva: Evo svih detalja velikih promjena u prometu u centru Rijeke

Portal Novi list

Foto Mateo Levak

Foto Mateo Levak

Privremeni režim prometovanja središtem Rijeke trebao bi trajati do kraja rujna. Ne bude li kašnjenja, naravno



Za vikend, 27. i 28. siječnja, za sav promet zatvara se riječka Adamićeva ulica, koja ide u temeljitu obnovu. Promet se preusmjerava na ulicu Riva, koja postaje dvosmjerna prometnica.


Već danas počeli su pripremni radovi na izradi horizontalne i vertikalne signalizacije, dok se u noći sa srijede na četvrtak četverotračni promet ulicom Riva svodi na dvotračni, čime prestaje i mogućnost parkiranja u toj ulici.


Na križanju ulica Riva, Riva Boduli, Ivana Zajca i Henckeove uvodi se kružno raskrižje, a bit će ukinuto nekoliko pješačkih prijelaza i preseljeno nekoliko autobusnih stajališta.





Do kad tako? Privremeni režim prometovanja središtem Rijeke trebao bi trajati do kraja rujna ove godine. Ne bude li kašnjenja naravno, a spomenimo da je za radove zadužen GP Krk.


Što se sve radi? Gradi se jedan kilometar dugačak transportni kanalizacijski kolektor, rekonstruira mješoviti kolektor dugačak 300 metara, cjevovod dužine 870 metara te kanalizacijski kolektor dugačak 800 metara.


Kasne radovi od Indexa do Žabice


Sve zajedno riječ je o investiciji vrijednoj 8,5 milijuna eura. Na današnjoj press konferenciji u Gradu Rijeci imali su još jednu lošu vijest za vozače, a to je da, kao što svatko tko se vozi centrom Rijeke može primijetiti, debelo kasne radovi na potezu od Indexa do Žabice.


Normalna uspostava prometa na tom dijelu očekuje se tek kroz nekoliko mjeseci.



“Kad dođemo na Jadranski trg, taj uređaj ide opet na početak one jame kod podvožnjaka, jer moramo iskopati i vodu ispod pruge, što je isto zahtjevan moment.


Računamo da ćemo u sljedeća dva mjeseca to završiti, tako da bi nakon tri mjeseca onda bile te dvije trake iza podvožnjaka prema zapadu u funkciji”, oslikava situaciju direktor KD Vodovod i kanalizacija Andrej Marochini.


Za rekonstrukciju Adamićeve 8 mjeseci


Rekonstrukcija Adamićeve odvija se u okviru 233,8 milijuna eura vrijednog projekta Aglomeracije Rijeka, kojim se u Rijeci gradi kanalizacija i odvodnja.


“Riječ je zaista o projektu značajnom i u hrvatskim okvirima. U ovome projektu bit će rekonstruiran mješoviti kolektor u duljini od 300 metara, izgrađen vodoopskrbni cjevovod u duljini od 870 metara i rekonstruiran kanalizacijski kolektor u duljini od 800 metara”, rekao je Marko Filipović.



Hrvatskim cestama za rekonstrukciju Adamićeve treba 8 mjeseci.


“U sklopu radova, što se tiče obnove kolnika izvest će se nova betonska ploča te dva sloja asfalta. Uredit će se nogostupi, postavit će se novi rubnjaci i bit će izvedena kompletno nova horizontalna i vertikalna signalizacija”, rekla je Silvana Sorić iz Hrvatskih cesta.


Regulacija prometa


Uspostava privremene regulacije prometa za vrijeme izvođenja radova odvija se sukladno Prometnom elaboratu za vrijeme izvođenja radova, izrađenom od tvrtke INTEA d.o.o. Preregulaciju prometa predstavio je Sergije Babić, projektant prometnog elaborata.



Elaboratom je predviđena zabrana prometa u Adamićevoj i Scarpinoj ulici odnosno od Jadranskog trga do Jelačićevog trga.


Projekt rekonstrukcije prometa uključuje nekoliko ključnih promjena u usmjeravanju i regulaciji prometa:


– Promet smjera zapad-istok svodi se na dva južna traka ulice Riva do zgrade Transadrije gdje novo kružno raskrižje omogućava nastavak u smjeru istoka, desno skretanje za tržnicu i lukobran.


 




– Zadarska ulica postaje jednosmjerna iz smjera ulice Riva i omogućava nastavak u smjeru zapada Trpimirovom odnosno sjevera ulicom Erazma Barčića.



– Promet smjera istok-zapad s Delte nastavlja ulicom Riva do kružnog raskrižja odnosno Zadarske ulice kojom se priključuje na postojeći režim prometa Trpimirovom ulicom.



– Promet smjera istok-zapad iz ulice Fiumara odvija se Veslarskom ulicom kojom je omogućen nastavak kretanja vozila u smjeru istoka ulicom Ivana Zajca i zapada ulicom Riva



Promjene u odnosu na postojeći režim prometa odražavaju se i na režim prometa u susjednim priključnim ulicama:


  • Wenzelova ulica – postojeći jednosmjerni režim prometa dobiva mogućnost lijevog skretanja u ulicu Riva korištenjem postojećeg semafora.
  • Ribarska ulica – zadržava se postojeći režim prometa.
  • Veslarska ulica – postojeći jednosmjerni režim prometa dobiva mogućnost desnog skretanja u ulicu Riva. Uvodi se zabrana parkiranja duž cijele ulice obostrano.
  • Ulica Riva Boduli – zadržava se postojeći režim prometa.
  • Henckeova ulica – postaje slijepa ulica za potrebe dostave i prilaza gradilištu.
  • Prilaz garaži Euroherc – koristi se i za potrebe robne kuće RI, samo iz smjera istok-zapad.
  • Izlaz parkirališta Riva – zadržava se postojeći režim prometa reguliran semaforima.
  • Zanonova ulica – postojeća slijepa ulica/parkiralište, samo iz smjera istok-zapad.
  • Splitska ulica – postaje slijepa ulica za potrebe dostave, samo desna skretanja.
  • Zadarska ulica – postaje jednosmjerna iz smjera ulice Riva i uvodi se zabrana parkiranja.
  • Ulica Erazma Barčića – zadržava se dvosmjeran promet. Omogućen je ulaz iz Zadarske ulice i jednotračan izlaz desnim skretanjem u Trpimirovu ulicu (bez semafora) „na cestu s pravom prvenstva” (zaustavljanje i propuštanje vozila smjera istok-zapad).
  • Privozi na Trgu Žabica – zadržava se postojeći režim prometa.

