Ovaj projekt se može usporediti s Kerumovim Isusom na Marjanu, ali razlika je u tome da građane Splita to još ništa nije koštalo. Ako uzmemo u obzir iznos koncesijske naknade, do sada uložen novac u Galeb isplatit će se za preko 400 godina, izračunao je Švorinić, predloživši da se brod izvuče van i konzervira, ili da se potopi kako bi bio atrakcija za ronioce, izjavio je Danko Švorinić
RIJEKA Gradski parlament prihvatio je srednjoročni trogodišnji plan koncesija na području grada Rijeke za razdoblje od 2012. godine do 2014. godine, te su na taj način stvorili pretpostavku za koncesioniranje broda Galeb. Protiv plana glasovao je PGS-ovac Dušan Sekulić, dok su suzdržani bili vijećnici Liste za Rijeku i HDZ-a.
Riječka oporba u raspravi je kritizirala gradonačelnika Vojka Obersnela zbog trošenja golemih iznosa za Galeb i za nedostatak vizije u vezi s tim projektom.
Na Aktualnom satu Danko Švorinić (Lista za Rijeku) predbacio je Vojku Obersnelu da između njega i investitora Tre Invest koji je kupio zemljište na Kostabeli vlada ljubavni odnos.
– Taj investitor je kupio zemljište, a već u dva navrata nije izvršio ugovornu obvezu pa mu je gradonačelnik omogućavao plaćanje u nekoliko rata. Očito je riječ o neozbiljnom investitoru, a ne vidim iz tog posla nikakvu korist za građane, kazao je Švorinić.
Obersnel je kazao da je do sada svašta čuo, ali po prvi put da ima ljubavni odnos s investitorom.
– Takvi istupi najviše govore o vašem kućnom odgoju i političkom pristupu. Što se tiče mojih odluka, ne živimo u vremenu u kojemu investitori čekaju u redu. U tom kontekstu nastojali smo izaći u susret tvrtki koja izvršava obveze i koja se nakon nekoliko neuspjelih pokušaja prodaje javila na natječaj, izjavio je Obersnel.
Vesna Buterin (HDZ) upozorila je da nekadašnja tvornica Rikard Benčić na Potoku izgleda kao Bejrut pa je pitala kada će se realizirati ta gradska investicija. Obersnel nije odgovorio na pitanje, već je poručio da će svi projekti biti realizirani kada se promijeni politika vlade prema lokalnoj samoupravi.
– Načelno smo podržali kupnju Galeba jer smo smatrali da je to dobro rješenje. Ali već smo tada upozorili da se mora znati što želimo s tom investicijom. Danas se pitamo koliko je točno sredstava potrošeno za Galeb. Nije nam jasno zbog čega jedna od opcija ne bude pretvaranje broda u muzej na suhom doku sredstvima iz europskih fondova. Govori se o 14.000 kuna koncesijske naknade, što to znači? Previše je nedoumica u vezi s tim brodom. Kada je riječ o koncesijskoj naknadi, najbolje bi bilo da prodam stan i da živim za 14.000 kuna godišnje na njemu. Ako imamo viziju, želimo znati koje su obveze koncesionara, a koje Grada Rijeke. Sve ovo do sada je neozbiljno, upozorio je PGS-ovac Dinko Beaković, zaključivši da Galeb mora biti muzej, a ne ugostiteljski objekt.
Vesna Buterin (HDZ) ocijenila je da je davanje koncesije pozitivno ako troškove uređenja i održavanja bude snosio koncesionar.
– Do sada je u Galeb uloženo milijun eura. Ti su troškovi neopravdani i na štetu poreznih obveznika. Moj je prijedlog da se u koncesiju uključi i turistički autobus koji je do sada gradski proračun koštao 4,5 milijuna kuna. Kada bi se taj posao dao u koncesiju, Grad bi ostvarivao prihode, a smanjio rashode. Usluga bi bila kvalitetnija od postojeće, a poticao bi se poduzetnički duh, predložila je Buterin.
