Dom mladih

Pilot projekt “Igram se, istražujem, spoznajem” namijenjen darovitim učenicima

Ingrid Šestan Kučić

Ilustracija, Foto: Arhiva NL

Ilustracija, Foto: Arhiva NL

Cjelokupan projekt kroz tri faze odvija se u suradnji s Centrom za poticanje darovitosti Rijeka, Učiteljskim i Filozofskim fakultetom u Rijeci te s 13 riječkih osnovnih škola



RIJEKA – Dom mladih okončao je pilot-projekt »Igram se, istražujem, spoznajem«, a riječ je o izvanškolskom programu poticanja darovitosti među riječkim osnovnoškolcima. Osnovni cilj pilot-projekta je uspostaviti temelj sustavne brige o potencijalno darovitim učenicima od 5. do 8. razreda iz osnovnih škola grada Rijeke, a rad na pilot-projektu startao je početkom 2019. godine te je zbog situacije s pandemijom koronavirusa završetak prolongiran do svibnja ove godine, kada će biti predstavljeni rezultati evaluacijskog istraživanja.


Cjelokupan projekt odvija se u suradnji s Centrom za poticanje darovitosti Rijeka, Učiteljskim i Filozofskim fakultetom u Rijeci te s 13 riječkih osnovnih škola: Podmurvice, »Nikola Tesla«, Turnić, Srdoči, Trsat, Kantrida, Gornja Vežica, Vežica, Centar, Kozala, San Nicolo, Zamet i Brajda. Projekt se sastoji od tri faze, a u prvoj fazi osmišljen je kostur izvanškolskog obogaćenog programa poticanja darovitosti koji se teorijski naslanja na pristup poznatog edukacijskog psihologa Josepha Renzullija i njegovog Školski obogaćenog modela (Schoolwide Enrichment Model – SEM).


Program uključuje četiri područja s po dva tipa radionica. Tako je umjetničko područje uključilo je likovni, kreativno pisanje i glazbu, prirodoslovno područje radionice kemija-biologija i fizika-matematika, tehničko područje uključilo je radionice robotike i informatike, dok je društveno-humanističko uključilo radionice jezici i povijest-geografija. Mentori su kroz edukaciju stekli osnovna znanja o prepoznavanju i razumijevanju različitih karakteristika darovitih učenika te kako na osnovu njihovih interesa, potreba i mogućnosti prilagoditi pristupe, metode i strategije u radu s potencijalno darovitom djecom, kako kritički prosuđivati i uključivati interdisciplinarne i međupredmetne resurse u planiranju obogaćenih sadržaja te kako planirati i poticati problemsko-istraživačke i kreativne aktivnosti.




Druga faza projekta je bila utvrđivanje i provedba identifikacijskog postupka. Postupak identifikacije proveden je u 13 osnovnih škola-suradnica na projektu i u njega su bili uključeni svi učenici 5. razreda. Od ukupno 650 učenika uključenih u postupak identifikacije, njih 127 učenika upućeno je u izvanškolski obogaćeni program poticanja darovitosti, dok je treća faza projekta uključivala samu provedbu radionica, kao i evaluaciju programa. Ukupno 115 učenika krenulo je u prosincu 2019. pohađati radionice i to svaku drugu subotu po četiri školska sata. Međutim, radionice su prvo morale biti prekinute zbog pandemije koronavirusa, a potom su na jesen prošle godine nastavljene online putem.