U proračunu za 2013. predviđena su sredstva za restrukturiranje »3. maja« što, zaključio je Obersnel, potvrđuje ozbiljnost Vladine namjere da se spasi proizvodnja u riječkom brodogradilištu
RIJEKA Umjesto da je to netko dosad učinio iz Vlade, riječki gradonačelnik Vojko Obersnel u srijedu je bio taj koji je trećemajcima u njihovoj menzi, u kojoj se tijekom dva sata natiskalo njih par stotina, tvrdio i objašanjavao kako privatizacija riječkog brodogradilišta od strane pulskog Uljanika nije upitna. Očito je Obersnelov siguran nastup ostavio dojam na okupljene trećemajce koji su upravo njegovo izlaganje popratili najvećim pljeskom.
Projekti postoje
Do kraja ove godine ta će se priča početi realizirati, objašnjavao je Obersnel, tvrdeći da je za ovo početkom ovog tjedna dobio čvrsta uvjeravanja od premijera Zorana Milanovića, kao i zamjenice ministra gospodarstva Tamare Obradović-Mazal.
Na radnički skup u »3. maj« stigao je i obnašatelj dužnosti župana Vidoje Vujić, koji je još jednom ponovio koliko je za gospodarstvo ove regije važan »3. maj«. Čelni čovjek »3. maja« Edi Kučan nije štedio u detaljnim obrazloženjima što su dosad prošli u »3. maju«.
Ljutio se na kritiku Radničkog vijeća da su inertni u pokušajima ugovaranja novih poslovima, argumentiravši to da su u ovoj godini obradili i poslali ponude na čak 66 upita za novim brodovima.
No, trenutni omjer potražnje i ponude na tržištu ne ide u prilog brodograditeljima, ni u Hrvatskoj, ni u svijetu. Ipak, rekao je Kučan, postoje neki projekti koji zasad »mirišu« da bi ih mogli dobiti. Prije svega, tu su dva tankera od 260 metara za domaćeg brodara, uz još dva u opciji za koji su potpisali predugovor. Ključno pitanje, ono njihovog financiranja, trebalo bi se riješiti do kraja godine. Osnažili su, potvrdio je Kučan, i četiri barže, a od istog švedskog naručitelja trebali bi do konca ove godine potpisati namjeru za njih još dvadeset.
Nema kredita
U užem su izboru i za 50-ak milijuna eura vrijedan offshore brod, tegljač i supplier u jednom, za jednog talijanskog naručitelja, a s ruskim brodogradilištem Vyborg aplicirali su i za gradnju dva spasilačka broda. Kučan je istaknuo i to da je, nakon »prebijanja« s državom za pomorsko dobro, »3. maj« u cijelosti očišćen od gubitaka i kredita koji su ih gušili.
– Imamo fantastične uvjete da možemo ići dalje, ustvrdio je Kučan. Pod uvjetom, naravno, da popune knjigu narudžbi dobrim poslovima. Na skupu su bili i čelnici SMH–a Vedran Dragičević i HUS-ovac Ozren Matijašević. Oni, kao i trećemajski sindikati, istaknulsu i kako nemaju namjere posustati u svojim pritiscima prema Vladi. Jer, zapitao se Dragičević, što ako najavljena privatizacija ipak ne uspije odnosno Uljanik, kojim slučajem, ipak više ne bude zainteresiran? Vlada mora imati i ponuditi rezervni plan, dodao je.
Predsjednik Sindikata Istre i Kvarnera Bruno Bulić poručio im je da ni u kojem slučaju, ako se to dogodi, ne dozvole da budu poslani kućama, »na čekanje«.
– Ostanite u škveru, ne ispred nego iza porte. Ne napuštajte svoj radni prostor jer kad jednom odete, priča je gotova, poručio je Bulić.