Putnički terminal kapitalni je objekt u riječkoj luci, a radovi na modificiranju sadržaja već su počeli / Foto SERGEJ DRECHSLER
Bivše Pastorčićeve tvrtke nositelji su koncesije za zgradu Terminala, ugostiteljskih objekata Boonker, »Karoline« na Gatu Karoline Riječke te parkirališta ispred Lučke kapetanije
povezane vijesti
RIJEKA Gitone Kvarner iz Lürssen poslovne grupacije svom je vlasničkom portfelju pridodao i tvrtke Forum ugostiteljstvo i Riva Marina, koje su do 2033. godine nositelji koncesije na dijelu prostora riječke putničke luke – zgrade Terminala, ugostiteljskih objekata Boonker kraj upravne zgrade Lučke uprave i Luke Rijeka, »Karoline« na Gatu Karoline Riječke te parkirališta ispred Lučke kapetanije Rijeka i Terminala.
Kupnjom tvrtki od Gina Pastorčića, direktora i vlasnika PIK-a koji je ovih dana u fokusu javnosti i zbog zatvaranja mljekare Tonka, Gitone Kvarner je, kao novi vlasnik Forum ugostiteljstva i Riva Marine, ujedno preuzeo sva prava i obveze iz postojećeg ugovora o koncesiji koji je ova zajednica ponuditelja potpisala s riječkom Lučkom upravom 2013. godine.
Rezultat ovih vlasničkih preslagivanja u tvrtkama koncesionarima jesu i radovi na preuređenju dijela prostora Terminala u kojem bi, kako doznajemo, koncem ovog tjedna trebali biti svečano otvoreni i promovirani novi uredi Lürssenovog dizajnersko-brodograđevnog centra u Rijeci, a na prvi kat Terminala sele se i uredi ACI-Gitonea, tvrtke koju su s jednakim poslovnim udjelima osnovali ACI i Gitone Kvarner za potrebe realizacije više od 360 milijuna kuna vrijednog projekta izgradnje marine za megajahte u Porto Barošu.
Luksuzna plovila
Iz zagrebačkog sjedišta Gitonea Kvarner potvrdili su da su stekli »poslovne udjele u trgovačkim društvima Forum ugostiteljstvo i Riva Marina«.
– Sukladno Ugovoru o koncesiji, Gitone Kvarner nastavit će obavljati djelatnosti koje su tim ugovorom definirane. Razvojem ostalih projekata Gitone Kvarner nastojat će unaprijediti i podići razinu kvalitete ponude na tom području koje je od velike važnosti za sve građane i posjetitelje Rijeke.
Iznimno nam je drago što je Gitone Kvarner dobio priliku da taj cilj i ispuni i stvori mjesto koje će vratiti Rijeku na turističku kartu Mediterana, naveli su u očitovanju na naša pitanja.
Nakon što su u partnerstvu s ACI-jem ušli u projekt izgradnje marine u Porto Barošu, za koji im je Vlada prošle godine u svibnju dodijelila 30-godišnju koncesiju, ova poslovna akvizicija Gitonea Kvarner, jedne od tvrtki s kojom je njemačka grupacija Lürssen, svjetski poznata ponajprije po projektiranju i gradnji luksuznih megajahti, prije par godina odlučila ući i investirati na hrvatskom tržištu, čini se kao logičan slijed i priprema za ono što bi danas-sutra trebalo uslijediti.
U natječaju za dodjelu koncesije za Porto Baroš ostavljena je mogućnost da se po ishodovanju uporabne dozvole za marinu u istočnom dijelu riječke luke, koncesijsko područje dodatno proširi na bazen Putničke luke, od rive Boduli do Boonkera, odnosno De Franceschijevog gata.
Iz ACI-Gitona već su najavili da s vremenom planiraju dati ponudu i za taj dio riječke luke koji već sada u stvarnosti funkcionira kao marina za privez uglavnom većih plovila.
Solidni prihodi, katkad i gubitak
Sam Pastorčić, pod čijom je upravljačkom palicom u PIK-u, Rijeka ovih dana dočekala gašenje povijesnog brenda, mljekare Tonka, nije bio razgovorljiv na ovu temu, još manje je bio voljan progovoriti o razlozima zbog kojih se odlučio na prodaju tvrtki s kojima je svih proteklih godina držao glavne punktove u riječkoj putničkoj luci. Zadnji dostupni podaci na Poslovna.hr o poslovanju ovih bivših Pastorčićevih tvrtki iskazuju da su se prihodi Forum ugostiteljstva od 2016. od 2020. godine prosječno vrtjeli oko dva milijuna eura, a gubitke je iskazao 2017. i 2020. godine. S Riva Marinom imao je ustaljene prihode od oko dva milijuna kuna, uz konstantno iskazanu dobit, na kraju svake godine. |
Jedna ponuda
Nakon fijaska s nekadašnjim koncesionarom, Zoranom Maržićem i njegovom tvrtkom Dulcis Vita, Lučka uprava Rijeka u mandatu bivšeg ravnatelja Vlade Mezaka 2013. godine raspisala je natječaj za nove zakupce Terminala, a koncesionirano područje obuhvatilo je i bunker kraj upravne zgrade Lučke uprave i Luke Rijeka, koji je potom preuređen u ugostiteljski objekt, »Karolinu« te parkirališta ispred Lučke kapetanije i uz zgradu Terminala.
Na natječaj za 20-godišnju koncesiju stigla je bila samo jedna ponuda, u kojoj su zajednički aplicirali tvrtke Forum ugostiteljstvo i Riva Marina, u vlasništvu bivših vlasnika »Protecta« Gine Pastorčića i Damira Funčića te Mirka Pavičića, odnosno njegovog A.M.E.C.-a.
Prema navodima tadašnjeg ravnatelja Mezaka, koncesijska naknada utvrđena je na iznos od 135.000 eura godišnje te 4 posto od ukupnih prihoda ostvarenih iz djelatnosti na koncesioniranom području, a koncesionarima je bila i obveza uložiti više od 7 milijuna kuna u koncesionirane objekte.
Podaci iz sudskog registra upućuju da je Mirko Pavičić ubrzo izašao iz tog aranžmana jer se već u svibnju 2014. godine kao vlasnik i Riva Marine upisuje Pastorčićeva tvrtka.
Snimio Sergej DRECHSLER