Javni gradski prijevoz i pješački promet


Iz smjera istok-zapad, autobusna stajališta „Palazzo Modello“ i „Trg Republike Hrvatske“ – kod McDonaldsa ukidaju se. Stajalište „Palazzo Modello” izmješta se u ulicu Ivana Zajca preko puta Hrvatskog narodnog kazališta, a stajalište „Trg Republike Hrvatske“ na lokaciju kod palače Jadran, na kojoj se izmješta i stajalište „Riječki neboder“.


Iz smjera zapad-istok ukida se i BUS stajalište „Riva“ zbog smanjenja prometnih zastoja i osiguranja protočnosti prometa.


Kako bi se osigurao pješački prilaz poslovnim i stambenim prostorima predviđeno je da prostor uz fasade objekata bude slobodan za prolaz, a izvođač će povremeno prema potrebama zauzeća odnosno izvođenja radova izmjestiti pješačke prolaze.




Dostava, taxi stajališta i komunalni otoci


Na trasi zabrane prometa nalazi se više lokacija s obilježenim prostorima za dostavu i opskrbe. Lokacije dostave kao i taxi stajališta prikazane su u grafičkom prilogu a predviđene su u Trpimirovoj, Splitskoj i Henckeovoj ulici te na sjevernoj strani kolnika Ulice Ivana Zajca. Komunalni otoci izmješteni su uz kolnik ulica Riva i Ivana Zajca.


Povremeni prolazak željezničke kompozicije Ulicom Ivana Zajca


Prolazak željezničke kompozicije odvija se povremeno prema lučkim potrebama, no u satima vršnog prometa (od 6:30-8:30; 11:00-11:30; 14:30-16:30) vlak neće prometovati.


Mole se građani da svoja vozila i vozila dostave ne ostavljaju na trasi pruge kako bi se minimizirali zastoji u prometu.



Pristup interventnim službena bit će omogućen u svakom trenutku, a zbog sigurnosti svih uključenih u pomet, prometna policija vršit će pojačan nadzor.


Koristi se mikrotuneliranje


Radovi u Adamićevoj ulici složeni zbog guste mreže podzemnih instalacija, istaknuto je: “S obzirom na gustu mrežu različitih podzemnih instalacija, uključujući kanalizacijske i oborinske kolektore, vodovod, telekomunikacijsku infrastrukturu raznih operatera, plinovod, elektroinstalacije, instalacije javne rasvjete i semafora, te opsežne i dugotrajne radove u Adamićevoj ulici potrebna je suradnja i brza koordinacija, a kako bi se izbjegli zastoji”.


Tijekom pripremnih radova u Adamićevoj ulici neće biti vidljiva značajna aktivnost na gradilištu, najavljeno je.



Zbog nužnosti postavljanja instalacija na velike dubine i zaštite gradske graditeljske baštine, za dogradnju sustava odvodnje u Adamićevoj ulici koristit će se tehnologija ugradnje cjevovoda metodom bezrovne ugradnje tzv. mikrotuneliranje, dok će se radovi na vodoopskrbi te građenju sekundarnih sanitarnih kolektora, koji se postavljaju pliće, izvoditi klasično, kopanjem rova.


Također, na lokaciji između pješačke zone Jadranskog trga i prometnog otoka planira se izgradnja podzemnog kišnog preljeva „Roda“, s pripadajućim cjevovodima koji će služiti za rasterećenje sustava pri većoj količini oborina.


Uz navedeno, izvodit će se radovi na rekonstrukciji kanalizacijskog kolektora u Henckeovoj ulici i rekonstrukcija vodovoda u Scarpinoj ulici koje će u iznosu od 358.398,45 € vlastitim sredstvima financirati KD Vodovod i kanalizacija d.o.o.


Postavljanje mimovoda


Po zatvaranju Adamićeve ulice, a prije početka građevinskih radova u trupu prometnice, pristupit će se pripremnim radovima postavljanja privremenog vodoopskrbnog mimovoda i provođenju probnih iskopa.



Mimovod se postavlja kako bi se građanima osigurala stabilna i sigurna vodoopskrba tijekom cijelog razdoblja trajanja investicije, a probni iskopi vrše se kako bi se precizno utvrdila lokacija svih postojećih podzemnih instalacija.


Nadalje, kako bi se osigurala zdravstvena ispravnost vode za piće, nakon postavljanja privremenog vodovoda bit će potrebno provesti dezinfekciju cjevovoda, tehnologija koja zahtjeva višednevni postupak uzorkovanja i analize vode.


Kako je naglasio direktor Komunalnog društva Vodovod i kanalizacija Andrej Marochini, iako je zatvaranje ulice neophodno, tijekom pripremnih radova neće biti vidljiva značajna aktivnost na gradilištu.


Građani mogu sve informacije o radovima te preregulaciji prometa dobiti u Korisničkom centru koji je uspostavio KD Vodovod i kanalizacija, na telefon 051 353 222 ili putem e-maila [email protected].