Foto S. Drechsler
Krojenje i šivanje uniformi za dvjestotinjak radnika već je počelo, s upravom Hiltona dogovoren je dizajn, sašit će ih za oko mjesec dana, pa će za svečano otvorenje elitnog hotela sve biti spremno
povezane vijesti
RIJEKA – Kompletan personal riječkog Hiltona, koji će uskoro biti otvoren, nosit će RIO-ve uniforme. Riječka industrija odjeće RIO, konkretnije RIO Biz d.o.o., koja je u grupaciji RIO-a, potpisala je ugovor s Hiltonom za šivanje uniformi za dvjestotinjak radnika; i krojenje i šivanje već je počelo.
Kako kaže direktor RIO-a Dean Butorac, zajedno su se s Hiltonovom upravom dogovorili za dizajn uniformi, a sašit će ih za oko mjesec dana pa će za svečano otvorenje elitna hotela u Rijeci sve će biti spremno.
Prilagodba tržištu za turizam
– To je nama »piece of cake«, možemo mi puno, puno više, već smo se okrenuli i prilagodili tržištu za turizam, ali i nas je stopirala pandemija, pa nam je suradnja s Hiltonom itekako važna, kao svjetlo na kraju tunela, kaže Butorac.
Riječka industrija odjeće, nekad dioničko društvo, a već petnaestak godina d.o.o., jedina je riječka prozvodna tvrtka, izuzev prehrambenih, koja je preživjela tranziciju bez ijednog dana stečaja, a oporavila se i od kasnijeg predstečajnog postupka.
Temelji i pogoni ove legendarne riječke tvornice na Kantridi sravnjeni su sa zemljom 2018. godine i tu niče stambeni kompleks. Više ništa nije kao prije. Ali modni mačak RIO, ipak, kao i svaka mačka, ima devet života i prošlost je pokazala da se prilagodi svakoj situaciji i nedaći, a prilagođava se i sad.
RIO već godinama posluje na Zametu, u zgradi bivšeg Cerinija i IGH. Poznata RIO-va odijela odavno su postala su riječki brend, čak i stvar prestiža zbog svoje kvalitete i čvrste veze sa svjetskim modnim trendovima, a nosili su ih i nogometaški NK Rijeke čiji je RIO sponzor.
No, korona je promijenila sve. Da bi preživio, RIO se preorijentirao i njegovih 50-ak radnika vrijedno zarađuje svoje plaće koje nikad ne izostaju.
Odlična 2019. godina
– Pretprošla, 2019. godina, bila nam je super, čak bismo se i pohvaliti mogli, kaže nam Butorac. U toj 2019. rekordnoj turističkoj godini, RIO je cvjetao baš kao i turizmove ruže. Prilagodili smo se situaciji i počeli šivati radne uniforme za turizam i ugostiteljstvo, a malo stopirali šivanje odijela i ostale konfekcije. Te smo godine imali rast od 30 posto u tom segmentu, a 2020. godinu smo, eto, preživjeli u skladu s pandemijskim očekivanjima. Ove godine očekujemo da se vrati barem dio naše proizvodne priče koju smo imali prije pandemije. Specijalizirali smo se za hotele više kategorije i nadamo se da će biti puno posla i za njih i za nas, kaže Butorac napominjujući da je RIO već šio radne uniforme i za luksuzan hotel Park u Rovinju koje su dizajnirali Talijani.
– Uvodimo »fashion« u radnu odjeću, okrenuli smo se šivanju radne odjeće moderna dizajna i visokih standarda kvalitete, kaže Butorac.
RIO je našao još jednu šansu za opstanak – radna odjeća za medicinsko osoblje i zaštitne maske.
– Za Grad Rijeku radili smo maske anatomski prilagođene djeci, s certifikatima europskih laboratorija da su antibakterijske. I tu smo išli korak dalje jer mogli smo sašiti i krpu, pojašnjava Butorac.
O konkretnim poslovima i ugovorima s bolnicama zasad ne želi govoriti, no čini se da će i ovaj posao biti dio RIO-ve konfekcije.