Foto: Vedran Karuza
Zona Žabice će za vrijeme trajanja privremenog prometnog režima biti pojačano nadzirana kamerama
povezane vijesti
RIJEKA – Prvi radni dan novog prometnog režima u centru Rijeke, koji se poklopio i s prvim danom nove školske godine, unatoč pojačanom prometu i lošim vremenskim prilikama protekao je, barem u jutarnjim satima, bez značajnijih prometnih gužvi i zastoja.
Proteklog vikenda za promet su, podsjećamo, zatvorene Zadarska i Trpimirova ulica, a promet između Ulice Riva i Krešimirove odvija se Trgom Žabica, uz autobusni kolodvor, na četiri prometna traka, po dva u svakom smjeru, zbog nastavka radova na projektu »Rekonstrukcija i dogradnja sustava odvodnje otpadnih voda i poboljšanje postojećeg sustava odvodnje – Adamićeva ulica«, vrijednog 8,5 milijuna eura.
Za promet vozilima tijekom vikenda otvoren je krajnji desni prometni trak u Krešimirovoj, od Žabice, pokraj željezničkog podvožnjaka, prema zapadu.
Pojačani videonadzor
Između sedam i osam sati, kada smo obišli navedene ulice, promet je bio pojačan, povremeno je dolazilo do kraćih zastoja, ali prvi dojam je da promet teče brže i jednostavnije nego do sada, kad su vozači iz smjera istoka s Rive morali skretati prvo desno u Zadarsku, pri čemu se promet s dva traka preusmjeravao na samo jedan, a potom i u Trpimirovu, kako bi nastavili prema zapadu i Krešimirovoj ulici.
Najveći problem jučer ujutro bio je pješački prijelaz na Žabici između autobusnog kolodvora i zgrade Lučke uprave, na kojemu nije radio semafor.
U kombinaciji s velikim brojem vozila i kišom, prelazak pješaka preko četiri kolnička traka predstavljao je potencijalnu opasnost, pogotovo zbog toga što vozačima koji dolaze iz smjera istoka pogled na pješake na pločniku zaklanja kiosk na autobusnom kolodvoru, dok je onima sa zapadne strane preglednost ograničena činjenicom da pred pješački prijelaz dolaze iz zavoja.
Sve je, srećom, prošlo bez incidenata, iako je pješaka bilo razmjerno puno, a semafor je proradio oko 11 sati.
Zona Žabice će za vrijeme trajanja privremenog prometnog režima biti pojačano nadzirana kamerama, kako bi se osiguralo poštovanje novih prometnih pravila i povećala sigurnost svih sudionika u prometu, a Andrej Marochini, direktor KD-a Vodovod i kanalizacija, još jednom je jučer pozvao građane na strpljenje i poštovanje privremene prometne regulacije, posebno u pješačkom prometu.
– Još jednom pozivamo sve pješake koji prelaze ulice Riva i Ivana Zajca da za prelazak koriste isključivo obilježene pješačke prijelaze, kao i da koriste pješački pothodnik, prvenstveno radi njihove sigurnosti. Sve sudionike u prometu pozivamo na pojačani oprez i poštovanje privremene prometne regulacije, rekao je Marochini.
Dostavna vozila
Problema sa sigurnosti pješačkog prometa, unatoč svim dosadašnjim apelima i dalje u zoni radova ima i previše. S novim privremenim prometnim rješenjem ukinut je pješački prijelaz na Rivi, kod »bunkera«, no relativno veliki broj pješaka i dalje prelazi ulicu na tom mjestu, što za njih može biti vrlo opasno, budući da se promet Rivom odvija dvosmjerno, na četiri kolnička traka.
Jednako tako, pješaci i dalje nesmotreno prelaze Ulicu Riva na privremenom kružnom toku, kod spoja Rive i Rive Boduli, pokraj zgrade »Transadrie«, iako je pješački pothodnik udaljen manje od stotinu metara od tog mjesta.
Što se tiče prometa vozila, jučer ujutro, osim velikog broja vozila na cestama, promet su usporavala i dostavna vozila pakirana na nekoliko mjesta duž Rive, u desnom prometnom traku, u smjeru prema Žabici, kao i vozila i strojevi izvođača radova koji su zauzeli čitav desni prometni trak, također u smjeru prema Žabici, na privremenom rotoru na raskrižju Rive, Zajčeve, Rive Boduli i Henckeove.
Pomaknuti rokovi
Svi radovi u Adamićevoj i okolnim ulicama koji se izvode u sklopu puno šireg projekta »Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka«, vrijednog oko 320 milijuna eura, prema revidiranim planovima ViK-a kao nositelja projekta, trebali bi biti završeni do kraja prvog kvartala iduće godine.
Pritom bi radovi koje izvodi ViK trebali biti završeni do kraja godine, umjesto tijekom ovog mjeseca, kako je bilo planirano. Nakon toga slijede radovi na sanaciji oborinske odvodnje Adamićeve i Scarpine ulice te kolnika, oborinske odvodnje i nogostupa privoza Splitske i Zadarske ulice, kojima je investitor Grad Rijeka, a na kraju i radovi Hrvatskih cesta na rekonstrukciji kolničke konstrukcije i nogostupa u Adamićevoj ulici.