Vlado Mezak / Foto: V. KARUZA
Kad postanem gradonačelnik, Rijeka će postati grad u kojem se neće kroz samo središte graditi drugi bespotrebni i tržišno nepotrebni željeznički kolosijek pritom rušeći stambene i kulturne objekte
povezane vijesti
RIJEKA – Možda znate da sam bio ravnatelj Lučke uprave Rijeka, ali možda ne znate da sam kao djelatnik riječke lučke uprave petnaest godina radio na više radnih mjesta, između ostaloga, vodio sam nekoliko godina najveći projekt svjetske banke u Hrvatskoj Rijeka Gateway projekt. Imam veliko iskustvo u radu s velikim, malim domaćim i inozemnim institucijama i kompanijama. Danas se to ne spominje, ali ja sam omogućio dolazak megajahti i kruzera u riječku luku, a putničku sam luku preobrazio u novi centar grada s novim šetnicama i prilazišnim prostorima. Voditi Lučku upravu Rijeka za mene je bilo kao voditi grad u malome, glavni mi je cilj bio skladan razvoj i dobri financijski rezultati.
Po isteku mandata nisam se javio na novi natječaj jer znam kako stvari u ovoj državi stoje, nisam prihvatio ni posao savjetnika u lučkoj upravi, nego sam otišao bez otpremnine, predstavio se jučer novinarima nezvisni kandidat za riječkoga gradonačelnika Vlado Mezak, kojeg podržava Udruga »Pravda, istina i odgovornost« te građanske inicijative »Zaustavimo izgradnju drugog kolosijeka pruge Škrljevo – Rijeka – Jurdani« i »Zaštita drveća u Rijeci«.
Izašao iz SDP-a
Na pitanje novinara o njegovu članstvu u SDP-u, odgovorio je da je izašao iz te stranke.
– Posljednjih godina bio sam član SDP-a, ali ne na političkim funkcijama, više kao stručnjak, probavao sam kroz tu stranku svoje programe i zamisli kao stručnjak u prometu provesti, ali sve je ostalo na neformalnim druženjima. Nažalost, izostala je podrška čelništva, nisu se obazirali na sve što sam kao stručnjak nudio, imali su svoje programe, njihova inertnost i vrsta rada me nagnala da promijenim svoje političke odluke, kazao je Mezak i naglasio da je dosadašnjim radom pokazao da se puno toga može napraviti ako znaš raditi.
Komunalna lučica
– Zato pozivam razočarane birače, bilo desne, lijeve ili birače centra, da ne slušaju one koje nas dijele po zastarjelim ideologijama. Pridružite nam se i zajedno ćemo izgraditi bolju Rijeku. Kad postanem gradonačelnik Rijeke, Rijeka će postati grad u kojem se neće kroz samo središte graditi drugi bespotrebni i tržišno nepotrebni željeznički kolosijek pritom rušeći stambene i kulturno značajne objekte. Obećajem da će se u sklopu nizinske pruge Rijeka – Zagreb – mađarska granica izgraditi zaobilaznica, koja već postoji u planovima. Radovi na kontejnerskom terminalu Brajdica moraju se odvijati, ali to mora biti pod nekim nadzorom jer su buka, svjetlost i zagađenje enormni i ugrožavaju cijeli istočni dio grada.
Imamo mjere kako ih znatno ublažiti, a da Brajdica i dalje bude u svom pogonu. Veliki problem Rijeke su i poslovni prostoiri, od njih 1.300, neki kažu 1.600, oko 300 je neiskorišteno i kao takvi predstavljaju ruglo grada i neiskorišten novac. Namjeravamo sve prostore staviti u funkciju, najmovi i komunalni doprinosi mogu se smanjiti i za svaki se kvart mora predvidjeti koji su prostori potrebni, ne može se događati da na Sušaku u Strosmmayerovoj ulici nema nijedan poslovni prostor.
Vodit ćemo brigu o zelenim površinama, nećemo dozvoliti sječu stabala bez razloga. Namjera nam je osnovati gradsku lučku upravu Rijeka, zatražiti od nadležnog ministarstva da se sva područja na kojima se ne prekrcava teret prepuste Gradu Rijeci, a na taj ćemo način omogućiti da se u Portro Barošu ne napravi marina, nego komunalna lučica. Ne slažemo se da se na Delti napravi neko novo parkiralište, ta privremena rješenja dobro poznajemo. Delta treba biti zelena površina, što ćemo i napraviti, poručio je Mezak.