povezane vijesti
RIJEKA – Fakultet za matematiku Sveučilišta u Rijeci bio je domaćin trodnevne edukacije u okviru Erasmus+ projekta “SciMaG – Science&Math educational games from preschool to university”.
Riječ je o trogodišnjem projektu u sklopu kojeg se razvijaju edukativne igre i obrazovni scenariji za poučavanje temeljeno na igri u području matematike i prirodnih znanosti za sve razine obrazovanja. Koordinator projekta je Sveučilište u Rijeci, a partnerske organizacije su: Sveučilište u Novom Sadu, Sveučilište na Primorskom, Centar tehničke kulture Rijeka, Gimnazija Jovan Jovanović Novi Sad, Osnovna sola heroja Janeza Hribarja Stari trg pri Lozu, Prva sušačka hrvatska gimnazija u Rijeci, Osnovna škola “Sveti Matej” Viškovo.
Naglasak je na analognim i društvenim igrama kroz koje se razvija matematička i prirodoznanstvena pismenosti, računalno razmišljanje, socijalne i komunikacijske vještine. Dodatno, u okviru projekata provedeno je istraživanje o zahtjevnim konceptima u predmetima koji su u fokusu te će se posebna pažnja posvetiti osmišljavanju aktivnosti za bolje razumijevanje takvih koncepata. Tema trodnevne edukacije koja je održana u Rijeci upravo je bila poučavanje temeljeno na igri.
Osim teorijskog uvoda u temu i razmjene iskustava o implementaciji igara u nastavi i izvannastavnim aktivnostima, polaznici edukacije imali su priliku okušati se u brojnim edukativnim igrama koje su razvijene na Fakultetu za matematiku Sveučilišta u Rijeci, istražiti stalni postav Prirodoslovnog muzeja Rijeka u Kaštelu Zrinski kroz igru te iz prve ruke vidjeti kako se igre koriste u nastavi u Osnovnoj školi “Sveti Matej” Viškovo i Prvoj sušačkoj hrvatskoj gimnaziji u Rijeci.
Vrijednost projekta je 250 tisuća eura, a očekivani ishodi projekta su: najmanje šest novoosmišljenih edukativnih igara, najmanje šest postojećih igara prilagođenih za korištenje u obrazovnom procesu, najmanje 24 scenarija s aktivnostima u kojima se primjenjuje učenje temeljeno na igrama, osmišljena obuka i e-tečaj za dizajn i proizvodnju edukativnih igara i aplikativnog učenja temeljenog na igrama, osposobljavanje najmanje 60 učenika, odgojitelji u razredu ili odgojitelji, osposobljavanje najmanje 90 odgojitelja.