Danko Švorinić (Lista za Rijeku) podsjetio je da je njegova stranka od prvoga dana upozoravala da će nakon kupnje broda izvjesne biti samo obveze.
– Dobili smo još jednu rupu bez dna. Pored niza objekata spomeničke baštine, gradonačelnik je na leđa građana natovario Galeb koji je postao prioritet za sredstva spomeničke rente. Zašto prije kupnje broda nitko nije napravio studiju? Galeb je primjer lošeg gospodarenja sredstvima građana. Motiv? Ili dodvoravanje određenoj skupini birača ili publicitet za gradonačelnika. Ovaj projekt se može usporediti s Kerumovim Isusom na Marjanu, ali razlika je u tome da građane Splita to još ništa nije koštalo. Ako uzmemo u obzir iznos koncesijske naknade, do sada uložen novac u Galeb isplatit će se za preko 400 godina, izračunao je Švorinić, predloživši da se brod izvuče van i konzervira, ili da se potopi kako bi bio atrakcija za ronioce, te da SDP ako osvoji vlast na parlamentarnim izborima, iz državnog proračuna financira Galeb jer je riječ o kulturnom dobru.
Gradonačelnik Vojko Obersnel ironično je odgovorio da je zadivljen raspravama gradskih vijećnika.
Građani Rijeke mogu mirno spavati jer im je gradonačelnik Vojko Obersnel poručio da mu je mentalno zdravlje izvrsno. Naime, Hrvoje Burić (HDZ) u jednom od brojnih i sve napornijih istupa poručio je Obersnelu da provjeri mentalno zdravlje.
– Moje mentalno zdravlje je izvrsno, a za što imam i potvrdu, kazao je Obersnel.
– Ne znam je li riječ o neznanju ili politiziranju. Izabrani ste predstavnici građana i trebali bi znati propise. Primate naknadu u visini nečije mjesečne plaće. Ovo je samo plan davanja koncesija. Minimum poznavanja zakona podrazumijeva spoznaju da ćete vi kao gradski vijećnici spoznati da ćete upravo vi donijeti odluku o koncesionaru i uvjetima koncesije. Galeb vas svrbi, ali to je u redu. Nebrojeno puta pojašnjeno je da ćemo brod dati u koncesiju, a koncesionar preuzima obvezu uređenja. Dio Galeba će se sačuvati kao memorijalni dio, a nekoliko mjeseci morat će biti u riječkoj luci. Intencija je da koncesionar dovede brod u plovno stanje. Osim toga, obveza koncesionara, a što nitko ne želi vidjeti, je uplata tri posto ukupnih prihoda u gradski proračun, pojasnio je Obersnel. Dodao je da su neki investitori pokazali zanimanje, a jesu li ozbiljni, znat će se nakon raspisivanja natječaja za davanje koncesije.
– Ako ne prođe koncesija, brod će se urediti i bit će usidren u riječkoj luci. Postupno će se uređivati, a nadamo se i sredstvima iz državnog proračuna zbog toga što je riječ o pokretnom kulturnom dobru. Nažalost, to do sada nije bio slučaj. Što se tiče ostalih primjedbi, moram reći da neki idu na izlete u Kumrovec, a neki u Veliko Trgovišće i to je tako. Do tada se ljutite i to je vaše pravo. Neki bi htjeli da se Galeb potopi ili, još bolje, da se proda u staro željezo pa da se onda izliju neki orlovi. Ali, mi to nećemo napraviti, poručio je Obersnel.
Gradski parlament dao je suglasnost Autotroleju za zaduženje od 25 milijuna kuna za nabavku deset novih autobusa na plin. Tomislava Zečević Pedić (HDZ) izrazila je čuđenje takvim prijedlogom.
– U prošlom mandatu tvrdili ste da je nemoguće koristiti autobuse na plin zbog konfiguracije terena. Je li netko u međuvremenu rekao: Brda, poravnajte se! Ja vidim da su sva brda i dalje na svom mjestu, primijetila je Zečević Pedić.