Zbog izgradnje čvora Trinajstići zatvoren dio riječke zaobilaznice / Arhiva NL
Naplata punog iznosa cestarine posebno je nepravedna prema vozačima koji se na autocestu A7 uključuju iz smjera graničnog prijelaza Pasjak
povezane vijesti
RIJEKA Zbog izvođenja radova na izgradnji budućeg čvora Trinajstići, riječka je zaobilaznica (autocesta A7) već dulje od tjedan dana zatvorena za promet vozila, na potezu od čvora Jurdani, do čvora Matulji, u smjeru Rijeke, dok promet u suprotnom smjeru teče jednim kolničkim trakom. Takav će režim prometa potrajati sve do 28. listopada, što je izazvalo ogorčenje dijela vozača zbog naplate cestarine, posebno u smjeru od Rupe prema Rijeci, s obzirom na to da se vozila, ni dva kilometra nakon naplatnih kućica, preusmjeravaju na državnu cestu DC8, pri čemu Hrvatske autoceste (HAC), vozačima naplaćuju puni iznos cestarine od osam kuna za osobne automobile, iako zbog radova ne mogu prometovati autocestom.
Naplata punog iznosa cestarine posebno je nepravedna prema vozačima koji se na autocestu A7 uključuju iz smjera graničnog prijelaza Pasjak, jer za ni četiri kilometra vožnje u smjeru Rijeke moraju platiti osam kuna. Po takvoj cijeni u odnosu na kilometražu, vozači bi, primjerice, za dionicu od Rijeke do Zagreba morali platiti gotovo 300 kuna cestarine.
HAC-u smo stoga uputili upit o naplati punog iznosa cestarine za dionicu zaobilaznice od graničnog prijelaza Rupa do čvora Matulji, inače jedinoj dionici riječke zaobilaznice za koju se plaća cestarina, no sudeći prema odgovoru, ni u Hrvatskim autocestama ne znaju hoće li i koliko naplaćivati cestarinu na toj dionici. Riječ je o samo jednoj od dvije dionice autocesta u Hrvatskoj, uz dionicu Bregana-Zagreb, koje su u sustavu takozvane “otvorene naplate”, sa samo jednim naplatnim mjestom na samoj autocesti, umjesto naplate prema mjestu ulaska i izlaska s autoceste.
– Zbog izgradnje vitalnog objekta za ovaj dio regije, čvora Trinajstići, autocesta A7 u jednom smjeru i jednom dijelu trenutno je zatvorena za sav promet. Uzimajući u obzir da je na ovom dijelu autoceste otvoreni sustav naplate cestarine, odnosno da se cestarina naplaćuje na naplatnoj postaji Rupa za dionicu od graničnog prijelaza Rupa do čvorišta Matulji, prema Odluci o visini cestarine i važećem cjeniku, a za dio korisnika autocesta je u punoj funkciji, Hrvatske autoceste svjesne su nemogućnosti korištenja ukupne dionice u jednom smjeru autoceste te shodno tome rade na iznalaženju odgovarajućeg privremenog rješenja za ovaj dio korisnika. Također napominjemo da ulažemo maksimalne napore kako bi se radovi odvijali bez značajnijeg utjecaja na promet, odnosno kompletnog zatvaranja dionice, odgovorili su iz HAC-a.
Neslužbeno saznajemo kako bi HAC danas trebao donijeti odluku o eventualnom smanjenju ili potpunom ukidanju cestarine na A7 u smjeru od graničnog prijelaza Rupa prema Rijeci.
Čvor Trinajstići gradi se na poziciji na kojoj je nekad završavala riječka zaobilaznica, prije izgradnje dionice od Trinajstića, na području Općine Matulji, do Rupe, odnosno dvjestotinjak metara prije sadašnjeg tunela Jušići, gledano iz smjera Rijeke prema Rupi. Izvedbom ovog čvora osigurat će se kvalitetna prometna povezanost Matulja i dijela grada Kastva s riječkom zaobilaznicom te preko nje sa širom mrežom autocesta. Izgradnjom čvora očekuje se rasterećenje lokalnih cesta, posebno u centru Matulja, kao i na cestovnim pravcima od Kastva prema središtu Rijeke, u prvom redu na potezu od Kastva, preko Martinkovca, Zameta i Krnjeva.